AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Jeg har en del kroniske sykdommer. Har opplevd gang på gang at helsepersonell rett og slett ikke gir nok informasjon. Jeg finner ut i ettertid via journalnotater at de har unnlatt å nevne flere diagnoser og funn. De kan kalle verdier på en blodprøve for "litt lavt". men i realiteten så er det snakk om veldig alvorlig underskudd med stor risiko de aldri nevner (hjertesvikt og død) og alt de gjør er å få det til å høres ut som en liten bagatell, at de bare er "litt lavt". De er svært sjeldent ærlig om hvor alvorlig ting er, det er min erfaring. Er det slik det skal være? Eller fremstår jeg som svak og stakkarslig så de tørr ikke å fortelle meg når ting er snakk om liv og død og alvorlig? Anonymkode: 63c80...059
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en del kroniske sykdommer. Har opplevd gang på gang at helsepersonell rett og slett ikke gir nok informasjon. Jeg finner ut i ettertid via journalnotater at de har unnlatt å nevne flere diagnoser og funn. De kan kalle verdier på en blodprøve for "litt lavt". men i realiteten så er det snakk om veldig alvorlig underskudd med stor risiko de aldri nevner (hjertesvikt og død) og alt de gjør er å få det til å høres ut som en liten bagatell, at de bare er "litt lavt". De er svært sjeldent ærlig om hvor alvorlig ting er, det er min erfaring. Er det slik det skal være? Eller fremstår jeg som svak og stakkarslig så de tørr ikke å fortelle meg når ting er snakk om liv og død og alvorlig? Anonymkode: 63c80...059 Jeg har klaget over noe i flere år. Så ser jeg i journalen at det er gjort funn som har med det å gjøre, men legen har da ikke tenkt at det var noe å bry seg om. Så ja, det skjer! Anonymkode: 03f52...28e
Topsi Skrevet 22. juni 2023 #3 Skrevet 22. juni 2023 Helsepersonell kan selvsagt ikke holde tilbake alvorlige prøvesvar, eller bagatellisere dem hvis de kan medføre noe alvorlig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #4 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en del kroniske sykdommer. Har opplevd gang på gang at helsepersonell rett og slett ikke gir nok informasjon. Jeg finner ut i ettertid via journalnotater at de har unnlatt å nevne flere diagnoser og funn. De kan kalle verdier på en blodprøve for "litt lavt". men i realiteten så er det snakk om veldig alvorlig underskudd med stor risiko de aldri nevner (hjertesvikt og død) og alt de gjør er å få det til å høres ut som en liten bagatell, at de bare er "litt lavt". De er svært sjeldent ærlig om hvor alvorlig ting er, det er min erfaring. Er det slik det skal være? Eller fremstår jeg som svak og stakkarslig så de tørr ikke å fortelle meg når ting er snakk om liv og død og alvorlig? Anonymkode: 63c80...059 Hva slags blodprøver er det du snakker om som gir stor risiko for hjertesvikt og død når de er lave? Det kan være at helsepersonellet vet hva de snakker om.. Anonymkode: d04d1...9ba 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå