AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Min søster var gift med en voldelig mann. Hun gikk fra han og han oppsøkte henne på jobb og utenfor leiligheten etterpå. Hun fikk voldsalarm ei stund. Dette er 13 år siden. Nå er han gift for 2 gang og venter barn nr 4. De gangene de har møttes tilfeldig på butikken i løpet av de 13 årene, så har han sagt hei og gått videre. Men hun tror fortsatt at han kan møte opp en dag når hun f eks kommer fra jobb og banke henne. Jeg sa at sannsynligheten for det etter så mange år er liten, men da ble hun sur. Mente at hun kunne ikke senke skuldrene angående dette. Jeg mener at hun må komme seg videre. Han har tydeligvis gjort det. Eller bør hun leve i frykt for resten av livet? Anonymkode: 2b59e...0a7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Jeg har levd med en voldelig stefar, og frykten for at det vil gjenta seg eller at han skal komme for «å ta oss» vil alltid være der både for meg og min mor. Selv om det er over 10 år siden. Livet etter voldelige relasjoner er vanskelig å sette seg inn i for de som ikke har opplevd det selv, og helt ærlig ville jeg blitt fornærmet om noen ber meg «komme meg videre». Bak setningen «komme seg videre» er det mye bagatellisering av livet hun engang levde, frykten og traumene hun har opplevd. Som sagt, vil frykten i etterkant alltid være der i større eller mindre grad. Den frykten vil ikke være et problem før det hemmer hun fra å gå ut døren, leve et normalt liv osv. Om det er det som er problemet, bør hun kanskje søke profesjonell hjelp for å få livet sitt tilbake. Vis forståelse og gi god støtte, det er det hun trenger ❤️ Anonymkode: 98f62...ad1 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #3 Skrevet 23. juni 2023 Enig med hun over. Hadde det hjulpet tror du om stefar hadde fortalt deg at han ikke vil komme etter deg? Sånn på generelt grunnlag…tror du det ville hjulpet søsteren her om exen hadde fortalt henne at han ikke vil oppsøke henne for å banke henne? Bare være støttende TS. Anonymkode: 743fb...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #4 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enig med hun over. Hadde det hjulpet tror du om stefar hadde fortalt deg at han ikke vil komme etter deg? Sånn på generelt grunnlag…tror du det ville hjulpet søsteren her om exen hadde fortalt henne at han ikke vil oppsøke henne for å banke henne? Bare være støttende TS. Anonymkode: 743fb...ebb Jeg er støttende, men også ærlig når hun spørr meg. Anonymkode: 2b59e...0a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå