AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #21 Skrevet 22. juni 2023 Nei, det er virkelig null stress for meg med den lyden 😅 Anonymkode: 72149...63b 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #22 Skrevet 22. juni 2023 De som kjører den bilen må da sitte med øreplugger eller noe? Jeg hadde tilta om jeg måtte kjørt rundt med den lyden hele dagen Anonymkode: 7e47b...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #23 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja!!! Har klaget de sa de skulle skru ned med meg da. Høres like irriterende ut Anonymkode: 2bb06...804 Og alltid midt i leggetida til småungene 😡 Anonymkode: cf33b...6b7 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #24 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lar dere dere virkelig irritere av en lyd som varer i noen minutter én gang i uka? stakkars da.... Anonymkode: 2b4a2...a58 Her varer den ikke bare i noen minutter! Hører den jomer i 30 minutter av og på, mens den kjører rundt oss. Heldig som vi er, så starter vi å høre den alltid midt i leggetid ca. 20, og telte sist 8 omganger med jubaluba på rekke og rad (den spiller kjenningsmelodien altså åtte ganger, åtte stopp), mens gutten lå i senga og «nå hører jeg isbilen igjen!». Anonymkode: f5acd...596
PITTY Skrevet 22. juni 2023 #25 Skrevet 22. juni 2023 Bombe bilen sønder og sammen kanskje. Slå ut med armene å se overrasket ut, "trodde jo det var IS terrorist-bilen".
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #26 Skrevet 23. juni 2023 Million skrev (11 timer siden): Så ungene dine så aldri andre barn i nabolaget flokke seg rundt isbilen og kjøpe is med mødrene eller fedrene sine? Det går jo ikke an å si at de selger brokkoli når alle de andre ungene i nabolaget står der med en eske saftis eller sjokolade-kroneis.... Det lureriet hadde nok ikke gått i vårt nabolag i alle fall. Vi har kjøpt mye is fra isbilen, men pga liten fryseplass så har vi sagt nei mange ganger også, uten at det ble noe voldsomt spetakkel av det. Nei jeg har faktisk aldri sett noen kjøpe is fra isbilen. Vi har selv heller aldri gjort det.Det skal sies at det var få barn som bodde i blokken vi bodde i før. Anonymkode: b2d3e...7c7 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #27 Skrevet 23. juni 2023 JA! Det er helt grusom høy lyd! Vi bor i en dal, med masse, masse blokker og rekkehus, så isbilen bruker timesvis bare her nedi dalen på å kjøre inn og ut mellom alle blokkene og rekkehusene. Og lyden GJALLER mellom bergsidene! Det er timesvis med en forferdelig støy - og selvsagt kjører de også etter leggetid. Vi kjøper aldri is fra isbilen, og ungene maser aldri om det, siden de vet at det ikke nytter, men selve lyden i seg selv er jo til å bli rablende gal av. Anonymkode: bbd88...bd2 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #28 Skrevet 23. juni 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Lar dere dere virkelig irritere av en lyd som varer i noen minutter én gang i uka? stakkars da.... Anonymkode: 2b4a2...a58 Der jeg bodde før, kjørte de inn på vårt bilfrie tun og stilte seg opp to meter fra husveggen vår og stod der i alt fra en halvtime til tre kvarter hver eneste bidige onsdag mars-oktober 😑 Med en desibel som skurret i veggene. Jeg husker jeg sa til megler at vi ikke skulle ha visning på onsdager da vi solgte huset, for det der er skikkelig turn-off! Anonymkode: 3a639...d01 2
Million Skrevet 23. juni 2023 #29 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei jeg har faktisk aldri sett noen kjøpe is fra isbilen. Vi har selv heller aldri gjort det.Det skal sies at det var få barn som bodde i blokken vi bodde i før. Anonymkode: b2d3e...7c7 Nei, det kan vel ikke kry av unger over absolutt alt heller. Noen steder er det færre unger, og derved færre kunder, til isbilen. Men som sagt i vår gate, da mitt barn vokste opp, krydde det av unger. Og de som var gamle nok til å være våkne i sommerferien når isbilen kom, flokket seg rundt den.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #30 Skrevet 23. juni 2023 Nei, plager meg ikke. Men den kjører her hver 14.dag og ikke lenge av gangen da. Savner den blå hjemis jeg, det var god is. Anonymkode: 357ab...b7d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #31 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 19.53): Lar dere dere virkelig irritere av en lyd som varer i noen minutter én gang i uka? stakkars da.... Anonymkode: 2b4a2...a58 Vel, når dette er ruten en Mandag kveld så er det lov å være litt fortvilet 🙂 Anonymkode: 35769...72f 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #32 Skrevet 3. juli 2023 Digger den musikken, blir i godt humør jeg 😊 Bare synd den bare kommer én gang i uka. Anonymkode: 784aa...dd1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #33 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 19.44): JA Skjønner ikke at isbilen får det til å gå rundt? Håper det går konk så vi slipper lyden. Anonymkode: ad700...165 Her kjører det tre forskjellige isbiter, jeg ser nesten aldri noen kjøper! Anonymkode: a2045...a1d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #34 Skrevet 4. juli 2023 Million skrev (På 22.6.2023 den 19.46): Ja! Jeg husker da sønnen min var baby og nettopp hadde lagt seg og sovnet.... så kom den forbaskede kjenningsmelodien ljomende gjennom gatene og stoppet kanskje ett hus bortafor oss, så vi hørte det ekstra godt. Endte alltid med at babyen våknet. Irriterende at de kommer i leggetid for småunger. Etter hvert så lærer jo ungene seg at det er isbilen og våkner de da, blir det grining fordi de "vil ut og kjøpe is". Det er jo greit nok med isbil, men den burde komme tidligere. Og ikke spille den kjenningsmelodien så lenge! Dette! Hvorfor kommer de alltid mellom 18:30 og 20?! Hvis de først skal bråke sånn bør de komme tidligere! Vekker ungen HVER gang😫 Anonymkode: 79892...e73 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #35 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 19.53): Lar dere dere virkelig irritere av en lyd som varer i noen minutter én gang i uka? stakkars da.... Anonymkode: 2b4a2...a58 En gang i uka?!? Her kommer den en gang i måneden (annenhver måned fra september til mai). Kommer lørdag formiddag og vi hører ikke lyden inne i huset. Er mer irriterende med fiskebilene (minst to forskjellige), de kommer og ringer på hver gang selv om vi har sagt at vi ikke skal ha noe. Og de kommer på hverdager mellom 21.30 og 23.00. Anonymkode: 70a27...5a5
Mardina Skrevet 4. juli 2023 #36 Skrevet 4. juli 2023 Ikke noe jeg gidder å bruke en kalori på å irritere meg over 😊 Virkelig ikke 🤔 Gikk forbi en sånn isbil i går, etter ca. 2 minutter var lyden borte 😊 Alt folk skal irritere seg over altså 😄
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #37 Skrevet 4. juli 2023 Nei de lager ikke for mye lyd. Viktig at folk hører at de kommer. Anonymkode: 6a26f...ccc
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #38 Skrevet 4. juli 2023 Nei, for jeg ser den aldri 😭 Har så lyst på den isen med en tyggis nederst, det har gått år siden jeg har smakt den sist. Hvor er isbilen! Anonymkode: 77292...f64
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #39 Skrevet 4. juli 2023 Jeg synes det er ordentlig koselig jeg å høre isbilen, gode barndomsminner. Jeg har en gang i blandt kjøpt is fra isbilen også, jeg synes de har mye god is til en helt ok pris. Lar jeg meg ikke irritere over sånt selvom jeg har barn og den noen gang kommer i leggetid her også, man kan ikke bli helt mr Wilson heller. Anonymkode: 4552a...208
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #40 Skrevet 4. juli 2023 Har ikke hørt isbilen på mange år jeg. Bor i et nabolag med mange eneboliger noen få minutters gange fra sentrum av en av de 10 største byene i landet. Skjønner godt at det kan være irriterende for småbarnsforeldre. Anonymkode: b9283...d8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå