Gå til innhold

Hjemmeeksamen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Leste gjennom en hjemmeeksamen, og ved gjennomlesing så jeg noen dumme slurvefeil. Noen bokstaver som manler, og noen setninger flere ganger. Vil dette trekke ned karakteren hvis innholdet er forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Positivt er det jo ikke, men hvor vidt det trekker ned vil vel avhenge av hvilket fag og nivå det er snakk om.

Så sant det ikke er ett språkfag skulle jeg ikke tro at det skal gjøre noe voldsomt utslag - men om opgaven din i utgangspunktet ligger på vippen mellom to karakterer er det jo mulig at det er med på å vippe den feile veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart at det kommer an på faget, og ikke minst på sensoren. Ved hjemmeeksamen har man jo såpass god tid at man bør ha rukket å se over og rette slike feil. Det å disponere tiden riktig så man kommer i mål er jo en del av poenget med denne type eksamener. Jeg vet at jeg, og mange sensorer med meg, irriterer seg grønn over slurvefeil i eksamensbesvarelser.

På den annen side har jeg vært med på at kandidater har fått levere inn deler av besvarelsen på kladdeark, så det er ikke godt å si. Kryss fingrene for at sensoren din er i godt humør!!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...