Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigermor har hjulpet oss mye når hun har vært på besøk, men har tenkt at det har vært fordi vi fikk barn sammen, og en hyggelig gest for å avlaste (gull verdt!). Nå er vi på ferie med svigermor, og jeg innser at hun gjør alt for han. Pakker ut kofferten hans, vasker toalettet etter han, vasker klærne hans, bretter klærne hans og behandler han som om han var en 5 år gammel gutt. 

Jeg begynner jo å forstå nå hvorfor samboer har litt manglende boevne, og ikke er så selvstendig/ryddig av seg. Merker jeg synes dette er utrolig usjarmerende, og det irriterer meg at hun duller sånn med han.

Er dette virkelig vanlig? 

Anonymkode: c20f2...9cc

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Selv min funksjonshemmede bror gjør alt det der helt selv.

Anonymkode: 84c5b...d67

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er lov å si fra at dette er tullete. Er slett ikke normalt for voksne menn at mamma må vaske doen liksom. Jeg har en 8 år gammel sønn og han gjør det du nevner her selv. Han vasker ikke doen da, men han tisser ikke utenfor heller.

Anonymkode: 45a0b...585

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

What!? Pakker ut klærne hans?? Den tok kaka! Aksepterer din mann at hans mor pakker ut klærne sine? Dette er psykisk sykdom…

Anonymkode: 2ebb2...376

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en slik samboer jeg også.
Svigermor kom innom og ryddet og vasket når jeg var bortreist.

Jeg så hvor mye hun gjorde da vi ble sammen og han bodde hjemme, så jeg ville ikke flytte sammen før han hadde bodd for seg selv først.
Men moren hans kom innom han og ryddet og vasket likevel..
Skittentøy tok hun med seg i en sekk og han fikk det tilbake ferdig vasket, strøket og lagt sammen, i skapet sitt.

Jeg anser det som at moren ikke helt har klippet navlestrengen og vil føle seg litt lost uten å få styre og stelle for sin lille gutt..
Moren fikser for eksen fremdeles, og han er ca 45 år nå..
Så lenge hun får lov til det, så føler hun seg viktig i hans liv.
At hun ødelegger en del forhold for han tror jeg verken han eller hun ser..

Anonymkode: e7bf5...464

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når dere er hjemme... Hvem vasker doen etter han da? Du?

Dette er ikke normalt!

Anonymkode: 33c2d...3a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

What!? Pakker ut klærne hans?? Den tok kaka! Aksepterer din mann at hans mor pakker ut klærne sine? Dette er psykisk sykdom…

Anonymkode: 2ebb2...376

Ja, han er bare glad for alt han selv slipper å gjøre..

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Når dere er hjemme... Hvem vasker doen etter han da? Du?

Dette er ikke normalt!

Nei, jeg ber han gjøre det. Er veldig tydelig på at jeg har ett barn, ikke to.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde en slik samboer jeg også.
Svigermor kom innom og ryddet og vasket når jeg var bortreist.

Jeg så hvor mye hun gjorde da vi ble sammen og han bodde hjemme, så jeg ville ikke flytte sammen før han hadde bodd for seg selv først.
Men moren hans kom innom han og ryddet og vasket likevel..
Skittentøy tok hun med seg i en sekk og han fikk det tilbake ferdig vasket, strøket og lagt sammen, i skapet sitt.

Jeg anser det som at moren ikke helt har klippet navlestrengen og vil føle seg litt lost uten å få styre og stelle for sin lille gutt..
Moren fikser for eksen fremdeles, og han er ca 45 år nå..
Så lenge hun får lov til det, så føler hun seg viktig i hans liv.
At hun ødelegger en del forhold for han tror jeg verken han eller hun ser..

Anonymkode: e7bf5...464

Morsomt at du nevner.. dette gjør faktisk også svigermor for samboer.

Jeg vet hun liker å styre og ordne, men hun er også mye frustrert over at han er så rotete av seg, men her skjønner jeg jo at hun har seg selv å takke..

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er langt i fra vanlig! 😳

Anonymkode: 37232...695

AnonymBruker
Skrevet

Ene eksen min fant ut at han hadde fått seg dame (meg) da hun fant lange hår i sengen hans når hun var innom for å rydde og vaske og skifte på sengen og hente skittentøy 😂🤮

AnonymBruker
Skrevet

Moren hans fant det ut, mente jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en mann som har en mor som ordner sånn for han. Han tar med en sekk med klær til henne og så vasker hun. 

Sengetøyet skiftes aldri tror jeg. Moren kommer for å ta en sjau sammen med en anna dame i familien. Mannen i bildet synes det hele er veldig slitsomt men trenger hjelpen. Mange barn inni bildet. 🤷‍♀️

Jeg tenker litt på ungene som kanskje ikke har garantert rene klær å ha på seg til en hver tid. og alltid har et bomba rom. Men ja. Ikke alle menn som er så huslige. 🤷‍♀️

Anonymkode: 08080...5b5

AnonymBruker
Skrevet

Dette rangerte særdeles høyt av dealbreakers på min "liste" da jeg var på datern. Min kravliste var på ca 3 punkter han skulle være snill, ha en humor som passet med min, og han skulle ha bodd for seg selv langt unna mamma i minimum et par år og fortsatt klare å holde på hygiene og ryddighet hjemme. Da både kan han gjøre husarbeid, og han vet hvor mye det faktisk er av det. Det viste seg å være lurt, for mannen tar faktisk sin del.

Jeg har bodd i kollektiv med voksne menn som har hatt sånne mødre som det der, og det var helt uaktuelt som kjæresteemne.

Anonymkode: a2662...9c2

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...