AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Jeg er uføretrygdet på grunn av MS av verste sort og jeg har ingen restarbeidsevne. Jeg har 5-10% av den kapasiteten jeg en gang hadde og ofte er jeg sengeliggende. Før jeg ble syk tok jeg meg utdanning, fikk godt betalt jobb og tegnet uføreforsikring. Etter uførevedtaket bant jeg renta og strømmen. Jeg har også grunnstønad sats 1. Før skatt har jeg ca 500 000,-. Jeg har ikke barn eller bil. Så ja, jeg forstår godt at det kan være vondt for en sliter å se min fritid og min inntekt. For jeg har jobbet i ufaglærte jobber selv og vet det er et sant helvete, og jeg tar heller MS enn å slave 40 timer pluss reisevei for noen andre for småpenger. Jeg er den ressurssterke, fortsatt. Jeg kan si at MS er noe drit og jeg fortjener inntekta mi - men den lavtlønte hadde også fortjent mere. Og de på lavere sats enn meg, selvsagt. Jeg tror den lavtlønte hadde tatt litt MS for å slippe lønnsslaveriet. For det er en sykdom det også. Jeg skulle ønske de lavtlønte kunne sparket oppover og ikke nedover. Å kjefte på meg er helt meningsløst. Jeg har ingen politisk makt. Men om den lavtlønte hadde organisert seg hadde det hatt mye mer for seg. Hva tenker dere lavtlønte om det jeg skriver her? Anonymkode: 84c85...dbf 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Bra start, men avsnitt 3 drepte alt av troverdighet. Anonymkode: 46f39...f79 12 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #3 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er uføretrygdet på grunn av MS av verste sort og jeg har ingen restarbeidsevne. Jeg har 5-10% av den kapasiteten jeg en gang hadde og ofte er jeg sengeliggende. Før jeg ble syk tok jeg meg utdanning, fikk godt betalt jobb og tegnet uføreforsikring. Etter uførevedtaket bant jeg renta og strømmen. Jeg har også grunnstønad sats 1. Før skatt har jeg ca 500 000,-. Jeg har ikke barn eller bil. Så ja, jeg forstår godt at det kan være vondt for en sliter å se min fritid og min inntekt. For jeg har jobbet i ufaglærte jobber selv og vet det er et sant helvete, og jeg tar heller MS enn å slave 40 timer pluss reisevei for noen andre for småpenger. Jeg er den ressurssterke, fortsatt. Jeg kan si at MS er noe drit og jeg fortjener inntekta mi - men den lavtlønte hadde også fortjent mere. Og de på lavere sats enn meg, selvsagt. Jeg tror den lavtlønte hadde tatt litt MS for å slippe lønnsslaveriet. For det er en sykdom det også. Jeg skulle ønske de lavtlønte kunne sparket oppover og ikke nedover. Å kjefte på meg er helt meningsløst. Jeg har ingen politisk makt. Men om den lavtlønte hadde organisert seg hadde det hatt mye mer for seg. Hva tenker dere lavtlønte om det jeg skriver her? Anonymkode: 84c85...dbf Du tar feil, og det tror jeg du er fullstendig klar over selv. I alle fall om du leser gjennom innlegget ditt en gang til. Anonymkode: 1c813...bf9 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #6 Skrevet 22. juni 2023 Ingen hadde valgt MS, og i alle fall ikke noen med MS. Anonymkode: 42c09...f0f 12 1 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #7 Skrevet 22. juni 2023 Jeg tenker du er troll og egentligen mente å skrive ME og ikke MS. Anonymkode: f97da...600 11 2
Amossa Skrevet 22. juni 2023 #9 Skrevet 22. juni 2023 Nå er jeg ikke lavtlønnet, men om jeg hadde vært det, så kan jeg love deg at jeg ikke ville misunt den som er ufør. Å være frisk og ha en jobb å gå til, er av mye større verdi enn bare lønnen den gir. Hvorfor tror du at så mange misunner uføre? 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #10 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker du er troll og egentligen mente å skrive ME og ikke MS. Anonymkode: f97da...600 Ja 😅 Kommer et nytt presiserende innlegg om det. »Jeg mente ME og alle psykiske sykdommer samt alle fysiske sykdommer jeg ikke har troa på». Anonymkode: 65daa...80f 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #11 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen hadde valgt MS, og i alle fall ikke noen med MS. Anonymkode: 42c09...f0f Jeg har MS og det har du helt rett i. Anonymkode: 7e986...f26 6 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #12 Skrevet 22. juni 2023 Du er virkelig en imponerende lite representativ ufør. Jeg er på minstesats og hadde ca dobbelt så mye i mnd på ufaglært arbeid da jeg fremdeles var frisk. Anonymkode: ca380...b85 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #13 Skrevet 22. juni 2023 Amossa skrev (1 minutt siden): Hvorfor tror du at så mange misunner uføre? Det er da tydelig i mange tråder her at lavtlønte er sjalu på folk som har mer i trygd enn det de har i arbeid. Men de glemmer at livet handler om mye mer enn penger. Og helsa er noe av det viktigste man har. Virker som de tror at å være ufør er en evig lang ferie... at alle uføre koser seg i Syden osv. Så feil kan man ta. Anonymkode: c296f...e6d 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #14 Skrevet 22. juni 2023 Min mor hadde alvorlig MS. Det er en sykdom som rammer pasient og pårørende. Jeg klarer ikke å forstå at noen heller vil ha MS enn å være frisk. Håper du troller. Anonymkode: e6401...747 4 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #15 Skrevet 22. juni 2023 Jeg har også MS, og synes det du skriver er rart. Før jeg ble syk jobba jeg i lavtlønnede yrker. Mye deltid hvor jeg tok alle vaktene jeg fikk. Da jeg fikk de første symptomene på MS, var det lett for nevrologen å sette diagnosen. Har høyaktiv MS, men heldigvis vært heldig med hvor betennelsen har satt seg, utenom noen ganger, da. Heldigvis skrev jeg personforsikring før jeg ble syk, for nå er det ingen som vil forsikre meg (viktig å tenke på sånt). Etter diagnosen fant jeg ut at det kom til å være umulig å ha de jobbene jeg hadde. Var sykemeldt i 6 måneder, så begynte jeg å studere. Var jævlig tungt, men klarte å ta først en bachelor og så en mastergrad mens jeg var alene med barn, syk og jobbet litt når jeg klarte. Fryktelig dårlig råd, men hadde ingenting å tape. Nå har jeg fått meg en veldig god kontorjobb. Den kan jeg ha selv om jeg blir lam i bena, svak i armene m.m. og det er også høy lønn. Har i tillegg fått en ekstra forsikring via jobb. Videre har jeg fått flere gode medisiner som har bremset sykdommen. Det hjelper. Det går an å gjøre noe med eget liv. Jeg er i hvert fall klar for å kjempe videre. Anonymkode: f71e6...638 4
Bombasi Skrevet 22. juni 2023 #16 Skrevet 22. juni 2023 Men slutt da. Ingen kan da ønske på seg MS bare for å få trygd. Det er jo et hån mot MS-syke. 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #17 Skrevet 22. juni 2023 Jeg troller ikke. Jeg hadde tydeligvis ei ganske sær mening. Jeg mente MS ja, som i Multippel Sklerose. Ts Anonymkode: 84c85...dbf
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #18 Skrevet 22. juni 2023 Uføretrådene popper opp som paddehatter. Anonymkode: d84d6...b04 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #19 Skrevet 22. juni 2023 Jeg er under utredning for en diagnose som for de aller fleste ender i uføretrygd. Jeg håper virkelig jeg får den og tar heller de plagene jeg har enn å kaste bort 1/3 av livet på å selge tiden min for luselønn. Da kan jeg heller få mindre penger, men tid og overskudd sammen med barnet mitt ❤️ Anonymkode: eb2b7...bef
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #20 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er uføretrygdet på grunn av MS av verste sort... ... Hva tenker dere lavtlønte om det jeg skriver her? Anonymkode: 84c85...dbf Jeg tenker at du ikke er en person som har sett hva MS av verste sort er, og ikke en gang greier å forestille deg det. Jeg har jobbet med de som virkelig har MS av verste sort. Du er ikke en gang i nærheten! Hva jeg tenker om det du skriver her? At det avslører store kunnskapsmangler og respekt for de som faktisk har MS av verste sort! Anonymkode: 446f3...c43 7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå