Bælfeit Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Den forsvunne ubåten «The Titan» har skapt store overskrifter, medan båtforliset i Hellas med fleire hundre døde flyktningar ikkje fekk same søkelys. Det har skapt reaksjonar.https://www.nrk.no/urix/merksemda-rundt-ubatulykke-og-batforlis-i-hellas_-_-grell-kontrast-1.16456625 Kjenner jeg blir litt likegyldig til ubåt...Hva med deg? 1
Drizzt Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Det er ikke sant at båtforliset i Hellas ikke fikk samme søkelys. Det har vært opp og ned med artikler og reportasjer. 2 3
Kaptein Stålull Skrevet 22. juni 2023 #3 Skrevet 22. juni 2023 Til gjengjeld har ikke folk vitset i full offentlighet om båtforliset, så vidt jeg vet. 1 3
jordy Skrevet 23. juni 2023 #5 Skrevet 23. juni 2023 Ja, tydeligvis er det pakistanske og egyptiske flyktninger + syriske, selv om det ikke er krigshandlinger i store deler av Syria i dag. Overlevende etter båtforliset i Middelhavet forteller om den traumatiske ferden. - VG 1 1 1
Snøvott Skrevet 23. juni 2023 #6 Skrevet 23. juni 2023 Hadde man bare sendt alle overlevende migranter hjem, så tror jeg ganske mange hadde engasjert seg i å få plukket flest mulig av dem opp fra skrøpelige båter med høy drukningsfare. 1
Nostradamus Skrevet 23. juni 2023 #7 Skrevet 23. juni 2023 Det er jo ikke annerledes enn alle krigene som har pågått siden tidenes morgen. Når det er krig i Ukraina skal plutselig alt dekkes... beklager å si det, men sånn er media. 1
Smascha Skrevet 23. juni 2023 #8 Skrevet 23. juni 2023 Nostradamus skrev (6 timer siden): Det er jo ikke annerledes enn alle krigene som har pågått siden tidenes morgen. Når det er krig i Ukraina skal plutselig alt dekkes... beklager å si det, men sånn er media. Du har dessverre så altfor rett. Ingen fortel som om borna som døyr medan dei ventar på hjelp frå det internasjonale samfunnet: https://edition.cnn.com/2023/06/19/africa/south-sudan-renk-camp-children-dying-intl/index.html
Djækklåsst Skrevet 23. juni 2023 #9 Skrevet 23. juni 2023 (endret) Ubåten-saken handlet om et uavklart mysterium. Dette vil naturligvis tiltrekke seg oppmerksomhet, både med tanke på redningsoperasjon og i nyhetene, til saken blir avklart. Nå som den er det, så vil saken fort forsvinne fra mediebildet. Av andre saker som ikke handler om krig og elendighet, har det f.eks. vært svært mye oppmerksomhet rundt flyet fra Malaysia Airlines som forsvant i 2014. Dersom alle nyheter kun skulle handle om det som er viktig i verden i skalaen fra kriger, humanitære katastrofer og nedover, så er det mye som ville forsvunnet. At noen setter fyr på et Pride-flagg i den vestlige verden, for eksempel, ville ikke hatt noe nyhetsverdi, etter en slik skala. Donald Trump ville ingen ha skrevet om (hadde kanskje vært like greit). Endret 23. juni 2023 av Djækklåsst 1 2
Hatsumomo Skrevet 23. juni 2023 #10 Skrevet 23. juni 2023 Bælfeit skrev (På 22.6.2023 den 20.38): Den forsvunne ubåten «The Titan» har skapt store overskrifter, medan båtforliset i Hellas med fleire hundre døde flyktningar ikkje fekk same søkelys. Det har skapt reaksjonar.https://www.nrk.no/urix/merksemda-rundt-ubatulykke-og-batforlis-i-hellas_-_-grell-kontrast-1.16456625 Kjenner jeg blir litt likegyldig til ubåt...Hva med deg? Alt er forferdelig, hele tiden. Forferdelige ting skjer HELE tiden. Jeg orker egentlig ikke å forholde meg til det, jeg kan ikke gjøre noe med at en migrantbåt sank eller en ubåt imploderte. Samtidig dør mennesker av krig, mishandling, sult, naturkatastrofer. Hele tiden, hvert sekund, overalt på jorden. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå