AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Skrevet 23. juni 2023 Hun er rimelig frustrert. Datteren min er nettopp fylt 17 år, og i en stund nå har hun slitt med overdreven svetting. Hun har alltid fått lett fett hår også, selv om hun har svært god hygiene og er ei jente som tar vare på seg selv utseendemessig (misforstå meg rett). Hun trener på treningssenter, spiser normalt og har det bra psykisk. Når hun går til skolen (10 min), er hun helt svett når hun kommer frem. Hun må ha med deo og en ekstra overdel. Det pipler fort i panna, noe hun synes er veldig flaut og ubehagelig. Hun startet på Stopp 24 (?) for noen uker siden, men hun føler bare det blir verre. I går nevnte hun at ei venninne hrnstartet med er slags plaster. Kjenner noen til effekten av dette? Håper noen har svar 🙏❤️ Takk. Ts Anonymkode: 452ea...708 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #2 Skrevet 23. juni 2023 Gå til fastlegen. Hyperhidrose er en tilstand, du kan jo google det. Anonymkode: 80611...a23 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #3 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 23.6.2023 den 10.10): Gå til fastlegen. Hyperhidrose er en tilstand, du kan jo google det. Anonymkode: 80611...a23 Takk😊 hi Anonymkode: 452ea...708
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #4 Skrevet 26. juni 2023 Slet med svette i ungdommen selv. Aluminiums clorid hos apoteket gjorde susen. Svir første gangene man bruker det Men som nevnt over, snakk med legen Anonymkode: 1b05e...f17 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #5 Skrevet 26. juni 2023 Bruker hun p-piller? Jeg var mye svett og ble fort rød i trynet etter bare en gåtur. Forsvant da jeg sluttet. Anonymkode: 01774...aa6
Tran09 Skrevet 26. juni 2023 #6 Skrevet 26. juni 2023 Sjekk ut om aliminiumsklorid-deodorant på apoteket kan hjelpe svettingen. (Advarsel, svir som faen og man blir dritørr de første 2 ukene. Men så går det over og svettekjertlene er "tørket ut" slik at det ikke gjør vondt) 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #7 Skrevet 27. juni 2023 Jeg har hyperhidrose, fikk det i tenårene. Lenge fungerte Aluminiumsklorid under armene. Jeg sluttet å svette under armene, men fikk svette i lysken istedet. Trenger ikke bruke A-klorid under armene lengre, men tar nå tabletter som heter Dridase daglig, det tar det verste av svetten over hele kroppen. Det er altså kun 3 alternativer som er mulig nå med Hyperhidrose og det er svette deo som A-Klorid+stopp24 osv, det er botox i områder med mye svette og det er tabletter som Dridase (disse må man til hudlege for å få resept på). Anonymkode: d12ac...13d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå