Majer Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Tenker på alt fra permitteringer med full lønn til å gi bedrifter penger istedenfor å låne de ut.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Nei Og du burde ikke tenke så mye, er ikke bra for deg virker det som Anonymkode: b7733...abf 5
droopy Skrevet 22. juni 2023 #3 Skrevet 22. juni 2023 Du forsetter ser jeg. Du burde søke hjelp om denne besettelsen din, er ikke sunt 1
newman01 Skrevet 23. juni 2023 #4 Skrevet 23. juni 2023 Historisk sett har vi ganske lave renter idag. I 2007-2008 var renta på rundt 7%, og har gradvis gått nedover siden den gang.
Majer Skrevet 23. juni 2023 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2023 newman01 skrev (2 timer siden): Historisk sett har vi ganske lave renter idag. I 2007-2008 var renta på rundt 7%, og har gradvis gått nedover siden den gang. Ja. Problemet er bare at når man har lav rente over tid vil den lave renta i praksis føles høyere ut.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 15 hours ago, Majer said: Ja. Problemet er bare at når man har lav rente over tid vil den lave renta i praksis føles høyere ut. Og? Anonymkode: b7733...abf
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #7 Skrevet 25. juni 2023 Delvis. Jeg synes full lønn under permittering var tull og å lure oss selv. Vi har jo ( varierende ) utgifter når vi er jobb, i tillegg var det lite og bruke penger på , så vi ble det økonomer kalte « ufrivillige sparere «. Krona sank jo drastisk med denne permitteringsordningen i tillegg til 0 rente. Ved gjenåpningen hadde vi tidens kjøpefest med pengene vi hadde spart, som økte inflasjonen og renta fortsatte og være i 0. Renta nå er jo egentlig ikke veldig høy, men med lav kroneverdi, matmangel og strømmangel blir det mye på en gang. Pengefesten til Erna var unødvendig og bidro til situasjonen vi er i, men fett hadde vi ikke hatt det nå uansett. Anonymkode: 8114a...f71 1
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 25. juni 2023 #8 Skrevet 25. juni 2023 Jeg heller mot Anonym f71, vi, stort sett hele verden, dro kredittkortet så det sang etter under pandemien, og det var ikke bærekraftig. I tillegg var det uheldig at renten var så lav. Jeg er ikke riking, eller har tjent godt under pandemien eller etterpå, jeg er hva jeg vil kalle en helt normal lønnsmottager, men jeg mener faktisk at dette, høye strømpriser, høye matpriser, reallønnnedgang og høye renteutgifter er en veldig god korreksjon. Hvis nå bare lederlønningene kunne slutte å øke så veldig at de fleste av oss ikke følte vi ble r@vpult tror jeg mye kan komme tilbake på skinner igjen. Hvis ikke varmen eller a-våpen tar oss først selvfølgelig. Jeg liker det du skriver her inne på KG, @Majer, du tenker utenfor boksen, og da må det av og til bli litt sånn rart det som kommer fra deg. Men, fortsett, det er på en måte oppfriskende å lese 👍
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #9 Skrevet 25. juni 2023 Mye burde vært gjort annerledes under covid, dessverre var det bred politisk enighet rundt å overgå hverander i strenge tiltak samt å øse ut penger til bedriftene istedenfor å la folk gjøre jobben sin. Anonymkode: 3f45e...8c2 2 1
A-hunter Skrevet 25. juni 2023 #10 Skrevet 25. juni 2023 Vikarsykepleier skrev (5 timer siden): Jeg heller mot Anonym f71, vi, stort sett hele verden, dro kredittkortet så det sang etter under pandemien, og det var ikke bærekraftig. I tillegg var det uheldig at renten var så lav. Jeg er ikke riking, eller har tjent godt under pandemien eller etterpå, jeg er hva jeg vil kalle en helt normal lønnsmottager, men jeg mener faktisk at dette, høye strømpriser, høye matpriser, reallønnnedgang og høye renteutgifter er en veldig god korreksjon. Hvis nå bare lederlønningene kunne slutte å øke så veldig at de fleste av oss ikke følte vi ble r@vpult tror jeg mye kan komme tilbake på skinner igjen. Hvis ikke varmen eller a-våpen tar oss først selvfølgelig. Jeg liker det du skriver her inne på KG, @Majer, du tenker utenfor boksen, og da må det av og til bli litt sånn rart det som kommer fra deg. Men, fortsett, det er på en måte oppfriskende å lese 👍 Hva tenker du egentlig at reallønnstap og mye høyere utgifter til helt nødvendige varer og tjenester løser? Hva er det du skal korrigere? Jeg skjønner at du sikkert er ute etter å flå de rikeste, men tro meg, det er ikke de som merker dette kjøret av negativ utvikling på alle områder.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #11 Skrevet 25. juni 2023 newman01 skrev (På 23.6.2023 den 8.40): Historisk sett har vi ganske lave renter idag. I 2007-2008 var renta på rundt 7%, og har gradvis gått nedover siden den gang. Da var boligprisene betraktelig mye lavere, matprisene, strøm, kommunale avgifter, og drivstoff likeså. Det går ikke an å sammenligne. Anonymkode: e9863...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #12 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye burde vært gjort annerledes under covid, dessverre var det bred politisk enighet rundt å overgå hverander i strenge tiltak samt å øse ut penger til bedriftene istedenfor å la folk gjøre jobben sin. Anonymkode: 3f45e...8c2 Enig. Jeg er ikke Høyre-fan, men det stemmer som du skriver at det var bred politisk enighet om det aller meste av økonomiske covid-tiltak. Så å skylde på Høyre for det, er like korttenkt som å skylde på Arbeiderpartiet for høy rente og høye strømpriser. Anonymkode: 4e516...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #13 Skrevet 25. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Enig. Jeg er ikke Høyre-fan, men det stemmer som du skriver at det var bred politisk enighet om det aller meste av økonomiske covid-tiltak. Så å skylde på Høyre for det, er like korttenkt som å skylde på Arbeiderpartiet for høy rente og høye strømpriser. Anonymkode: 4e516...1f2 Ja, pluss at de fleste andre land også får svi for feil de gjorde under pandemien, så vi er vel uansett blant de som sliter minst. Anonymkode: 3f45e...8c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå