AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Etter en dag som egentlig var fin med besøk på marnad i byen, så ble det igjen en stor konflikt angående røyking av cannabis. Må legge til at han dro og røyket før vi skulke avgårde. Når vi kom hjem og sto utenfor ytterdøra kommenterte han at det luktet røyk noe jeg ikke kjente og når vi kom i gangen sa jeg at det ikke luktet røyk hos oss. Da sa han at ja det er ikke bare jeg som røyker her. Forut for dette hendte det at jeg tidligere kom hjem og det luktet cannabis i gangen utenfor og inne i gangen hos oss. Den gang sa jeg at han fikk spraye etter seg. Nå i dag eksploderte han i et ufyselig humør og forsvarte sin røyking noe som eskalerte seg i en veldig stor konflikt. Nå sa jeg at jeg hadde fått nok og ba han pakke tingene sine. Da fikk jeg beskjed om å flytte. Leiekontrakten står i mitt navn og det er jeg som har betalt depositum. Han har betalt leiekontrakt 1 gang siden februar og internett 1 gang (som jeg kan huske, mulig internett flere ganger) Jeg har bilder av cannabis i vesken hans. Hva gjør jeg? Hva har jeg rett til å gjøre med tanke på husnøkkel? Kan jeg be utleier (forening) om å bytte lås? Anonymkode: 3cb1e...c24
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Må legge til at vårt barn er 2 år. Og at vi bor i hans hjemland (naboland til Norge) Han har ingen familie her og heller ikke jeg. Anonymkode: 3cb1e...c24
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #3 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Må legge til at vårt barn er 2 år. Og at vi bor i hans hjemland (naboland til Norge) Han har ingen familie her og heller ikke jeg. Anonymkode: 3cb1e...c24 😳 Anonymkode: 5d70b...25a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #4 Skrevet 22. juni 2023 Vi kan jo ikke si noe om leietakerrettigheter uten å vite hvilket land det er snakk om. Norske regler er irrelevante her. Anonymkode: f5838...dd1 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #5 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi kan jo ikke si noe om leietakerrettigheter uten å vite hvilket land det er snakk om. Norske regler er irrelevante her. Anonymkode: f5838...dd1 Sverige Anonymkode: 3cb1e...c24
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #6 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Etter en dag som egentlig var fin med besøk på marnad i byen, så ble det igjen en stor konflikt angående røyking av cannabis. Må legge til at han dro og røyket før vi skulke avgårde. Når vi kom hjem og sto utenfor ytterdøra kommenterte han at det luktet røyk noe jeg ikke kjente og når vi kom i gangen sa jeg at det ikke luktet røyk hos oss. Da sa han at ja det er ikke bare jeg som røyker her. Forut for dette hendte det at jeg tidligere kom hjem og det luktet cannabis i gangen utenfor og inne i gangen hos oss. Den gang sa jeg at han fikk spraye etter seg. Nå i dag eksploderte han i et ufyselig humør og forsvarte sin røyking noe som eskalerte seg i en veldig stor konflikt. Nå sa jeg at jeg hadde fått nok og ba han pakke tingene sine. Da fikk jeg beskjed om å flytte. Leiekontrakten står i mitt navn og det er jeg som har betalt depositum. Han har betalt leiekontrakt 1 gang siden februar og internett 1 gang (som jeg kan huske, mulig internett flere ganger) Jeg har bilder av cannabis i vesken hans. Hva gjør jeg? Hva har jeg rett til å gjøre med tanke på husnøkkel? Kan jeg be utleier (forening) om å bytte lås? Anonymkode: 3cb1e...c24 Beklager alle skrivefeilene. Jeg skrev når jeg skjelvet på det meste. Det skal stå at han har betalt husleie 1 gang, ikke leiekontrakt. Anonymkode: 3cb1e...c24
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #7 Skrevet 22. juni 2023 Kontakt bostadsföreningen og forhør deg der. Men det du får vel ikke tak en kjeft der før etter midsommar. Anonymkode: 68485...605
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #8 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kontakt bostadsföreningen og forhør deg der. Men det du får vel ikke tak en kjeft der før etter midsommar. Anonymkode: 68485...605 Jeg regner med det at de har stengt, så jeg får kontakte de på mandag. Anonymkode: 3cb1e...c24
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #9 Skrevet 22. juni 2023 Siden kontrakten står i ditt navn er det vel rimelig å anta at han ikke har noen rett til å bli boende, da han ikke har leiekontrakt på stedet. Anonymkode: f60f4...b7a 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #10 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg regner med det at de har stengt, så jeg får kontakte de på mandag. Anonymkode: 3cb1e...c24 Skulle han dukke opp igjen så ring polisen. Anonymkode: 68485...605 1
aksase Skrevet 22. juni 2023 #11 Skrevet 22. juni 2023 Hvis bare ditt navn, og ikke hans, står i leiekontrakten i tillegg til at du både har betalt depositum og det meste av husleien, da har ikke han noe å kreve rent juridisk. Om dere heller ikke er gift, eller har en samboerkontrakt eller annen avtale som gir han noen rettigheter til dine ting, da har du all rett til å sende ham på dør og få byttet lås. Men det høres ut som at han kan være typen til å gjøre livet ditt riktig surt og utrivelig, og det kan være en større utfordring å løse enn det juridiske.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #12 Skrevet 22. juni 2023 aksase skrev (21 minutter siden): Hvis bare ditt navn, og ikke hans, står i leiekontrakten i tillegg til at du både har betalt depositum og det meste av husleien, da har ikke han noe å kreve rent juridisk. Om dere heller ikke er gift, eller har en samboerkontrakt eller annen avtale som gir han noen rettigheter til dine ting, da har du all rett til å sende ham på dør og få byttet lås. Men det høres ut som at han kan være typen til å gjøre livet ditt riktig surt og utrivelig, og det kan være en større utfordring å løse enn det juridiske. Leiekontrakten står bare i mitt navn og jeg kan dokumentere med bankutskrift at depositumet er betalt med mine penger. Ikke gift, ingen samboerkontrakt. Jeg er også redd for at han skal gjøre livet surt så jeg må forberede meg på det værste. Anonymkode: 3cb1e...c24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå