Gå til innhold

Hva leker din 5-6 år gamle gutt med? Noen tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungen her kjeder seg fort, og skulle helst ha vært ute hele dagen lang, han syns nettbrett er kjedelig, men ser på det innimellom, går for det meste i radiostyrt bil, andre biler, togbane, puslespill, herjing med lillebror osv. 

men trenger å kjøpe noe nytt som fanger interessen hans. Har mye forskjellig her, men leker ikke med noe nesten. Er ikke så intr i Lego heller. Noen tips til noe som kunne vært gøy for han når vi er inne? 

Anonymkode: 8e210...8cc

AnonymBruker
Skrevet

Min elsker plusspluss, tegning, dinosaurer og dyr. På nettbrettet går det mest i læringspill. 

Anonymkode: a10ab...49c

AnonymBruker
Skrevet

Barbie 🥰 og prinsessekjoler med sminke og negllakk er stas

Anonymkode: 22558...d95

Gjest Chroma
Skrevet

Min 6-åring elsker å lage figurer med sånn leire. 

AnonymBruker
Skrevet

Om han liker puslespill kan du sjekke ut perling? Hama midi med feks paw patrol, dinosaurer eller kjøretøy? 

Anonymkode: fd5d2...de8

AnonymBruker
Skrevet

Her går det i dinosaurer, sonic, Lego og tegning 😄

Anonymkode: 16c81...7c5

AnonymBruker
Skrevet

Vår elsker lego (som jeg ser din ikke liker :p)

Han liker også å lage ting, så har mye hobby-saker. Sånne sett med pipe-rensere, ispinner, stoff man kan klippe og lime og sy, perler man kan lage smykker og "kunst" med, osv. Men altså, da er vi som regel sammen med ham, han har vist seg å ikke kunne bruke lim forsvarlig uten oppsyn.. 

Ellers perling, plastilina, byggesett, puslespill, kulebaner han kan sette opp og endre på i det uendelige, fingerhekling, kabal (vår på fem kan faktisk minst fire ulike kabaler nå..), osv. 

Anonymkode: ac0a3...a85

AnonymBruker
Skrevet

Min blir snart 5, og jeg opplever at det er lite "leking" med biler og leker osv, slik det har vært tidligere. Vi perler, tegner, hopper på trampoline, sykler når det er godvær, legger sofaputer og dyner på gulvet og lager "basseng" når det regner 😅

Han liker å bygge lego, men leker ikke med det han bygger. Han kan leke litt med kosedyr, lager "bur" og gir dem mat og passer på. Vanskelig å komme på hva han leker når jeg setter meg ned og tenker, men dagene går på et vis, haha.

Anonymkode: 5da61...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Uno og stigespill er veldig populært her. Når han holder på alene så er det mest nettbrett, men også en del lekekjøkken og fantasilek/rollespill med biler og figurer.

Nå på sommeren liker han også å plukke blomster, klippe gress (med barnesaks 😅), leke med utetraktoren, sparkesykle på gårdsplassen, lete etter insekt osv.

Anonymkode: 0d4cb...501

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...