Gå til innhold

Hvor lenge lever en svibel?

Anbefalte innlegg

Gjest Isabellas
Skrevet

Jeg kjøpte en svibel til jul. En sånn med lilla blomst på. Siden jeg ikke har så mye greie på planter, så lurer jeg på om denne lever evig? :) Kanskje dumt spørsmål men. Jeg har også en jasminplante som aldri får blomster lengre. Hva gjør jeg med det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Du kan få svibelen din igjen, men det er mer jobb enn det er verdt... jeg synes du skal hive den når den er ferdig avblomstret og kjøpe en ny til neste år, eller kanskje kjøpe løk til høsten, så får du svibler i hagen neste vår :)

Jasminen din kan du få til å blomstre igjen den også, men du må være tålmodig. Hvor lenge er det siden den blomstret?

Gjest Isabellas
Skrevet

Hm, den blomstret i vår tror jeg...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Da burde den sette knopper igjen snart. Har du vært snill mot den og gjødslet den da?

Gjest Isabellas
Skrevet

Nei, jeg kan ikke det der med gjødsling osv. Hvordan gjør man det da? (Er helt grønn når det gjeøder planter selv om jeg elsker å ha det i hjemmet mitt!)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Kjøp en flaske flytende gjødning, og følg bruksanvisningen :) Ca en gang i mnd nå til å begynne med, og så trapper du opp til hver 14. dag mot sommeren :)

Da bør det skje ting!

Gjest Isabellas
Skrevet

Ja, nå har jeg kjøpt gjødning, så det blir spennende å se. :rosasmil:

• 3 år senere...
Gjest "Blomsterpiken"
Skrevet
Du kan få svibelen din igjen, men det er mer jobb enn det er verdt... jeg synes du skal hive den når den er ferdig avblomstret og kjøpe en ny til neste år, eller kanskje kjøpe løk til høsten, så får du svibler i hagen neste vår :)

Jasminen din kan du få til å blomstre igjen den også, men du må være tålmodig. Hvor lenge er det siden den blomstret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...