AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Hoho. I termingruppen jeg er med i er det altså så mye krangling og dårlig stemning at jeg jo begynner å lure på om disse som til stadighet holder det gåande egentlig var modne nok til å få barn i det hele tatt. Det er også skrivefeil og absurde formuleringen over en lav sko. Men det er helt klart underholdende og følge med på. Noen andre som er med i termingrupper med høy temperatur? Hva krangles det om i din gruppe? I min: bår begynne med fast føde Når snu bilstol fremover Er det bra for barn å gå i barnehagen Anonymkode: d458c...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Men.. når skal man egentlig snu bilstolen fremover?? Anonymkode: 89eac...8b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #3 Skrevet 22. juni 2023 Jeg gadd ikke være med i termin/barselgruppe. For meg gir det ingen mening at jeg blir plassert med andre mennesker med bakgrunn i at vi skal ha barn på samme tid eller har nettopp født. Hadde sterkt inntrykk fra venner at det var mye klaging, mye konkurranse og mye sutring. Jeg hadde helt ærlig ikke giddet å være med i en gruppe som krangler om når det er bra å starte med fast føde eller om det er bra å gå i barnehage: det kan du spørre helsesøster om i ro og fred, og ta et valg som passer deg. Har du noen du liker i gruppa? Skill dere ut og dropp dramaet! Anonymkode: 2b5f2...35d 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #4 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg gadd ikke være med i termin/barselgruppe. For meg gir det ingen mening at jeg blir plassert med andre mennesker med bakgrunn i at vi skal ha barn på samme tid eller har nettopp født. Hadde sterkt inntrykk fra venner at det var mye klaging, mye konkurranse og mye sutring. Jeg hadde helt ærlig ikke giddet å være med i en gruppe som krangler om når det er bra å starte med fast føde eller om det er bra å gå i barnehage: det kan du spørre helsesøster om i ro og fred, og ta et valg som passer deg. Har du noen du liker i gruppa? Skill dere ut og dropp dramaet! Anonymkode: 2b5f2...35d Samme her. Har to barn og aldri vært med i noe slik gruppe. Anonymkode: 2b209...25d 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #5 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg gadd ikke være med i termin/barselgruppe. For meg gir det ingen mening at jeg blir plassert med andre mennesker med bakgrunn i at vi skal ha barn på samme tid eller har nettopp født. Hadde sterkt inntrykk fra venner at det var mye klaging, mye konkurranse og mye sutring. Jeg hadde helt ærlig ikke giddet å være med i en gruppe som krangler om når det er bra å starte med fast føde eller om det er bra å gå i barnehage: det kan du spørre helsesøster om i ro og fred, og ta et valg som passer deg. Har du noen du liker i gruppa? Skill dere ut og dropp dramaet! Anonymkode: 2b5f2...35d Er ikke snakk om en fysisk gruppe der man møtes for treff, men gruppe på Facebook med folk fra hele landet som har termin samme mnd. Gruppen har også egen snapkanal og holder kontakten der. Sikkert en relativt ny greie som dukket opp for noen år siden Anonymkode: d458c...e7c
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #6 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke snakk om en fysisk gruppe der man møtes for treff, men gruppe på Facebook med folk fra hele landet som har termin samme mnd. Gruppen har også egen snapkanal og holder kontakten der. Sikkert en relativt ny greie som dukket opp for noen år siden Anonymkode: d458c...e7c Digitalt eller fysisk, nei takk. Det er det samme for meg, og jeg ser hvertfall enda mindre grunn grunn til å snappe med fremmede. Jeg spør bekjente og venner om råd, spør på forum eller helt generelle baby-grupper, hvor det er barn i alle alder, og mødre med ulik bakgrunn som svarer. Det opplever jeg er mye mer balansert og gode råd som kommer opp. Men det er min erfaring. Poenget med svaret mitt er at alle jeg kjenner som har vært med i en gruppe har meldt at det er slitsomt og konkurrerende. Man vinner aldri. Man taper alltid. Noen er alltid allvitende. Noen er alltid den som roper høyest. De har alle funnet seg en - eller to - som de kommer godt overens med, og droppet resten. En venninne fortalte meg at de hadde en chatgruppe hvor det var kun klaging over hvem som sov dårligst - både mens de var gravide og så fortsatte det med babyene. Deretter var det diskusjoner hvorvidt man møter barnets behov hvis barnet er våkent i mer enn våkentiden som er oppgitt på nett. Det var bare dårlige vibber, og rom for å føle at man gjør alt feil. Men - hvorfor er du medlem av det? Hvordan syns du det har vært sålangt? Hva gir det deg? Hva syns du er negativt med det? Anonymkode: 2b5f2...35d 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #7 Skrevet 22. juni 2023 Er ikke alle de temaene veldig premature for en termingruppe? Anonymkode: 6cc9c...569 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #8 Skrevet 22. juni 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Digitalt eller fysisk, nei takk. Det er det samme for meg, og jeg ser hvertfall enda mindre grunn grunn til å snappe med fremmede. Jeg spør bekjente og venner om råd, spør på forum eller helt generelle baby-grupper, hvor det er barn i alle alder, og mødre med ulik bakgrunn som svarer. Det opplever jeg er mye mer balansert og gode råd som kommer opp. Men det er min erfaring. Poenget med svaret mitt er at alle jeg kjenner som har vært med i en gruppe har meldt at det er slitsomt og konkurrerende. Man vinner aldri. Man taper alltid. Noen er alltid allvitende. Noen er alltid den som roper høyest. De har alle funnet seg en - eller to - som de kommer godt overens med, og droppet resten. En venninne fortalte meg at de hadde en chatgruppe hvor det var kun klaging over hvem som sov dårligst - både mens de var gravide og så fortsatte det med babyene. Deretter var det diskusjoner hvorvidt man møter barnets behov hvis barnet er våkent i mer enn våkentiden som er oppgitt på nett. Det var bare dårlige vibber, og rom for å føle at man gjør alt feil. Men - hvorfor er du medlem av det? Hvordan syns du det har vært sålangt? Hva gir det deg? Hva syns du er negativt med det? Anonymkode: 2b5f2...35d Det var da veldig negativt? Jeg og flere jeg kjenner har syntes barselsgruppe var hyggelig og ikke opplevd klaging eller konkurranse.. Det er helt frivillig så vil man ikke så lar man bare vær å bli med, det er veldig enkelt Barselgruppe er uannsett noe annet enn termingruppe. Jeg er med i en termingruppe på facebook men kan ikke si jeg har merket så mye krangling i min. Jeg leser ikke så ofte trådene da. Husker bare en gang det ble litt krangel da noen la ut noe litt vel personlig (bilde av barnet) og noen rapporterte det og andre sa ifra, og da ble personen snurt. Anonymkode: bd6b3...d8f 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #9 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var da veldig negativt? Jeg og flere jeg kjenner har syntes barselsgruppe var hyggelig og ikke opplevd klaging eller konkurranse.. Det er helt frivillig så vil man ikke så lar man bare vær å bli med, det er veldig enkelt Barselgruppe er uannsett noe annet enn termingruppe. Jeg er med i en termingruppe på facebook men kan ikke si jeg har merket så mye krangling i min. Jeg leser ikke så ofte trådene da. Husker bare en gang det ble litt krangel da noen la ut noe litt vel personlig (bilde av barnet) og noen rapporterte det og andre sa ifra, og da ble personen snurt. Anonymkode: bd6b3...d8f Det er jo et eget valg om man er med eller ikke; jeg delte min erfaring hvorfor jeg valgte å stå over. Det virker som om ts ikke akkurat er imponert over sin gruppe når hun lurer på om enkelte ikke er modne nok til å få barn. Da er løsningen å droppe negativiteten og heller teame opp med de hun faktisk liker Anonymkode: 2b5f2...35d 1
Pølsevann Skrevet 22. juni 2023 #10 Skrevet 22. juni 2023 Dramafritt i min gruppe. Og funnet en kjempefin gjeng fra samme sted som meg gjennom den, som treffes jevnlig. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #11 Skrevet 22. juni 2023 Min barselgruppe har stort sett hatt god tone, til tross for noen utløp av følelser. Fellesnevneren i de hete utløpene er personer som ikke helt evner å ordlegge seg riktig og kanskje noe lese/skrivevansker? Slik at de leser det som skrives, feil - rett og slett. Slike som har behov for tusen emojier for å vise/forstå humør og tone i skrivestilen. Vi kan fint være uenig om mat i barnehagen (noen av oss har eldre barn, så det er ikke bare små babyer det diskuteres), bilstoler, når man starter med fast føde, koke eller ikke koke flasker etter 6 mnd etc uten at det klikkes. Men det som irriterer meg er de som bruker gruppa som en personlig dagbok. Hun ene legger ut i det vide og brede om samboer/eksens utroskap, og hver gang hun tok han tilbake og angret, og hver gang de hadde sex, når han knivstakk seg selv (??), om den planlagte graviditet nr 2 med han når det andre barnet ikke var 1 år enda en gang (og med alt tidligere dramaet i tillegg). Og en annen som bare hopper inn for å filme seg selv fortelle i 5 minuttersvideoer om barnet, sanke litt hjerter og kjærlighet, for så å stikke. Kommer tilbake når hun trenger å skryte eller syte litt. Engasjerer seg ikke i andre. Og så hun som trener helt vilt, og skriver at alle kan få til, alle klarer bare de vil, lag deg en god treningsdag, hurra heia jippiho. Hver. Eneste. Dag. Og så er det jo alle førstegangsfødende da som tror valg av smokk, sokker og vinterdress er de aller viktigste tingene å undersøke opp og ned i mente, kjøper ny vogn til 10-15000 , mens bilstol ikke er så nøye og skal helst ikke koste mer enn ett par tusenlapper. Jeg er mest med for underholdningens skyld, helt ærlig. Men imponert over den gode stemningen! Anonymkode: f0807...b11 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #12 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min barselgruppe har stort sett hatt god tone, til tross for noen utløp av følelser.............. Mener termingruppe. Ikke barselgruppe. Termingruppe på facebook/snapchat. Anonymkode: f0807...b11 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #13 Skrevet 23. juni 2023 jeg er så takknemlig for begge mine barselgrupper, i Oslo. Alle damene var inkluderende, støttende, på tross av vi var så forskjellige, noen var førstegangs mødre, noen var mer erfarne, noen hadde mer tid, noen mindre, og forskjellige alder og yrker. Men det var så fint å ha folk i samme livssituasjon, og samme utfordringer, og rett og slett noen å kunne henge med når alle andre var på jobb. Jeg tror mine permisjoner ville blitt veldig annerledes hvis jeg ikke hadde blitt kjent med samme damer. Føler veldig med de som havner i kjipe barselgrupper. 😭 Anonymkode: 2bebb...f31 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #14 Skrevet 28. juni 2023 Tja, i min termingruppe på fb/snap var det nettopp ei som angivelig ble meldt til barnevernet av noen andre 🤷🏻♀️. Barselgruppa jeg har i virkeligheten har vært nyttig og hjelpsom. Ingen av oss har blitt bestevenninner, men det har vært koselig - anbefaler alle å takke ja dersom de får tilbud om det. Anonymkode: 5a737...c3f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #15 Skrevet 28. juni 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Tja, i min termingruppe på fb/snap var det nettopp ei som angivelig ble meldt til barnevernet av noen andre 🤷🏻♀️. Barselgruppa jeg har i virkeligheten har vært nyttig og hjelpsom. Ingen av oss har blitt bestevenninner, men det har vært koselig - anbefaler alle å takke ja dersom de får tilbud om det. Anonymkode: 5a737...c3f oj, pga noe hun la ut? hva da? Anonymkode: bd6b3...d8f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #16 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 21.18): Er ikke snakk om en fysisk gruppe der man møtes for treff, men gruppe på Facebook med folk fra hele landet som har termin samme mnd. Gruppen har også egen snapkanal og holder kontakten der. Sikkert en relativt ny greie som dukket opp for noen år siden Anonymkode: d458c...e7c Det er ikke særlig bedre på KG Anonymkode: 36544...42a 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #17 Skrevet 28. juni 2023 Men jeg leste tidligere i dag at alle som har født en unge er automatisk kjempemodne, så dette ikke stemme. 🤪🤣 Anonymkode: c286d...07f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #18 Skrevet 28. juni 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: oj, pga noe hun la ut? hva da? Anonymkode: bd6b3...d8f Usikker på om det var noe konkret som trigga det. Selv om jeg tenker at barnevernet var en overreaksjon, har den det gjelder konsekvent vært veldig tydelig på at hun ikke gidder å lese seg opp på råd og retningslinjer fordi hun kjenner barnet sitt best - fra å gi sjokolademelk da hun var 4 mnd til å kjøre gråtekur. Alle som sier noe annet er hysteriske eller slemme. Viser litt dårlig dømmekraft når hun legger ut bilder av barnet (mye av barnet som gråter av frustrasjon, barnet er skittent etter lek osv). Så HELT umotivert var det nok ikke. Vet mange fra termingruppa er på KG, så de kan nok fylle på! Anonymkode: 5a737...c3f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #19 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 21.02): Hoho. I termingruppen jeg er med i er det altså så mye krangling og dårlig stemning at jeg jo begynner å lure på om disse som til stadighet holder det gåande egentlig var modne nok til å få barn i det hele tatt. Det er også skrivefeil og absurde formuleringen over en lav sko. Men det er helt klart underholdende og følge med på. Noen andre som er med i termingrupper med høy temperatur? Hva krangles det om i din gruppe? I min: bår begynne med fast føde Når snu bilstol fremover Er det bra for barn å gå i barnehagen Anonymkode: d458c...e7c Merkelig at det fast føde og retning på bilstol er noe å krangle om, der fins det jo klare anbefalinger. 🤔😄Heldigvis ikke så høy temperatur i mi gruppe, men da vi var gravide var det ei og anna som kunne ta en litt nebbete tone. Anonymkode: dec46...9c2
Supersmurf Skrevet 28. juni 2023 #20 Skrevet 28. juni 2023 Noen år siden jeg var i termingrupper på nett, men mitt inntrykk var at det var mange spesielle folk der. Det var mye krangling om f.eks bilstoler o.l + folk som delte alt for mye om sitt privatliv. Jeg orket ikke å være en del av det, så meldte meg ut. Barselgrupper derimot var kjempekoselig. Hyggelig å møte andre som har barn i samme alder og sosialisert seg litt på dagtid når alle andre er på jobb. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå