Gjest Calaska Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Jeg har ikke vært der, men kjæresten vil dit på tur i slutten av juli.. Jeg liker ikke så mye folk og turiststeder. Og heller ikke party og bråk. Kjenner noen til bra hotell som byr på litt ro? Med bra mener jeg rent, ikke så gammelt, bra bad og senger /sengetøy og brukbar frokost..
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #2 Skrevet 23. juni 2023 Har hørt av noen som nylig var der at Gdansk er en kjempefin by, Sopot har stranda, men byen er visstnok ikke noe å trakte etter. Ville absolutt valgt Gdansk, bodd sentralt i gamlebyen, og så tatt utflukter til Sopot hvis dere skal bade. Anonymkode: a13e9...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #3 Skrevet 23. juni 2023 Hvis du vil ha ro så er jo Sopot et mye roligere sted enn Gdansk. Da kan du slappe av på stranda og. Sopot har et ganske lite sentrum, men noen hoteller og noen restauranter + den fine stranda da. Gdansk er jo en storby med mye mer å gjøre/se på. Anonymkode: 87147...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #4 Skrevet 23. juni 2023 Jeg har vært begge steder, og trives best i Sopot. Synes det er roligere, og penere der. Anonymkode: d9009...03f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #5 Skrevet 23. juni 2023 Reiser man nå i juli så synes jeg det er mer folk i Sopot enn Gdansk, pluss at hotellene er mye dyrere i Sopot Anonymkode: 41ee5...223
Sinte-my Skrevet 23. juni 2023 #6 Skrevet 23. juni 2023 Vi reiser tilbake i august, tolv år siden sist. Gleder oss veldig! Likte Gdansk bedre enn Sopot, noe som passet fint da det var billigere leiligheter i Gdansk. Vi har leid leilighet med utsikt over Motława, basseng og uten frokost. Bading kan vi også ta i Sopot om vi ønsker, og skal på flere dagsturer dit.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #7 Skrevet 23. juni 2023 Gdansk er ikke en by jeg ville reist tilbake til. Det eneste som er i gamlebyen er restauranter og utesteder. Vil man shoppe, må man ta taxi e.l til kjøpesenter utenfor byen. Jeg elsker å gå gatelangs i andre byer, se i fine butikker her og der. Gdansk var skikkelig skuffelse for min del. Krakow derimot... Fantastisk by! Anonymkode: 48efc...761 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #8 Skrevet 24. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Gdansk er ikke en by jeg ville reist tilbake til. Det eneste som er i gamlebyen er restauranter og utesteder. Vil man shoppe, må man ta taxi e.l til kjøpesenter utenfor byen. Jeg elsker å gå gatelangs i andre byer, se i fine butikker her og der. Gdansk var skikkelig skuffelse for min del. Krakow derimot... Fantastisk by! Anonymkode: 48efc...761 Er flere kjøpesentre midt i Gdansk, du vet gamlebyen ikke er hele Gdansk? Anonymkode: 41ee5...223
ThereGoesBob Skrevet 24. juni 2023 #9 Skrevet 24. juni 2023 Jeg besøkte Gdansk på Google Earth streetview for noen år siden. Slet helt vilt med å finne "sentrum" alt så bare ekstremt kjedelig ut for å være en "storby" Nei, dra heller til Warzawa eller Krakow eller Katowicze eller noe sånt. Gdansk/Gdynia ser bare helt bånn i bøtta ut etter mitt syn.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #10 Skrevet 24. juni 2023 ThereGoesBob skrev (18 minutter siden): Jeg besøkte Gdansk på Google Earth streetview for noen år siden. Slet helt vilt med å finne "sentrum" alt så bare ekstremt kjedelig ut for å være en "storby" Nei, dra heller til Warzawa eller Krakow eller Katowicze eller noe sånt. Gdansk/Gdynia ser bare helt bånn i bøtta ut etter mitt syn. Jeg likte Gdansk mye bedre enn Warszawa. Så mye bedre at jeg dro tilbake for andre gang bare uker etter. Elsket Radisson blu i Sopot. Bra spa og basseng, fantastisk frokost. Gdansk har det som trengs for noen dagers avbrekk. Det kommer an hva du er ute etter. Vi fant noen gode spisesteder (du må lese deg opp for det er mye dårlig også), grei shopping på kjøpesenter 10 min å gå fra gamlebyen og veldig gode drinker. Pass deg for svindel, forsøkt svindlet 2 ganger, bruk Masterkort og følg med. Kan godt tenke meg tilbake for spa avbrekk. Anonymkode: 50dff...2ed 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #11 Skrevet 24. juni 2023 ThereGoesBob skrev (13 minutter siden): Jeg besøkte Gdansk på Google Earth streetview for noen år siden. Slet helt vilt med å finne "sentrum" alt så bare ekstremt kjedelig ut for å være en "storby" Nei, dra heller til Warzawa eller Krakow eller Katowicze eller noe sånt. Gdansk/Gdynia ser bare helt bånn i bøtta ut etter mitt syn. Gdansk sentrum er ikke laget for biler, mulig googlebilen ikke kjørte inn dit. Anonymkode: ef5c9...a2a 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #12 Skrevet 24. juni 2023 Gdansk er for øvrig mindre enn Oslo i befolkning, så ikke en storby i internasjonal skala. Anonymkode: ef5c9...a2a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #13 Skrevet 24. juni 2023 Gdansk, Gdynia og Sopot har tilsammen like mange inbygggere som Oslo kommune, og metro/urban Tre-by-området er på størrelse med stor-Oslo. Anonymkode: ef5c9...a2a
LiseTV Skrevet 24. juni 2023 #14 Skrevet 24. juni 2023 Gdansk er en veldig fin by å ta ferien. Til Sopot var jeg bare på dagstur. vil anbefale Gdansk som base og 2 overnatting Sopot og tilbake til Gdansk noen dager.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #15 Skrevet 24. juni 2023 Folk som ikke klarer finne butikker i Gdansk uten å ta taxi, eller som bare har sett byen på Google Earth burde ikke ha uttalerett. 😅 Gdansk er en super by. Anonymkode: c7434...b5b 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #16 Skrevet 24. juni 2023 Gdansk er faktisk en av få storbyer jeg har vært i jeg gjerne vil reise tilbake til. Fin og sjarmerende by. Likte også Sopot, var en smule kaldt i vannet for min smak i juni da. Fint å bo i Gdansk også ta en dagstur eller to til Sopot, eller bo i Sopot hvis du er ute etter en spa/badeferie. Anonymkode: e65d5...5c5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #17 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk som ikke klarer finne butikker i Gdansk uten å ta taxi, eller som bare har sett byen på Google Earth burde ikke ha uttalerett. 😅 Gdansk er en super by. Anonymkode: c7434...b5b Ja, jeg reiste med min tenåringsdatter. Og hun fikk shoppet veldig mye, og vi måtte ikke ta drosje et eneste sted. Vi fant mange shopping muligheter. Anonymkode: d9009...03f 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #18 Skrevet 24. juni 2023 Det ligger ved sjøen, stor fordel. Men dra dit utenfor sesong, i ukedagene. Ikke helg. Da er det rimelig å bo/fly, helt OK mat. Warszawa er jo mye større, Sopot/Gdansk veldig lite. Anonymkode: bf856...231
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #19 Skrevet 24. juni 2023 Var i Gdansk forrige helg. Superfin by, drar gjerne tilbake. Vi bodde på Hotel number one (Teit navn). Veldig sentralt. Veldig flotte hotellrom, men manglet minibar/kjøleskap. God frokost men maten ble fort lunka da det var veldig varmt der. (Også melken/juicen osv). Men de har isbiter i bare om man spør Anonymkode: be6c5...d78 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #20 Skrevet 24. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Var i Gdansk forrige helg. Superfin by, drar gjerne tilbake. Vi bodde på Hotel number one (Teit navn). Veldig sentralt. Veldig flotte hotellrom, men manglet minibar/kjøleskap. God frokost men maten ble fort lunka da det var veldig varmt der. (Også melken/juicen osv). Men de har isbiter i bare om man spør Anonymkode: be6c5...d78 Renholdet var også supert. Tror jeg aldri har sett et så blankpolert bad på hotell før! Anonymkode: be6c5...d78 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå