Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

sa samlivsterapeuten vår forrige gang vi var der, og gjett om det gikk opp et lys for meg. Jeg har ikke sagt det til verken han eller terapeuten, men det var spot on. Videre sa hun at hvis han ikke «stepper up gamet, kommer dama di til å være utro, tro meg.» Og gjett om hun har rett!

Likevel, mange uker etter, gjør han ingenting. Jeg har nevnt det for han, men han sitter bare i sofaen med ølen sin og vil ikke finne på noe, verken for seg selv eller oss. Ja, han er flink med barna og klipper gresset og tømmer oppvaskmaskinen, men det er så ensformig.

I tillegg, når jeg har en ny kar som er mye mer interessant på sidelinjen, føler jeg nesten på et slags grønt lys til å utforske han. What to do?

K41

Anonymkode: 19e6c...c41

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avviser han forslagene du har til å finne på noe som kan være interessant, eller kommer han bare ikke opp med noen selv? 

AnonymBruker
Skrevet

En terapeut ville aldri sagt noe slikt. 

Anonymkode: f48bb...a4c

• Liker 23
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ville hun ikke? Hun sa det. Hun sa også at vi var der tidlig, for normalt sett hadde hun par som var noen år foran oss i løypa, der den ene allerede hadde vært utro fordi partneren ikke ga dem noe lenger. Det var kjedelig og uinteressant. Så hennes råd til samboeren min var å gjøre seg interessant og spennende. Jeg syns hun traff spot on, jeg har ikke tenkt på det på den måten før.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Ananas. skrev (12 minutter siden):

Avviser han forslagene du har til å finne på noe som kan være interessant, eller kommer han bare ikke opp med noen selv? 

Både og. Han vil ikke det jeg foreslår, han blir kun med hvis jeg drar han med. Selv finner han på sjelden noe, og da ting som kun kan være interessant for han, men så blir det ikke noe av likevel.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Både og. Han vil ikke det jeg foreslår, han blir kun med hvis jeg drar han med. Selv finner han på sjelden noe, og da ting som kun kan være interessant for han, men så blir det ikke noe av likevel.

Ts

Kanskje han er lei av forholdet han også. Hva sier han når han blir konfrontert med utsagnet til terapeuten? 

Anonymkode: 01ffb...14d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han er lei deg og vil egentlig ut av forholdet. 

Anonymkode: 9014f...221

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje han er lei av forholdet han også. Hva sier han når han blir konfrontert med utsagnet til terapeuten? 

Anonymkode: 01ffb...14d

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Godt mulig. Han sier han ikke er lei, da, og jeg har gitt han grønt lys til å gå. Jeg har lett opp fine leiligheter til han, men han gjør ingenting. Jeg har bedt han ta kontakt med banken for å høre hvor mye lån han får, men det gjør han ikke. Så han er her fortsatt.

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

sa samlivsterapeuten vår forrige gang vi var der, og gjett om det gikk opp et lys for meg. Jeg har ikke sagt det til verken han eller terapeuten, men det var spot on. Videre sa hun at hvis han ikke «stepper up gamet, kommer dama di til å være utro, tro meg.» Og gjett om hun har rett!

Likevel, mange uker etter, gjør han ingenting. Jeg har nevnt det for han, men han sitter bare i sofaen med ølen sin og vil ikke finne på noe, verken for seg selv eller oss. Ja, han er flink med barna og klipper gresset og tømmer oppvaskmaskinen, men det er så ensformig.

I tillegg, når jeg har en ny kar som er mye mer interessant på sidelinjen, føler jeg nesten på et slags grønt lys til å utforske han. What to do?

K41

What to do?

Du har nevnt det for han?

Har du satt deg ned og virkelig tatt en alvorlig prat med han? Forklart han om konsekvensene om hva som skjer om han ikke "stepper up gamet?"

Ikke bare nevne ting. Prat, forklar, fortell han nøyaktig hvordan du føler det og hvordan du har det. Ikke gi hint, forklar i klartekst.

Har du spurt han hvordan HAN har det i forholdet? Kan det være noe han savner som fører til at at han gjør som han gjør? Noe han mener? Er han konfliktsky? Da må du ta opp ting når dere har en god og hyggelig stemning - på en "ikke anklagende måte".

Mange menn er ekstremt dårlige på å ta hint eller kommentarer om "hadde vært fint om du kunne ha xxx og yyy". Vi trenger ting i klartekst.

Han nye karen på sidelinjen? Han dropper du som en dårlig vane og fokuserer 100% på det som skjer hjemme. Når ting er 100% avklart hjemme og hvis det fører til brudd, SÅ kan du plukke opp tråden med fyren på sidelinjen. Ikke vær DEN personen.

Det er du som skal leve med samvittigheten din resten av livet. 

Anonymkode: 39f6c...c84

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville hun ikke? Hun sa det. Hun sa også at vi var der tidlig, for normalt sett hadde hun par som var noen år foran oss i løypa, der den ene allerede hadde vært utro fordi partneren ikke ga dem noe lenger. Det var kjedelig og uinteressant. Så hennes råd til samboeren min var å gjøre seg interessant og spennende. Jeg syns hun traff spot on, jeg har ikke tenkt på det på den måten før.

Ts

Herlighet. Så spennende du er da! Å gå hjem fra en terapitime for å fortelle samboeren sin at «nå må du bli mer spennende for meg». I tillegg til å bringe opp og tenke på en flamme fra sidelinja. Da fortjener du han ikke. Så enkelt etter min mening.

Hva gjør du for å være spennende for han? Hva gjør du for å bringe spenning i forholdet? Dere har ulike behov. Han syns det er greit slik dere har det. Du syns det har blitt kjedelig. Da har du et ansvar for å få frem en endring. Hva gjør du?

Anonymkode: 80c69...239

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Lol. Du har ikke uansett tenkt til å bry deg med samboeren din om han blir sykt spennende. Du har jo funnet en ny.  Ingen gammel samboer kan konkurrere med den spenningen en ny flamme kan gi… 

Anonymkode: 5eaa6...ec7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Sa terapeuten at du kom til å være utro fordi han er kjedelig, og du er enig?

Hvis jeg var mannen så ville jeg "steppet up gamet" og gått. Hvem trenger et så dårlig forhold uasett?

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg ville også mistet gnisten med en så tafatt mann. Sitter han bare der og venter på at du skal kaste han ut fordi han er for tafatt til å gå selv?

Men hvorfor vurderer du utroskap framfor  brudd? Da er du jo like tafatt selv, når du VET at du er lei av mannen din. Ingen av dere klarer å gjøre endringer, så han stikker hodet i sanden og du flykter til en på si.

Rydd opp! Gjør det slutt!

• Liker 2
Skrevet

Høres vell kanskje ut som det samme er spot on for han🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Så hvis partneren er kjedelig er det naturlige neste steget utroskap? Eh.. Gå fra han, herregud. 

Anonymkode: 65392...ac9

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Nå snakker jeg i generelle tilfeller: Mann og dame møtes og blir kjærester, alt er spennende og nytt. Etter et par år så er mannen fortsatt fornøyd, han er glad i dama og trives med det. Han trenger ikke action 24/7. Dama etter flere år begynner å kjede seg, da det ikke "skjer" noe.

Forelskelsen har dvalet og det begynner å bli kjedelig for gubben er fornøyd med å sitte hjemme å se tv.

Det skjer for lite, så du vurderer å være utro, FORDI DU KJEDER DEG!?

Utro er bånn av bøtta.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Så det du egentlig vil ha som svar da TS er at det er greit at du er utro fordi partneren din ikke gjør seg selv spennedne nok for deg? 

• Liker 2
Skrevet

Useriøs terapeut. 

Fordeler skyld helt klart, og legger alt på mannen, samt planter konkrete idèer hos deg som blir altfor konkluderende og ansvarsfraskrivende. 

Du kan jo se for deg om terapeuten hadde gjort det motsatt, altså fordelt skylden og ansvaret på deg, mens mannen hadde fått bruke dette imot deg. Det hadde ikke føltes bra.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva ville en terapeut sagt dersom det er nettopp dette som er sannheten?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje han også er utro og/eller planlegger utroskap?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...