AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Sliter fremdeles med å glemme det. Mamma fortalte meg det sent i ungdomsårene at jeg gråt så mye en gang da jeg var 2-3 måneder gammel og pappa ble så sint at han ville kaste meg ut av vinduet. Han mistet kontrollen visst. Når jeg konfronterte ham, sa han: det var jo bare tull ville aldri gjort det, ble litt sint der og da. Senere gjennom årene har han egentlig drevet med psykisk vold mot min mor og mot meg, krangel med mamma. Litt voldelig også. En gang under en krangel sa han til meg at jeg var den jævligste i hele verden. Neste dag sa han unnskyld og ikke mente det. Og sa han mistet kontrollen. Jeg snakket ikke med han på 1 uke. Men så sier han selv at han har psykiske problemer. Noe tips til hvordan man kan endre ham? Anonymkode: 9264f...d03 1
Lorieen Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Du kan ikke endre en annen person. Men du kan velge hvorvidt vedkommende skal være en del av livet ditt. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #3 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sliter fremdeles med å glemme det. Mamma fortalte meg det sent i ungdomsårene at jeg gråt så mye en gang da jeg var 2-3 måneder gammel og pappa ble så sint at han ville kaste meg ut av vinduet. Han mistet kontrollen visst. Når jeg konfronterte ham, sa han: det var jo bare tull ville aldri gjort det, ble litt sint der og da. Senere gjennom årene har han egentlig drevet med psykisk vold mot min mor og mot meg, krangel med mamma. Litt voldelig også. En gang under en krangel sa han til meg at jeg var den jævligste i hele verden. Neste dag sa han unnskyld og ikke mente det. Og sa han mistet kontrollen. Jeg snakket ikke med han på 1 uke. Men så sier han selv at han har psykiske problemer. Noe tips til hvordan man kan endre ham? Anonymkode: 9264f...d03 Han må få hjelp med å håndtere følelsene sine. Alle kan bli sinte, men når man mister besinnelsen såpass at man sier eller gjør svært slemme ting mot sine medmennesker, er der snakk om adferdsforstyrrelse og problemer med sinnemestring. Det finnes kurs og terapi. Tips ham om ATV (Alternativ til vold). Psykisk er like ille og skadelig som fysisk vold. Og det er i dividuelt hva offereneopplever som verst av de to. Mange som har opplevd begge deler sier de syns den psykiske volden var den verste. Dette gjelder også for meg. https://atv-stiftelsen.no/ Anonymkode: 5ec17...a90
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #4 Skrevet 23. juni 2023 Hører ikke dette til underforum: «Vennskap og sosiale reaksjoner» ? Anonymkode: eb86d...7d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå