AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Jeg opplever spesielt om jeg er ekstra sliten at hjernen ikke klarer å forstå enkle ting. At jeg ikke klarer å henge med i en samtale fordi jeg ikke klarer å koble ordene om til hele setninger eller løse enkle regnestykker. Det er som om iq’en synker med mange poeng og jeg plutselig er blitt dum. Blir redd av det, skjer det med dere også? Er det normalt? Anonymkode: 8cee5...54b 1
Gjest Chroma Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Det skjer med meg også. Det blir for mye, og føles ut som hjernen kobler ut. Den orker rett og slett ikke mer.
Gjest kittkatt Skrevet 22. juni 2023 #5 Skrevet 22. juni 2023 Det er ett av symptomene på ptsd, så ja.
billie833111 Skrevet 22. juni 2023 #6 Skrevet 22. juni 2023 Ja, dette skjer meg iallfall en gang daglig, men jeg vet ikke om det er PTSD-relatert eller ADD-relatert.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #7 Skrevet 22. juni 2023 Jeg har en langt større kapasitet og langt større intellekt enn hva jeg får brukt til noe. Akkurat som om alle ideer og tanker blir forvandlet til en suppe av vås ved "utgangsdøren". Anonymkode: d6098...dc8 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #8 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg opplever spesielt om jeg er ekstra sliten at hjernen ikke klarer å forstå enkle ting. At jeg ikke klarer å henge med i en samtale fordi jeg ikke klarer å koble ordene om til hele setninger eller løse enkle regnestykker. Det er som om iq’en synker med mange poeng og jeg plutselig er blitt dum. Blir redd av det, skjer det med dere også? Er det normalt? Anonymkode: 8cee5...54b Ja, min opplevelse er at jeg er ekstra sensitiv om jeg er sliten. Både for episoder og symptomer. Jeg kan være i en samtale, og plutselig koble helt ut, men da får jeg som oftest en episode. Klarer ikke følge med, snakke eller være til stede. Anonymkode: f607d...263
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #10 Skrevet 22. juni 2023 Det gjelder vel oss uten PTSD også om vi blir slitne og tappet. Alt er ikke sykdom 😊 Anonymkode: d4343...c98 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #12 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det gjelder vel oss uten PTSD også om vi blir slitne og tappet. Alt er ikke sykdom 😊 Anonymkode: d4343...c98 Det er det ikke, men når det kommer etter en natt med mareritt, flashbacks etterfulgt av høy emosjonell og fysisk aktivering er det naturlig å tenke sammenheng. Takk for svarene deres, jeg ble nylig diagnostisert så er ikke helt kjent med symptomene enda. Anonymkode: 8cee5...54b 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #13 Skrevet 22. juni 2023 Skjønner det, jeg tenker sammenhengen er at det kommer fordi du er skikkelig sliten. Grunnen til at man blir sliten kan være forskjellige avhengig av diagnose, men responsen som du forklarer tror jeg er naturlig for oss alle. Jeg er verre i perioder med mye stress, tåler mindre når man er "overaktivert," uansett grunn. God bedring! Anonymkode: d4343...c98
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #14 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg opplever spesielt om jeg er ekstra sliten at hjernen ikke klarer å forstå enkle ting. At jeg ikke klarer å henge med i en samtale fordi jeg ikke klarer å koble ordene om til hele setninger eller løse enkle regnestykker. Det er som om iq’en synker med mange poeng og jeg plutselig er blitt dum. Blir redd av det, skjer det med dere også? Er det normalt? Anonymkode: 8cee5...54b Det kreves enorm hjernekapasitet å bearbeide et traume. Selv om det for det meste er ubevisst. Dette fører til at hodet ikke ‘henger helt med’ i hverdagen fordi det er travelt opptatt med å sortere fra før. Og da kan der føles som om ting ramler litt ut. Men tro meg- det vil komme tilbake. En dag vil hjernen din være på lag med deg igjen og du kan leve (tilnærmet) som før. Anonymkode: 88624...6a5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #15 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det gjelder vel oss uten PTSD også om vi blir slitne og tappet. Alt er ikke sykdom 😊 Anonymkode: d4343...c98 Jeg forstår hva du mener, men jeg tror ikke det er helt sammenlignbart. Det er en del av sykdommen for mange. Jeg var også litt sliten og tappet før, og kunne falle litt ut og glemme ting, men det er et helt helt annet nivå det er snakk om. Anonymkode: f607d...263 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #16 Skrevet 22. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Det gjelder vel oss uten PTSD også om vi blir slitne og tappet. Alt er ikke sykdom 😊 Anonymkode: d4343...c98 Nå handlet det ikke om deg i denne tråden da... Anonymkode: 39388...a61 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #17 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det gjelder vel oss uten PTSD også om vi blir slitne og tappet. Alt er ikke sykdom 😊 Anonymkode: d4343...c98 Hadde ts sagt «hei hjernen min skrur seg av når jeg blir sliten har jeg ptsd»hadde kommentaren din vært på sin plass,men nå er kommentaren din bare malplassert og ganske barnslig. Anonymkode: 25e8b...ddc 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #18 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hadde ts sagt «hei hjernen min skrur seg av når jeg blir sliten har jeg ptsd»hadde kommentaren din vært på sin plass,men nå er kommentaren din bare malplassert og ganske barnslig. Anonymkode: 25e8b...ddc Ja gud forby at man kan prøve å være okei her inne og komme med et synspunkt. Anonymkode: d4343...c98
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #19 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja gud forby at man kan prøve å være okei her inne og komme med et synspunkt. Anonymkode: d4343...c98 Ja Gud forby. Og nei du var ikke okei og ingen ba om ditt synspunkt. Anonymkode: 25e8b...ddc 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #20 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det gjelder vel oss uten PTSD også om vi blir slitne og tappet. Alt er ikke sykdom 😊 Anonymkode: d4343...c98 Tråden er til de som har Ptsd. De som ikke har det, har tusen andre tråder de kan svare i Å bortforklare andres utfordringer slik du gjør her, er ikke ok. Ingen har sagt at «alt er sykdom». AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nå handlet det ikke om deg i denne tråden da... Anonymkode: 39388...a61 Tenkte å skrive det samme, sånn ca. Anonymkode: 94573...423 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå