AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Del Skrevet 22. juni 2023 Det virker som om det bare er folk som allerede er opptatt av kosthold og sunnhet (altså spiser mest ren mat) som krangler om dette. I mellomtiden trykker nordmenn flest i seg chips, kjeks, sjokolade og andre industriprodukter daglig og vi blir tjukkere og tjukkere. Overvekt kommer av overspising. Uansett hva du overspiser på. Du kan ha optimale verdier på alle vitaminer og mineraler og likevel bli syk grunnet det ekstra fettet. Er du først blitt overvektig så er det helt uvesentlig om overvekten kommer av vegansk kost eller kjøtt. Overvekten i seg selv skaper hormonelle endringer i biologien, magefettet lever sitt eget liv og skaper hormonforstyrrelser, insulinresistens og øker risikoen for en lang liste med alvorlige sykdommer. Og gjør det vanskelig å gå ned i vekt fordi kroppen vil jobbe mot deg. Men det er likevel lettere å overspise på myke ultraprosesserte greier tilsatt stoffer som trigger apetitt og ikke gir reell metthet. Finner du et kosthold som funker for deg, som hovedsakelig består av ren mat, og du holder deg slank med dette kostholdet. Vel da har du et optimalt kosthold. Men du trenger ikke å krangle med andre som også er friske og slanke fordi de spiser kjøtt og du ikke gjør det. Eller omvendt. Anonymkode: 7d492...f7c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #2 Del Skrevet 23. juni 2023 Enig, det er ikke kjøttet som er avgjørende for helsa. Det er alt det ultraprosesserte tullet vi putter i kroppen som er det aller verste. Men folk er snåle, putter skylapper på og krangler om uvesentlige ting. Anonymkode: 9b476...13c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #3 Del Skrevet 23. juni 2023 Enig i at det er overspising av ultraprosessert mat som først og fremst er hovedproblemet. Dette er et diskusjonsforum og for meg er det ikke krangling, men diskusjoner rundt kjøtt som er interessant å diskutere. Akkurat som du vil lage en egen diskusjon om å diskutere noe du syns er helt uvesentlig å krangle om. Det er nesten enda verre for å være ærlig. Jeg er heller ingen stor kjøttspiser, men jeg spiser heller rent rødt kjøtt med mye tilbehør enn vegetarerstatninger med 20 ingredienser. Et lite stykke kjøtt med masse grønnsaker. Jeg velger også økologisk kylling og svin. Prøver å spise fisk, men finner så dårlig utvalg i butikken. Oppdretts laks prøver jeg å minimere. Anonymkode: 936a5...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå