AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Del Skrevet 22. juni 2023 Hei. jeg har helseangst og har bestilt meg time hos fastlegen fordi jeg fikk helt panikk av en føflekk. den er helt lys, men flyter utover, derfor har den en rar form. Ser egentlig ut som 2 føflekker som er nærme hverandre. Eller en liten rund prikk, med fregne for nære. men jeg fant igjen et bilde for 4 år siden, der den ser helt lik ut i formen. Vanskelig å se om den har vokst, men det ser ikke sånn ut. Jeg sendte inn bilde til Aleris, og fikk til svar at selvom den er rar, ser den ikke ille ut. Og siden den ikke hadde endret seg, skulle jeg ikke bekymre meg. Bestilte likevel time, og fikk ikke før i september. jeg har hengt meg helt opp og sammenligner bilder av den hele tiden. samboer har fulgt med siden februar, og sier det ikke er endring. den er under 5 mm. Høres det ut som jeg kan ta det med ro? Selvom den er rar. prøver å unngå å bruke alle pengene mine på private tjenester. Legen, fysio, kiropraktor, og massør har sett ryggen min mange ganger uten å nevne noe. kan man ha rare føflekker uten at det er kreft?? flere har sett bilder, og de sier det samme: Den ser jo HELT lik ut som for 4 år siden. (Har samtidig bestilt kognitiv terapi time, for helseangsten) Anonymkode: 68da9...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Del Skrevet 22. juni 2023 Rart du ikke kan stole på de? 🤔 Anonymkode: 7069f...3bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alabaster Skrevet 22. juni 2023 #3 Del Skrevet 22. juni 2023 Hei, Har du tilgang til boots apotek? De sjekker med lupe, og tror ikke det er veldig dyrt. Ellers ville jeg lyttet til den tilbakemeldingen du har fått, både av eksperter og de rundt deg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 22. juni 2023 #4 Del Skrevet 22. juni 2023 Dette hørtes ut som meg for noen år siden. Hadde hengt meg helt opp i en føflekk og ventetiden til legetimen jeg hadde fått for å fjerne den, gikk med til å tenke at jeg snart skulle dø. Var helt overbevist om at den var kreft i og spredde seg i rask fart mens jeg ventet på timen. Da jeg endelig fikk fjernet den, sa legen at ja den så litt rar ut, men han kalte den "aktivert"? Var iallfall ikke kreft i den. Om de på Aleris har sett bilde av den tror jeg du kan ta det med ro. Størrelsen på den er også veldig betryggende. Jeg har vært mye hos hudlege pga mange føflekker, fjernet mange, og har hatt mange rare. Har aldri hatt noe "skummelt" i noen av de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #5 Del Skrevet 22. juni 2023 Hvis du ikke blir beroliget av Aleris, hvorfor skulle du bli det av fremmede anonyme her? Anonymkode: c5d24...f7d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #6 Del Skrevet 22. juni 2023 Du kan slappe av. Legg dette fra deg til september. Alle sier det ser bra ut, og du får ikke gjort noe med det nå uansett. Bruk solkrem og kos deg med sommeren! Anonymkode: f01dc...471 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 22. juni 2023 #7 Del Skrevet 22. juni 2023 Slapp av, bruk solkrem hvis det er ett sted du får sol på, og stol på Aleris. De kan sakene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 22. juni 2023 #8 Del Skrevet 22. juni 2023 Det er vel mest sannsynlig en Atypiske/dysplastisk føflekk, disse er relativt normale og er ikke kreft. Om det ikke er endring og den er under 5mm så er det statistisk svært lite sannsynlig at det er noe å bekymre seg for. Når du også har sendt bilde til Aleris som velger å ikke ta deg inn så bør du heller nyte sommeren. Trafikken utføre døren er nok vesentlig farligere en føflekken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #9 Del Skrevet 22. juni 2023 Tro det eller ei, det hjelper å skrive det ned og få noen erfaringer/ meninger av vanlige folk. google rare føflekker, så er du døden nær. Tusen takk for svarene- Det hjelper i nuet. 😃 Anonymkode: 68da9...6b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #10 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. jeg har helseangst og har bestilt meg time hos fastlegen fordi jeg fikk helt panikk av en føflekk. den er helt lys, men flyter utover, derfor har den en rar form. Ser egentlig ut som 2 føflekker som er nærme hverandre. Eller en liten rund prikk, med fregne for nære. men jeg fant igjen et bilde for 4 år siden, der den ser helt lik ut i formen. Vanskelig å se om den har vokst, men det ser ikke sånn ut. Jeg sendte inn bilde til Aleris, og fikk til svar at selvom den er rar, ser den ikke ille ut. Og siden den ikke hadde endret seg, skulle jeg ikke bekymre meg. Bestilte likevel time, og fikk ikke før i september. jeg har hengt meg helt opp og sammenligner bilder av den hele tiden. samboer har fulgt med siden februar, og sier det ikke er endring. den er under 5 mm. Høres det ut som jeg kan ta det med ro? Selvom den er rar. prøver å unngå å bruke alle pengene mine på private tjenester. Legen, fysio, kiropraktor, og massør har sett ryggen min mange ganger uten å nevne noe. kan man ha rare føflekker uten at det er kreft?? flere har sett bilder, og de sier det samme: Den ser jo HELT lik ut som for 4 år siden. (Har samtidig bestilt kognitiv terapi time, for helseangsten) Anonymkode: 68da9...6b5 Så bra at de ikke prioriter time for deg når det er andre som faktisk har føflekker som krever sjekk ganske pronte. Anonymkode: f2acc...dfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #11 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Så bra at de ikke prioriter time for deg når det er andre som faktisk har føflekker som krever sjekk ganske pronte. Anonymkode: f2acc...dfc For alt jeg vet trengs denne sjekk også. Hvis ikke, deler jeg samme tankegang som deg. Ts Anonymkode: 68da9...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #12 Del Skrevet 22. juni 2023 Ville bare si at jeg føler med deg! Har selv helseangst og det er et levende helvete å leve med. Ingen som aner hvor jævlig og altoppslukende det er hvis de ikke har det selv. Anonymkode: e3b18...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #13 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville bare si at jeg føler med deg! Har selv helseangst og det er et levende helvete å leve med. Ingen som aner hvor jævlig og altoppslukende det er hvis de ikke har det selv. Anonymkode: e3b18...f06 ❤️ Anonymkode: 68da9...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #14 Del Skrevet 22. juni 2023 Jeg har hatt flekker som er både utflytende, har endret seg over tid og har bestått av flere rare farger. Det har ikke vært kreft i noen av dem. Anonymkode: 45eb1...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #15 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har hatt flekker som er både utflytende, har endret seg over tid og har bestått av flere rare farger. Det har ikke vært kreft i noen av dem. Anonymkode: 45eb1...1eb Har noen av de endret seg raskt? mellom sånn typ 10 måneder og 2 år? Anonymkode: 6089e...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #16 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For alt jeg vet trengs denne sjekk også. Hvis ikke, deler jeg samme tankegang som deg. Ts Anonymkode: 68da9...6b5 For alt du vet trengs det ikke det. Det har du fått bekrefet, Anonymkode: f2acc...dfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #17 Del Skrevet 23. juni 2023 Hvor sendte du bilde til aleris? Finner ikke bilde konsultasjon 😊 Anonymkode: 6089e...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #18 Del Skrevet 23. juni 2023 Den høres virkelig ikke farlig ut, siden den er lys. Min samboer fjernet nylig en som så kjempeskummel ut. Den var stor, ujevn, hadde svarte partier, klødde og blødde og de ville fjerne den da den ikke så god ut.. Den var helt fin og ikke farlig, viste det seg. Anonymkode: 5596a...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #19 Del Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Den høres virkelig ikke farlig ut, siden den er lys. Min samboer fjernet nylig en som så kjempeskummel ut. Den var stor, ujevn, hadde svarte partier, klødde og blødde og de ville fjerne den da den ikke så god ut.. Den var helt fin og ikke farlig, viste det seg. Anonymkode: 5596a...16a Ikke jeg som har lagd tråden, men er veldig glad for å høre slike historier da jeg har helseangst selv og skal sjekke en. Men den har litt rødlig farge, håper det ikke er sår. Jeg merker ikke noe særlig til det når jeg kjenner Anonymkode: 6089e...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #20 Del Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor sendte du bilde til aleris? Finner ikke bilde konsultasjon 😊 Anonymkode: 6089e...123 Jeg brukte chat funksjonen, der sendte jeg med bilde for 4 år siden og et nytt. Så de kunne se forskjellen. ( eller ikke forskjellen) Anonymkode: 68da9...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå