Ella Sjiraff Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Noen som har noen erfaringer å dele? Eks tar båten til Egina lang tid. Strender dere har vært på? Vi ønsker strand og gode spisesteder og rusle i byene gjerne på kvelden
enkefru Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Matt Baretts travel guide er en side på FB og han har mange gode sider om Hellas og spesifikke områder, søk det opp! 1
Ella Sjiraff Skrevet 23. juni 2023 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2023 Fjugur skrev (16 timer siden): Matt Baretts travel guide er en side på FB og han har mange gode sider om Hellas og spesifikke områder, søk det opp! Takk
Roci Skrevet 23. juni 2023 #4 Skrevet 23. juni 2023 Hvis jeg ikke husker feil, tar hurtigbåten i underkant av en halvtime til Egina, ferga tar en times tid Har ikke vært på Egina selv, men på to av de andre øyene i den Saroniske gulfen - Poros og Hydra. Ta gjerne dagsturer dit, hvis dere har tid
Kjetil E Skrevet 23. juni 2023 #5 Skrevet 23. juni 2023 Ella Sjiraff skrev (18 timer siden): Noen som har noen erfaringer å dele? Eks tar båten til Egina lang tid. Strender dere har vært på? Vi ønsker strand og gode spisesteder og rusle i byene gjerne på kvelden Hei hvis dere er et par dager i Athen så vil jeg annbefale en tur til byen Korint 1,5 time ca fra Athen, og båttur gjennom den svært spektakulære Korintkanalen. Dette vil være en opplevelse for både barn og voksne. Korintkanalen – Store norske leksikon (snl.no)
Pawn Hearts Skrevet 27. juni 2023 #6 Skrevet 27. juni 2023 On 6/22/2023 at 6:22 PM, Ella Sjiraff said: Noen som har noen erfaringer å dele? Eks tar båten til Egina lang tid. Strender dere har vært på? Vi ønsker strand og gode spisesteder og rusle i byene gjerne på kvelden Jeg har lyst til å dra til Egina selv (først til neste år, riktignok), så jeg har sjekket båtene. Det er hauger av dem, og hurtigbåtene bruker 40 minutter. De treigeste fergene bruker en time og et kvarter, men de er selvsagt mye billigere. Jeg har aldri vært i land på Egina; jeg har bare vært innom med båt på vei til Poros. Hovedstaden ser ut som en veldig hyggelig og pittoresk by med fargerike hus i nyklassisk stil. Ellers er øya så forbundet med pistasjdyrking at grekerne kaller disse nøttene for φιστίκια Αιγίνης, som kan oversettes med "Egina-nøtter".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå