AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Skrevet 23. juni 2023 Heisann. Jeg er i Spania og opplevde i dag at jeg har fått diaré. Ellers ingen symptomer, føler meg i fin form. Jeg er dog gravid og blir redd jeg har fått i meg noe som kan skade fosteret. Bør jeg oppsøke lege eller holder det å bare vente til det går over? Jeg reiser hjem i morgen. Kom gjerne med egne erfaringer dersom dere har opplevd det samme Anonymkode: 20613...777
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #2 Skrevet 23. juni 2023 Mest sannsynlig skader det ikke fosteret. Det som kan skade fosteret er jo feks toxoplasmose og listeria, som vi voksne ikke får symptomer på om vi blir smittet av. Trolig er det en reaksjon på noe mat, en liten matforgiftning eller noe bakterier som skaper trøbbelet. Og vanlig "magetrøbbel" og matforgiftning vil ikke skade fosteret. Men pass på å hold deg dehydrert, og drikk godt. Ikke ta noen utenlandske medisiner uten å sjekke med lege først. Om du ikke får i deg mat eller vann, bør du ta kontakt meg lege. Hold feberen under 39 grader, om du får feber etter hvert. Anonymkode: 0c1f4...a9b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #3 Skrevet 23. juni 2023 Det går nok fint. Så lenge du ikke får feber eller store magesmerter, tror jeg ikke det er så mye de får gjort med at du har diaré. Anonymkode: 4b84e...057
Sofakona Skrevet 23. juni 2023 #4 Skrevet 23. juni 2023 Kontakt legen via ving eller hvem operatøren du har. Jeg fikk diare u syden ( ikke gravid) men fikk resept på medesiner ( dog jeg hadde med alt dette selv) Men...du får igjen dette på forsikringen din fra dag en at du blir syk på turen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå