AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Min mor passet barna våre en gang og da fikk hun en god tone med nabodama. Vi bor i rekkehus og her er naboene fra før ganske nær hverandre. Vi hadde fått en god tone med de fleste. Min mor hadde møtt nabodama for litt siden på butikken og da hadde de snakket sammen. Da hadde hun delt med naboen atsamboeren mine er blitt lat, at jeg har stått for det meste av ting med barn og hjem, og at han lar meg slite økonomisk selvom han selv sitter med mye. Hun sa også at jeg var arbeidsledig på sosialen og masse annet. Det er jo sant, og vi har jo hatt våres utfordringer med at jeg kunne ønske han hjalp til mer, dette har også forbedret seg litt i det siste. Det er også sant at jeg er arbeidsledig. Men dette er jo ting ikke naboene har rett til å vite. Nabodama har nok delt dette videre med de andre i rekken, da vi har merket en veldig endring oss flere, folk er rare mot oss. De har endret seg mest ovenfor min samboer, han vil nesten ingen snakke med, og meg er de litt rare mot. Dette merket vi før vi fikk vite av mamma at hun hadde snakket med naboen, så dette er ikke bare noe vi føler og tror. Det var mamma som fortalte meg dette selv i en samtale for litt siden. Hun sa at nabodama synes synd på meg når mamma sa disse tingene, og at det vel var bra. Men nei, det er ikke bra og det er ikke behov for å synes synd på meg. Jeg har det også mye fint. Jeg ble sur på min mor for å ha delt masse privat om oss til en vi nesten ikke kjenner, og vi føler oss også nå dumme. Ja, vi har våres utfordringer, men vi er også gode folk som har et vanlig familieliv og ønsker et godt naboskap. Mamma har som sagt null forståelse og mener at hun må få snakke om hva hun vil, med hvem hun vil. Vi er godt voksne mennesker. Vi blir lei oss av hele greia og føler oss litt uglesett nå. Hvordan løse opp i dette her? Vi er redd omdømme våres her nå er ødelagt for godt. Anonymkode: c9272...d85 1 7 1
BobbySocks Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Gjort er gjort. Men jeg ville sluttet å delt ting med min mor. Dere får oppføre dere normalt mot naboene, så skal du se de snart for noe nytt å tenke på. 14 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #3 Skrevet 22. juni 2023 Skjønner ikke hvorfor voksne folk, spesielt foreldre til voksne barn som betror seg til de går å snakker sånn bak ryggen til sine egne barn.. Må mangle en del mellom øra! Og til deres nabo.. herlighet. Anonymkode: 60614...d79 9 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #4 Skrevet 22. juni 2023 BobbySocks skrev (Akkurat nå): Gjort er gjort. Men jeg ville sluttet å delt ting med min mor. Dere får oppføre dere normalt mot naboene, så skal du se de snart for noe nytt å tenke på. Det er egentlig ikke så mye jeg deler med hun, bare litt, hun gjør seg opp en del meninger selv også. Det at jeg er arbeidsledig er jo ikke så rart at hun får vite, men ja skal slutte å snakke med hun om ting nå. Håper det. Anonymkode: c9272...d85 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #5 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner ikke hvorfor voksne folk, spesielt foreldre til voksne barn som betror seg til de går å snakker sånn bak ryggen til sine egne barn.. Må mangle en del mellom øra! Og til deres nabo.. herlighet. Anonymkode: 60614...d79 Ja, vi synes det er dårlig gjort. Vi ville aldri gjort sånn selv, man verner jo om familien og deler ikke private ting med alt og alle. Jeg er skuffet over hun. Anonymkode: c9272...d85 2 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #6 Skrevet 22. juni 2023 Hvorfor forteller du din mor at samboeren din er lat? Du bør lære deg først som sist at du ikke klager på å snakker negativt om samboeren din til familien. De vil ikke se ev endringer han/ dere gjør, å vil dermed ha en negativ holdning til han - selv om/ når dere får det bedre. Synes det er dårlig gjort av din mor å fortelle sånne ting til naboen deres, spesielt at hun legger ut om at du er arbeidsledig og går på sosialen. Anonymkode: 19ec9...063 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #7 Skrevet 22. juni 2023 Moren din bruker livet ditt som sladdermateriale... Ikke fortell henne ting mer Anonymkode: b7405...9fa 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #8 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor forteller du din mor at samboeren din er lat? Du bør lære deg først som sist at du ikke klager på å snakker negativt om samboeren din til familien. De vil ikke se ev endringer han/ dere gjør, å vil dermed ha en negativ holdning til han - selv om/ når dere får det bedre. Synes det er dårlig gjort av din mor å fortelle sånne ting til naboen deres, spesielt at hun legger ut om at du er arbeidsledig og går på sosialen. Anonymkode: 19ec9...063 Det er ikke mine ord, mamma har klaget til meg om at hun synes han er lat. Det jeg har snakket med hun litt om er arbeidsfordeling med barn og at jeg har følt meg litt alene. Jeg har liksom ikke så mange å snakke med, og trodde jeg kunne snakke med hun. Jeg sier såklart mye positivt om samboeren min også. Ja, det synes jeg også er dårlig gjort. Det er ikke kult å gå på sosialen, det er ikke noe naboene skal vite. Jeg føler meg jo liten nå. Anonymkode: c9272...d85 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #9 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Moren din bruker livet ditt som sladdermateriale... Ikke fortell henne ting mer Anonymkode: b7405...9fa Nei, jeg har lært 😔 Anonymkode: c9272...d85 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #10 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke mine ord, mamma har klaget til meg om at hun synes han er lat. Det jeg har snakket med hun litt om er arbeidsfordeling med barn og at jeg har følt meg litt alene. Jeg har liksom ikke så mange å snakke med, og trodde jeg kunne snakke med hun. Jeg sier såklart mye positivt om samboeren min også. Ja, det synes jeg også er dårlig gjort. Det er ikke kult å gå på sosialen, det er ikke noe naboene skal vite. Jeg føler meg jo liten nå. Anonymkode: c9272...d85 Neste gang du har behov for å tømme deg eller få ut litt frustrasjon, så lag en tråd her. Ja, det er sikkert mange som dømmer deg, men det er der og da, så er det glemt. Å du får luftet tankene dine + tømt deg for frustrasjon uten at det går videre Anonymkode: 19ec9...063 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #11 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min mor passet barna våre en gang og da fikk hun en god tone med nabodama. Vi bor i rekkehus og her er naboene fra før ganske nær hverandre. Vi hadde fått en god tone med de fleste. Min mor hadde møtt nabodama for litt siden på butikken og da hadde de snakket sammen. Da hadde hun delt med naboen atsamboeren mine er blitt lat, at jeg har stått for det meste av ting med barn og hjem, og at han lar meg slite økonomisk selvom han selv sitter med mye. Hun sa også at jeg var arbeidsledig på sosialen og masse annet. Det er jo sant, og vi har jo hatt våres utfordringer med at jeg kunne ønske han hjalp til mer, dette har også forbedret seg litt i det siste. Det er også sant at jeg er arbeidsledig. Men dette er jo ting ikke naboene har rett til å vite. Nabodama har nok delt dette videre med de andre i rekken, da vi har merket en veldig endring oss flere, folk er rare mot oss. De har endret seg mest ovenfor min samboer, han vil nesten ingen snakke med, og meg er de litt rare mot. Dette merket vi før vi fikk vite av mamma at hun hadde snakket med naboen, så dette er ikke bare noe vi føler og tror. Det var mamma som fortalte meg dette selv i en samtale for litt siden. Hun sa at nabodama synes synd på meg når mamma sa disse tingene, og at det vel var bra. Men nei, det er ikke bra og det er ikke behov for å synes synd på meg. Jeg har det også mye fint. Jeg ble sur på min mor for å ha delt masse privat om oss til en vi nesten ikke kjenner, og vi føler oss også nå dumme. Ja, vi har våres utfordringer, men vi er også gode folk som har et vanlig familieliv og ønsker et godt naboskap. Mamma har som sagt null forståelse og mener at hun må få snakke om hva hun vil, med hvem hun vil. Vi er godt voksne mennesker. Vi blir lei oss av hele greia og føler oss litt uglesett nå. Hvordan løse opp i dette her? Vi er redd omdømme våres her nå er ødelagt for godt. Anonymkode: c9272...d85 Du går til naboene å forteller din mor har en psykiatrisk diagnose og om hun har fortalt de skal de ikke vektlegge det for hun innbiller seg masse ting, hatt flere psykoser osv, men be de late som ingenting når de ser henne for hu er så ustabil stakkars, seriøst gjør det! Anonymkode: f9940...8c3 4 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #12 Skrevet 22. juni 2023 Har din mor en nabo?😇😇😇 Anonymkode: 42240...195 10 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #13 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du går til naboene å forteller din mor har en psykiatrisk diagnose og om hun har fortalt de skal de ikke vektlegge det for hun innbiller seg masse ting, hatt flere psykoser osv, men be de late som ingenting når de ser henne for hu er så ustabil stakkars, seriøst gjør det! Anonymkode: f9940...8c3 Veldig smart, spesielt hvis moren sitter barnevakt der. Da kan naboene bli bekymret for at de overlater barna til en ustabil person. Jeg tenker at dere bare skal late som ingenting overfor naboene. De har sikkert sine ting også, ingen er perfekte. Anonymkode: 19ec9...063 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #14 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du går til naboene å forteller din mor har en psykiatrisk diagnose og om hun har fortalt de skal de ikke vektlegge det for hun innbiller seg masse ting, hatt flere psykoser osv, men be de late som ingenting når de ser henne for hu er så ustabil stakkars, seriøst gjør det! Anonymkode: f9940...8c3 Det blir en effektiv lærepenge for mor! 😊 Anonymkode: 225c0...73f 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #15 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Neste gang du har behov for å tømme deg eller få ut litt frustrasjon, så lag en tråd her. Ja, det er sikkert mange som dømmer deg, men det er der og da, så er det glemt. Å du får luftet tankene dine + tømt deg for frustrasjon uten at det går videre Anonymkode: 19ec9...063 Det skal jeg heller gjøre 🙈 Anonymkode: c9272...d85 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #16 Skrevet 22. juni 2023 Enkelte mødre er de verste sladrekjerringene Anonymkode: 09b69...d7a 1 1
Lilly Rose Skrevet 22. juni 2023 #17 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Min mor passet barna våre en gang og da fikk hun en god tone med nabodama. Vi bor i rekkehus og her er naboene fra før ganske nær hverandre. Vi hadde fått en god tone med de fleste. Min mor hadde møtt nabodama for litt siden på butikken og da hadde de snakket sammen. Da hadde hun delt med naboen atsamboeren mine er blitt lat, at jeg har stått for det meste av ting med barn og hjem, og at han lar meg slite økonomisk selvom han selv sitter med mye. Hun sa også at jeg var arbeidsledig på sosialen og masse annet. Det er jo sant, og vi har jo hatt våres utfordringer med at jeg kunne ønske han hjalp til mer, dette har også forbedret seg litt i det siste. Det er også sant at jeg er arbeidsledig. Men dette er jo ting ikke naboene har rett til å vite. Nabodama har nok delt dette videre med de andre i rekken, da vi har merket en veldig endring oss flere, folk er rare mot oss. De har endret seg mest ovenfor min samboer, han vil nesten ingen snakke med, og meg er de litt rare mot. Dette merket vi før vi fikk vite av mamma at hun hadde snakket med naboen, så dette er ikke bare noe vi føler og tror. Det var mamma som fortalte meg dette selv i en samtale for litt siden. Hun sa at nabodama synes synd på meg når mamma sa disse tingene, og at det vel var bra. Men nei, det er ikke bra og det er ikke behov for å synes synd på meg. Jeg har det også mye fint. Jeg ble sur på min mor for å ha delt masse privat om oss til en vi nesten ikke kjenner, og vi føler oss også nå dumme. Ja, vi har våres utfordringer, men vi er også gode folk som har et vanlig familieliv og ønsker et godt naboskap. Mamma har som sagt null forståelse og mener at hun må få snakke om hva hun vil, med hvem hun vil. Vi er godt voksne mennesker. Vi blir lei oss av hele greia og føler oss litt uglesett nå. Hvordan løse opp i dette her? Vi er redd omdømme våres her nå er ødelagt for godt. Anonymkode: c9272...d85 Så utrolig kjipt at moren din har snakket med naboen din om noe så privat. Jeg synes at naboene dine er smårare som kjøper denne form for sladder. Hadde jeg vært naboen din og din mor hadde fortalt meg noe så privat om sin egen datter er det ikke deg jeg hadde reagert på, men din mor. 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #18 Skrevet 22. juni 2023 Jeg hadde rygget hvis naboens mor hadde fortalt så mye. Det sier mere om din mor enn om dere, husk det. Anonymkode: be740...878 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #19 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde rygget hvis naboens mor hadde fortalt så mye. Det sier mere om din mor enn om dere, husk det. Anonymkode: be740...878 Ja, hun må jo har litt knekte sosiale antenner, denne mora di. Anonymkode: 568cd...a54 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #20 Skrevet 22. juni 2023 Lilly Rose skrev (7 minutter siden): Så utrolig kjipt at moren din har snakket med naboen din om noe så privat. Jeg synes at naboene dine er smårare som kjøper denne form for sladder. Hadde jeg vært naboen din og din mor hadde fortalt meg noe så privat om sin egen datter er det ikke deg jeg hadde reagert på, men din mor. Ja, det er kjedelig for oss. Men denne naboene har vi et inntrykk av at liker sladder, så da er det kanskje ikke så rart at hun kjøpte sladderen. Min samboer hadde begynt å snakke med mannen hennes for noen dager siden utenfor, og da hadde naboen bare gått videre mens samboeren min snakket og andre naboer har en rar tone med han. Ting var ikke sånn før. Stakkars, det fortjener han faktisk ikke. Ellers så ser de pottesure ut når de ser oss til tider, og hilser sjeldent lengre. Skulle tro vi hadde gjort dem noe. Vi er helt vanlige, stille og ryddige naboer. Jeg skjønner ikke hva de har fått for seg og dratt ut av propsjoner selv av den sladderen, eller om mamma har sagt mye mer som hun har overdrevet enn hva jeg vet. Anonymkode: c9272...d85 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå