Gå til innhold

Leie ut bolig via airbnb... hvor mye kan renholdet komme på og hva med sengetøy?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker å leie ut leiligheten min via airbnb. Men dette har jeg ikke gjort før. Hvordan fungerer dette med renhold og vask av sengetøy. Tror ikke at jeg selv ønsker å gjøre det. Er dette dyrt? Betaler man en timepris eller hvordan fungerer det? :)

Anonymkode: ab0ab...f60

AnonymBruker
Skrevet

I Norge?

Anonymkode: 32bb5...33a

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I Norge?

Anonymkode: 32bb5...33a

I Norge ja :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal ha folk til å vaske og vaske tøy, så.går fort vinninga opp i spinninga

Anonymkode: 36295...e1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker å leie inn et rengjøringsfirma mellom hver gjest? Det tror jeg neppe vil lønne seg.

Anonymkode: d424f...c12

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo finne noen som er villig til å gjøre det. Dere avtaler en pris sammen. Et rengjøringsbyrå kan sikkert også gjerne gjøre det, men mulig de ikke er fleksible nok.  Rengjøring er jo et tillegg i prisen hos airbnb.

Anonymkode: 7bfb9...a69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du tenker å leie inn et rengjøringsfirma mellom hver gjest? Det tror jeg neppe vil lønne seg.

Hvordan gjør man det da? Jeg har full booking frem til midten av august - da har jeg en hel stillingsjobb om jeg skal hver gang rydde, vaske og re opp. For å ikke snakke om alt sengetøyet. Må jp ha hjelp... eller hvordan gjør man det?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan gjør man det da? Jeg har full booking frem til midten av august - da har jeg en hel stillingsjobb om jeg skal hver gang rydde, vaske og re opp. For å ikke snakke om alt sengetøyet. Må jp ha hjelp... eller hvordan gjør man det?

Vi har gjort det på to måter. Enten vasker vi selv, eller så gir vi beskjed på forhånd til gjestene at de må vaske. Da må man likevel vaske litt selv, men ikke like mye.

Kanskje det er andre som har erfaring med rengjøringsbyrå som har gode råd til deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har brukt renholdsbedrift ?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Gi noen en sommerjobb.

Anonymkode: d6ed0...6fd

• Liker 3
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

De gangene jeg har brukt AirBnB står det når man booker hva kostnaden for renhold er. Har du leid ut uten renholdsgebyr? Isåfall blir det enten travelt eller veldig dyrt for deg... Noen har noen hundrelapper i renholdsgebyr, andre tar tusenlappen. 

• Liker 1
Skrevet

da må du ta gebyr for renhold til de som skal leie, det er helt vanlig og skal stå i prisen. Ellers må de vaske selv. Har du lagt til rengjøringsgebyr, er det pengene du har å få leid inn for tenker jeg? er det 200kr, må du nok vaske selv

vi har alltid leid airn bnb der vi tilleggsbetaler for rengjøring, regner da med at vert vasker selv egentlig? Ellers tjener man jo ikke mye

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

"Jeg tenker å leie ut"? Det høres ut som du allerede har pådratt deg forpliktelser uten å tenke igjennom situasjonen. Lykke til med å få tak i noen som kan gjøre jobben uten å stikke av med hele fortjenesten din. AirBnB er hardt arbeid inntil du har fått laget et brukbart system. Jeg ville kanskje prøvd å kontakte andre utleiere i området og spurt om de er interessert i et samarbeid.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker å leie ut leiligheten min via airbnb.

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har full booking frem til midten av august - da har jeg en hel stillingsjobb om jeg skal hver gang rydde, vaske og re opp.

Begge postene ble skrevet av trådstarter på under en time. Har du tenkt eller har du leid ut? Har du allerede inngått leiekontrakter har du et kostnadsproblem, for det er få selskaper som tar lite betalt for å jobbe sporadisk. Svart arbeid er på generelt grunnlag ikke lov, så det er upraktisk... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stesønnen min leier ut sin leilighet i sommer, og han har lagt til rengjøringskostnader (vet ikke hvor mye) og han har satt minimumsgrense på tre netter. Da blir det rengjøring hver 4.dag på det minste, men jeg vet at han har booking for en hel uke også. 

Anonymkode: 3ddef...525

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg begynt å leie ut min leilighet, og regner ca. 1.5 - 2 timer på renhold (vaske sengetøy, vaske alle flater, ta på nytt sengetøy, etc.). 

Det går helt fint ved siden av en heltidsjobb, det er jo ikke snakk om så ofte. Det går også fortere hvis man har ekstra sengetøy som er rent og tørt som man kan legge på, enn å vente på at det du har tatt av skal tørke. 

Men ja, ingen vits å bruke rengjøringsbyrå for jobben, da går vinningen opp i spinningen.

Anonymkode: 0e6a5...a3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...