Bekkeblom Skrevet 11. januar 2006 #1 Skrevet 11. januar 2006 Vi gifter oss hos byfogden til sommeren. Jeg skal ikke være i hvitt, men jeg vil selvfølgelig komme i en pen kjole. Må han ha slips i sin egen vigsel? Er det liksom helt umulig å være uten? Kan han ikke være like kjekk i - men hva skal stå her, hva må han ha som er like formelt, men ikke slips? Hva har du sett?
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #2 Skrevet 11. januar 2006 Jeg mener at dere bestemmer i deres eget bryllup. og dere blir sikkert ikke nekta selv om han mangler slips! MEN; er det en begivenhet som er spesiell her i livet, så er det vel ekteskap? Personlig ville jeg foretrukket at Mannen var så pyntet og tok det høytidelig og ville bruke slips den dagen (eller halvtimen?). Har du en vrang mann?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #3 Skrevet 12. januar 2006 Tror ikke det er noe tøy du må ha hos byfogden om du tenker på deres regler - er jo mange som går dit i dongri eller jobbtøy. Er altså ikke noen regler for klær. Og i deres bryllup må dere gjøre som dere vil og ikke som alle andre vil. Vi gifta oss borgerlig i sommer, dog ute og ikke på tinghuset. Vi valgte smoking og brudekjole - det var det vi ville - så da gjorde vi det sånn.
tommeline Skrevet 12. januar 2006 #4 Skrevet 12. januar 2006 Det er ingen dresskode hos byfogden, så slips er ikke noe brudgomme trenge å ha i forhold til det! Så gjør det som passer for dere. Men hvis dere skal ha fest etterpå der mennene kommer i dress eller smoking ville jeg syntes det var rart med en brudgom uten slips el.
Gjest guiseppe Skrevet 12. januar 2006 #5 Skrevet 12. januar 2006 Nå er ikke jeg gift så jeg vet ingenting om dress code hos byfogden, men min samboer eier ikke et eneste slips. Vi har vært i mange formelle anledninger og flere bryllup, men han går altså aldri med slips. Heldigvis - jeg syns også det er noe av det teiteste jeg ser. Han kler seg lekkert og flott - men uten slips. Det er helt ok!
the Sun Skrevet 14. januar 2006 #6 Skrevet 14. januar 2006 Hos byfogden vier de alt fra hvite bruder og brudgommer i smoking til folk i jeans og lusekofte. De har sett det meste tidligere... Så din tilkommende må ikke ha slips om han ikke selv vil, dte viktigste er at dere har på noe dere selv mener passer for annledningen. :-)
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #7 Skrevet 14. januar 2006 Nei. Slips begynner å bli temmelig utdatert, i tillegg til at det ikke er alt for stilig..
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #8 Skrevet 16. januar 2006 Det er da mange miljøer som ikke bruker slips? Det går da an å kle seg pent for det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå