samantha93 Skrevet 22. juni 2023 #1 Del Skrevet 22. juni 2023 (endret) Hei. Litt rotete innlegg da det er veldig rotete i hodet nå.. Er både lei meg, frustrert, sliten og sint. Etter over 10 års prøving med kun en graviditet som endte i MA så valgte vi til slutt og søke hjelp. Vi er i midten av 30-årene og kjente at tiden begynte å gå ifra oss. Vi har vært samboere i 15 år, eid hus i over 10 år og har et stabilt forhold og stabil økonomi. Samboer er i fast inntekt, jeg ble ifjor uføretrygdet. Har tidligere gått skole og jobbet frem til jeg ble sykemeldt og uføretrygdet. Eneste som har manglet de siste årene er det etterlengtede barnet vi så sårt ønsker oss. Har hatt barneklær som ble kjøpt inn første gang jeg ble gravid liggende i en skuffe i over 10 år nå.. De ligger og venter på en søt liten en,men begynner å miste håpet om at vi noen gang får oppfylt drømmen vår. Alle irundt oss har fått barn, å det er sårt å være de eneste uten - med hyppige spørmål i hytt og pine fra folk om vi ikke snart skal få barn vi også før tiden renner ifra oss... Veldig sårt med slikt mas når vi ikke har lyktes med å lage barn. Men jeg har hatt en fasade og skjult følelsene mine og den ufrivillige barnløsheten til de aller fleste. Med unntak av få nære familiemedlemmer. Uansett, det har vært en lang ventetid for å komme inn til gynekolog og prøve å finne ut årsak - for når vi først satte i gang prosessen under coronaen så ble det mye utsettelser. Så angrer på at vi ikke startet tidligere. Har tatt gynekologiske undersøkelser x antall ganger, blodprøver og lapraskopi for og prøve å finne ut av årsak. Sambo har også tatt blodprøver og sædprøver. Alt så fint ut, bortsett fra at jeg har fått påvist antistoff mot hepatitt b. (positiv B-core antistoff og s-antistoff) antageligvis etter gjennomgått hepatitt B...? Siden jeg aldri har tatt vaksine mot det. Gynekolog, lege og bioingeniør som analyserte prøvene sa at jeg ikke er smitteførende og livsvarig immun. Men hvordan kan det ha seg at jeg har hatt det hvis samboer ikke har antistoff? Vi ble sammen når jeg var 16 år... Jeg har aldri brukt sprøyter (dop) eller hatt seksuell omgang med sprøytemisbrukere... Eneste jeg kommer på er at min bror (som er homofil) spyttet meg i ansikt og munn for noen år siden... Men slik jeg har forstått det så smitter det vell hovedsaklig via blod og sæd? Uansett, vi ble for noen dager siden henvist til St.olav for prøverørsbehandling. Vi har ordnet barneomsorgsattest/blitt godkjent fra politiet og ventet i spenning på brev ang behandling. Idag fikk jeg Avslag - uten noen forklaring på hvorfor jeg fikk avslag i brevet... Det sto kun "Utfra de opplysninger vi har fått, så har spesialist konkludert med at du ikke har rett til utredning eller behandling i spesialhelsetjenesten." 😭😭 Gikk selvfølgelig rett i bakken da jeg ikke hadde forventet et så raskt avslag uten å engang få komme på en konsultasjon for vurdering/samtale først. Så jeg ringte derfor for og høre hvorfor vi fikk avslag...? Etter å ha ventet i 8 timer på å bli oppringt tilbake - så ringer det en sykepleier som sier at hun ikke har innsyn i saken men undrer seg til at jeg hadde fått avslag så raskt. Det kunne ikke hun se i systemet at jeg hadde fått. Hun sjekket omsider litt i journalen og sier at en lege igår hadde skrevet noe om hepatitt b å at jeg da må på rikshospitalet i Oslo for behandling? At St.olavs ikke kan tilby det til personer med hepatitt b. Jeg prøvde å forklare at det var ny informasjon for meg, da gynekolog og lege på mitt sykehus sa at jeg ikke har aktiv hepatittvirus i kroppen eller er smitteførende, men at jeg er immun (på lik linje som de som tar vaksine) Hun sier da at hun ikke får sjekket opp noe mere uten å forhøre seg med legen som har gitt avslaget, men at jeg sikkert må henvises på nytt eller klage på avslaget.. Er det noen som har vært borti lignende eller som jobber med slikt som kan svare meg? 😭😭 -Har jeg hepatitt b når jeg kun har utslag på antistoff? -Får ikke personer som har hatt hepatitt b - men utviklet antistoff og immunrespons fertilitetsbehandling? -Eller er det kun rikshospitalet som tilbyr det? Regnet kanskje med at jeg fikk avslag pga jeg er uføretrygdet og har ptsd/angst, men ikke pga jeg har antistoff mot hepatitt b... Så er mildt sagt litt sjokkert og skjønner ingenting.... Tårene bare presser på.. Håper de ringer å gir meg tilbakemelding imorgen. Men kjenner jeg blir gal av å sitte å kverne i mine egne tanker og spørsmål. Og det hjalp jo ikke på at sykepleieren sa at hun ikke visste hvor lenge det gikk før jeg fikk mere svar på avslaget... Skulle egentlig på ferie i helga, men kjenner nå at jeg er så langt nede at jeg må avlyse hele greia og holde meg hjemme istedenfor. Mvh Endret 22. juni 2023 av samantha93 Rettskriving 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Del Skrevet 22. juni 2023 Jeg vet ikke om dette hjelper deg: jeg prøver Google for å finne mer ut av det for jeg har tatt vaksine for hepatitt-B, og ingen reagerte på den. Du nevner positiv B-Core antistoff, men hva med «Hepatitt Bs Ag»? Kan det ligge noe i den siste delen, som er grunnen til at de ikke kan tilby, men en annen klinikk? Da de ikke har fasiliterer? https://medicus.no/hepatitt-b-og-assistert-befruktning/ Sitat Personer som har hatt hepatitt B, men som ikke er smittebærere (ikke har hepatitt B-virus i kroppen) kan få behandling. De har typisk følgende svar på serologisk test for hepatitt B-virus: «Hepatitt Bs Ag: neg / Hepatitt -B Core Ab: pos / Hepatitt HB S Ab: pos» Personer som har aktiv hepatitt B, kan ikke få behandling i Norge. Personer som har aktiv hepatitt B har typisk følgende svar på serologisk test for hepatitt B: «Hepatitt Bs Ag: pos / Hepatitt -B Core Ab: pos / Hepatitt HB S Ab: pos» Personer som har gjennomgått hepatitt B for lenge siden, eller som er i en latensfase før sykdommen bryter ut, vil ha følgende svar på serologisk test for hepatitt B: «Hepatitt Bs Ag: neg / Hepatitt -B Core Ab: pos / Hepatitt HB S Ab: neg» Dette betegnes som hepatitt B cor – alene positiv og krever videre undersøkelse med PCR-teknikk for å finne ut om det kan påvises hepatitt B DNA hos personen. Om denne testen er negativ (ikke påvist DNA) kan vi tilby assistert befruktning i tiden 4-6 uker etter testen. Undersøkelsen må gjentas før hvert forsøk. Anonymkode: 2cb39...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samantha93 Skrevet 22. juni 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 22. juni 2023 (endret) Takk for svar anonym. Jeg har nesten lest meg grønn å blå på google idag, men ble ikke så mye klokere. 🤢 Hadde heldigvis negativt svar på Hepatitt Bs Ag(Antigen) Har kun positivt utslag på S-Antistoff og Core-antistoff og da finner jeg bare denne infoen. Personer som har hatt hepatitt B, men som ikke er smittebærere (ikke har hepatitt B-virus i kroppen) kan få behandling. De har typisk følgende svar på serologisk test for hepatitt B-virus: «Hepatitt Bs Ag: neg / Hepatitt -B Core Ab: pos / Hepatitt HB S Ab: pos» Men, det er mulig du har rett. Synes bare det er rart at min lege og gynekolog henviser meg til St.olavs hvis jeg ikke kan bli behandlet der. Synes også det er rart at St.Olavs bare gir avslag uten å nevne det i avslaget. Skjønner ikke hvorfor jeg trenger andre fasiliteter enn andre når jeg kun har antistoff(på lik linje som de som er vaksinert) og legen min sier at jeg ikke har viruset og dermed ikke er smittsom heller... 😏 Endret 22. juni 2023 av samantha93 Rettskriving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #4 Del Skrevet 22. juni 2023 Faller du ikke da under den tredje definisjonen i lenken over? Altså kun utslag på core? At det er grunnen til at det ikke er så beint frem? Sitat Personer som har gjennomgått hepatitt B for lenge siden, eller som er i en latensfase før sykdommen bryter ut, vil ha følgende svar på serologisk test for hepatitt B: «Hepatitt Bs Ag: neg / Hepatitt -B Core Ab: pos / Hepatitt HB S Ab: neg» Dette betegnes som hepatitt B cor – alene positiv og krever videre undersøkelse med PCR-teknikk for å finne ut om det kan påvises hepatitt B DNA hos personen. Om denne testen er negativ (ikke påvist DNA) kan vi tilby assistert befruktning i tiden 4-6 uker etter testen. Undersøkelsen må gjentas før hvert forsøk. Anonymkode: 2cb39...ae6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #5 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Faller du ikke da under den tredje definisjonen i lenken over? Altså kun utslag på core? At det er grunnen til at det ikke er så beint frem? Anonymkode: 2cb39...ae6 Eller beklager, ser du skriver at den andre prøven er positiv også. Det står fremdeles «kan få behandling» så jeg antar det er en vurdering de har tatt. Jeg ville ringt og purret på dem i morgen, samtidig som jeg hadde spurt om prosessen for Riksen, og hvordan få fortgang i det - mens du klager? Anonymkode: 2cb39...ae6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #6 Del Skrevet 22. juni 2023 Jeg kan ikke noe om hepatitt b, men: 1) har dere råd til å gjørr dette privat? Dere har prøvd mange år allerede, og det tar ofte lang tid med det offentlige. Det koster så klart masse penger å gjøre det privat, men det kan være verdt det. 2) du må be om en skikkelig begrunnelse for avslaget Anonymkode: d480a...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samantha93 Skrevet 22. juni 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 22. juni 2023 Huff.. er ikke så mye å finne om dette i div forum eller på google eller, så ble nødt til å opprette bruker og få ut litt frustrasjon og prøve å få litt svar her på forumet.. 🙃 Blir jo livredd for at det er noe galt med prøvene som jeg ikke har blitt informert om, og redd for at ventetiden skal bli enda lengre, eller at vi i verstefall ikke får noen hjelp. Takk for tips. Jeg ønsker ikke å virke masete på de, siden hun sa det kunne ta noen dager før hun fikk taki legen. Så får vell smøre meg med tålmodighet frem til over helga... ventetiden føles bare uutholdelig nå 😪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #8 Del Skrevet 22. juni 2023 Jeg sjekket mine egne blodprøver, med vaksine, og alle er negative utenom antistoff. Hvis det er til noen hjelp. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan ikke noe om hepatitt b, men: 1) har dere råd til å gjørr dette privat? Dere har prøvd mange år allerede, og det tar ofte lang tid med det offentlige. Det koster så klart masse penger å gjøre det privat, men det kan være verdt det. 2) du må be om en skikkelig begrunnelse for avslaget Anonymkode: d480a...726 Det private sjekker for akkurat det samme som det offentlige på blodprøver. Men jeg tenker: hvis det skulle ta tid, du kan også be om alle prøveresultatene deres, og sende dem inn til en privat klinikk? Da får du en enkel og rask second opinion? Det er gratis med vurdering om de vil ta dere inn som oftest, før man kommer inn til samtale (betalte 2000kr for første konsultasjon). Anonymkode: 2cb39...ae6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samantha93 Skrevet 22. juni 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 22. juni 2023 Hei Anonym. Ja, vi har råd til å gjøre det privat. Men planen vår var egentlig å prøve offentlig nå først og privat senere hvis de 3 offentlige forsøkene ikke skulle funke. Har bedt om begrunnelse for avslag, så venter i spenning. Men hun sa at det eneste hun så som kunne være årsak var pga Positiv antistoff blodprøve på hepatitt b. 😏 Da blir jeg livredd for at private klinikker har samme holdning, men skal ta en ringerunde til de imorgen og forhøre meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #10 Del Skrevet 22. juni 2023 samantha93 skrev (2 minutter siden): Huff.. er ikke så mye å finne om dette i div forum eller på google eller, så ble nødt til å opprette bruker og få ut litt frustrasjon og prøve å få litt svar her på forumet.. 🙃 Blir jo livredd for at det er noe galt med prøvene som jeg ikke har blitt informert om, og redd for at ventetiden skal bli enda lengre, eller at vi i verstefall ikke får noen hjelp. Takk for tips. Jeg ønsker ikke å virke masete på de, siden hun sa det kunne ta noen dager før hun fikk taki legen. Så får vell smøre meg med tålmodighet frem til over helga... ventetiden føles bare uutholdelig nå 😪 Jeg krysser fingrene for at dette går bra! Den ene eller andre veien. Men herlighet for et sjokk! Mens man venter på å starte prosessen. Siden de nevner riksen, tenker jeg det er ikke et blankt avslag i seg selv. Det er enten feil, krev en revurdering uansett, eller det kommer til å kreve en ekstra oppfølging. Og du skal ikke være redd for å mase heller syns jeg: det kan føles ut som en uendelighet å vente på et svar på dette, og ventetiden føles allerede altfor lang ut! Anonymkode: 2cb39...ae6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #11 Del Skrevet 22. juni 2023 samantha93 skrev (Akkurat nå): Hei Anonym. Ja, vi har råd til å gjøre det privat. Men planen vår var egentlig å prøve offentlig nå først og privat senere hvis de 3 offentlige forsøkene ikke skulle funke. Har bedt om begrunnelse for avslag, så venter i spenning. Men hun sa at det eneste hun så som kunne være årsak var pga Positiv antistoff blodprøve på hepatitt b. 😏 Da blir jeg livredd for at private klinikker har samme holdning, men skal ta en ringerunde til de imorgen og forhøre meg. Man kan påstarte prosessen på både offentlig og privat, og gå det parallelt, og prioritere offentlig for eksempel, men at man er i «kundelisten» til den private klinikken og kan starte opp ved å bare ringe inn ved neste mensen. Kanskje det er verdt å påbegynne den prosessen, bare for å ha det i bakhånd hvis man føler ventetiden blir for lang i offentlige eller annet dukker opp Anonymkode: 2cb39...ae6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samantha93 Skrevet 22. juni 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg krysser fingrene for at dette går bra! Den ene eller andre veien. Men herlighet for et sjokk! Mens man venter på å starte prosessen. Siden de nevner riksen, tenker jeg det er ikke et blankt avslag i seg selv. Det er enten feil, krev en revurdering uansett, eller det kommer til å kreve en ekstra oppfølging. Og du skal ikke være redd for å mase heller syns jeg: det kan føles ut som en uendelighet å vente på et svar på dette, og ventetiden føles allerede altfor lang ut! Anonymkode: 2cb39...ae6 Tusen takk for støttende ord. 🌸 Ja, må si det kom som et stort sjokk å få avslag når vi først var så godt igang og sååå forhåpningsfulle om veien videre. Følte vi ble sparket 1000 hakk tilbake idag. Både jeg og sambo har grått og vært utrøstelige. Satser på at en natts søvn hjelper på så jeg føler meg litt bedre imorgen. 😪 Får se om jeg ringer de igjen imorgen da, jeg har heldigvis prøveresultatene selv. Så jeg blir ivertfall å ringe privatklinikker for å få litt mere svar uansett. Hvis ikke St.olavs vil hjelpe oss, så kan det jo hende at de kan det. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #13 Del Skrevet 22. juni 2023 samantha93 skrev (1 minutt siden): Tusen takk for støttende ord. 🌸 Ja, må si det kom som et stort sjokk å få avslag når vi først var så godt igang og sååå forhåpningsfulle om veien videre. Følte vi ble sparket 1000 hakk tilbake idag. Både jeg og sambo har grått og vært utrøstelige. Satser på at en natts søvn hjelper på så jeg føler meg litt bedre imorgen. 😪 Får se om jeg ringer de igjen imorgen da, jeg har heldigvis prøveresultatene selv. Så jeg blir ivertfall å ringe privatklinikker for å få litt mere svar uansett. Hvis ikke St.olavs vil hjelpe oss, så kan det jo hende at de kan det. 🙂 Ja, jeg ville prøvd å ringe - kanskje det hjelper deg å føle at du har gjort alt du kan før helgen og at du får litt ro i sjela, selv om det ikke er så mye man får gjort og det ikke nødvendigvis gir resultater umiddelbart. Min erfaring i det offentlige er at de prioriterer de som maser og skriker høyest, for de andre «kan vente». Håper du får søvn i natt, og krysser fingrene du får mer svar i morgen! Anonymkode: 2cb39...ae6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samantha93 Skrevet 22. juni 2023 Forfatter #14 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Man kan påstarte prosessen på både offentlig og privat, og gå det parallelt, og prioritere offentlig for eksempel, men at man er i «kundelisten» til den private klinikken og kan starte opp ved å bare ringe inn ved neste mensen. Kanskje det er verdt å påbegynne den prosessen, bare for å ha det i bakhånd hvis man føler ventetiden blir for lang i offentlige eller annet dukker opp Anonymkode: 2cb39...ae6 Takk for tips. Er bare som sagt redd for at ingen privatklinikker kan tilby meg det, siden sykepleieren idag sa at man må til riksen for å få utført prøverør pga positiv antistoff prøver på hepatitt b. Blir å ta noen ringerunder til privatklinikker imorgen for å dobbeltsjekke. Vi ønsker jo gjerne å komme oss videre raskest mulig. Føler vi har ventet lenge nok nå. 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #15 Del Skrevet 22. juni 2023 samantha93 skrev (Akkurat nå): Takk for tips. Er bare som sagt redd for at ingen privatklinikker kan tilby meg det, siden sykepleieren idag sa at man må til riksen for å få utført prøverør pga positiv antistoff prøver på hepatitt b. Blir å ta noen ringerunder til privatklinikker imorgen for å dobbeltsjekke. Vi ønsker jo gjerne å komme oss videre raskest mulig. Føler vi har ventet lenge nok nå. 🙂 Om noe, så kan du evt få svar enda raskere enn fra kanskje legen på sykehuset. Hvis det skulle vært slik at det er problem med denne prøven i det private også. Har dere mulighet til å dra til riksen i verste fall? Anonymkode: 2cb39...ae6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samantha93 Skrevet 22. juni 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om noe, så kan du evt få svar enda raskere enn fra kanskje legen på sykehuset. Hvis det skulle vært slik at det er problem med denne prøven i det private også. Har dere mulighet til å dra til riksen i verste fall? Anonymkode: 2cb39...ae6 Ja, det er sant. Så jeg skal absolutt ringe de imorgen tidlig når de åpner. 🙂 Vi har mulighet til å dra til riksen. Og iverstefall til Sverige eller Danmark om det ikke ordner seg her i Norge. Vi er villige til å gjøre alt for å få en liten familie. Det er bare ventetiden og usikkerheten som gjør det så ille akkurat NÅ. Merkelig egentlig at jeg reagerer slik som dette, når jeg allerede har ventet i 10 år.. Men idag fikk jeg en skikkelig knekk.. Det ordner vell seg til slutt 🌸 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samantha93 Skrevet 22. juni 2023 Forfatter #17 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, jeg ville prøvd å ringe - kanskje det hjelper deg å føle at du har gjort alt du kan før helgen og at du får litt ro i sjela, selv om det ikke er så mye man får gjort og det ikke nødvendigvis gir resultater umiddelbart. Min erfaring i det offentlige er at de prioriterer de som maser og skriker høyest, for de andre «kan vente». Håper du får søvn i natt, og krysser fingrene du får mer svar i morgen! Anonymkode: 2cb39...ae6 Okei. Da får jeg prøve å "kvinne" meg opp til å ringe på nytt imorgen for og få mere svar - så jeg kanskje klarer å senke skuldrene litt i helga.. Uansett om de ringer tilbake eller ikke. Skal ivertfall ta kontakt med privatklinikk og oversende prøvene så de kan dobbeltsjekke og kanskje gi meg litt bedre svar.. Tusen takk for det. Godnatt 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #18 Del Skrevet 22. juni 2023 samantha93 skrev (2 minutter siden): Okei. Da får jeg prøve å "kvinne" meg opp til å ringe på nytt imorgen for og få mere svar - så jeg kanskje klarer å senke skuldrene litt i helga.. Uansett om de ringer tilbake eller ikke. Skal ivertfall ta kontakt med privatklinikk og oversende prøvene så de kan dobbeltsjekke og kanskje gi meg litt bedre svar.. Tusen takk for det. Godnatt 🥰 Jeg heier på deg! Prøv å få litt søvn 🤗 Natta! Anonymkode: 2cb39...ae6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #19 Del Skrevet 22. juni 2023 Først må jeg si at jeg føler med deg, dette kunne du ikke forutse så at det ble ett sjokk er fullt forståelig. Jeg tror ikke lege eller gynekolog nødvendigvis var klar over at du skulle vert henvist til riksen. Jeg hadde gjort som deg, bedt om ett godt svar på avslaget og bedt lege/gynekolog sende henvisning til riksen asap. Så kan du alltids kontakte en privat klinikk men jeg vil anta at de ikke har de prosedyrene som riksen har de heller. All verdens lykke til, håper virkelig det ordner seg for dere♥️ Anonymkode: bd114...6ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samantha93 Skrevet 23. juni 2023 Forfatter #20 Del Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Først må jeg si at jeg føler med deg, dette kunne du ikke forutse så at det ble ett sjokk er fullt forståelig. Jeg tror ikke lege eller gynekolog nødvendigvis var klar over at du skulle vert henvist til riksen. Jeg hadde gjort som deg, bedt om ett godt svar på avslaget og bedt lege/gynekolog sende henvisning til riksen asap. Så kan du alltids kontakte en privat klinikk men jeg vil anta at de ikke har de prosedyrene som riksen har de heller. All verdens lykke til, håper virkelig det ordner seg for dere♥️ Anonymkode: bd114...6ad Takk for trøstende og gode ord! ❤ Satser på at det stemmer, eller at legen har gjort en feilvurdering og at jeg slipper riksen/ordne ny henvisning. Er ikke sikkert de private har prosedyrene som riksen nei. Men er mere spent på om det faktisk er sant at det kun er riksen som kan tilby oss behandling i Norge. For jeg er jo som sagt ikke smittsom eller smittet av hepatitt viruset, men har antistoff som sørger for at jeg er immun livet ut mot hepatitt b. Så er litt forvirret siden fagpersoner fra ulike sykehus forteller meg ulike ting.. Blir ivertfall godt med et skikkelig svar, så jeg slipper å undre så fælt. Krysser fingrene for at det ordner seg til slutt. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå