Gå til innhold

Til menn, jeg forstår din seksuelle frustrasjon av manglende sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

M45 her: Syns det er vanskelig å hele tiden også skal være den som ønsker. Kona mi er ei flott og attraktiv dame på min egen alder, men tar aldri initiativ til sex. Når jeg prøver å være intim og blir avvist gang på gang, så gjør det noe med selvbildet mitt. Det blir vanskeligere å prøve igjen. Jeg tåler avvisning dårlig😝

Anonymkode: acf75...e57

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er det ikke kvinner som nekter andre sex?

Anonymkode: 254c9...78f

Hæ? Mener du at sex er en rettighet som kan nektes?

Anonymkode: 51402...2a9

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er kvinne på 36. Jeg har vært singel i 3 år og hatt en helgepartner hver 14 dag i snart to år. Jeg liker ikke å ligge rundt, så jeg holder meg til min partner, selv om det da innebærer å bare ha sex hver 14. dag. Men jeg blir så seksuelt frustrert over så lite sex! Når det har gått litt over en uke, så starter frustrasjonen og den blir gradvis sterkere jo lengre det går. Kroppen blir rastløs, jeg vandrer rundt som en raring uten evne til å roe meg ned. Blir til slutt amper i stemningen og negativ til ting jeg egentlig ikke ville ha brydd meg om. Prøver å  dekke behovene mine selv, men det er desverre bare med på å forsterke dem. Når jeg endelig kan ha sex igjen, så blir jeg rolig og avbalansert. 

Jeg tror (og håper) at dette ikke er tabubelagt og uvanlig for kvinner å føle. Men det kommer oftere frem at menn kjenner på seksuell frustrasjon. Og til dere menn, jeg forstår dere.. det er ikke gøy å gå lenge uten å få dekket behovene sine. 

Anonymkode: ce6dd...313

Er du sikker på at det er sex som utløser dette og ikke generell mangel på nærhet og oxytocin i hverdagen? Jeg tror du kunne ha hatt en annen opplevelse om du hadde god sex annen hver uke men en partner du var sammen med, koste med kysset på, sovnet med hver eneste dag. Nå får du dekket et kroppslig behov for nærhet, og får en uro uten men jeg tror de at handler om noe langt mer enn bare sex.

Anonymkode: 125bd...01c

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at ensomhet og mangel på intimitet/nærhet kan forårsake frustrasjon. Men mangel på (par)sex som en rent fysisk ting? Det fatter jeg egentlig ikke. Alle kan da vel tilfredsstille sine rent fysisk-seksuelle behov på egenhånd?

Anonymkode: 2bdd3...799

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår at ensomhet og mangel på intimitet/nærhet kan forårsake frustrasjon. Men mangel på (par)sex som en rent fysisk ting? Det fatter jeg egentlig ikke. Alle kan da vel tilfredsstille sine rent fysisk-seksuelle behov på egenhånd?

Nei. Rent fysisk behov er på ingen måte det samme som sex med en partner. Jeg kan aldri bli tilfredsstilt på samme måte alene!! Trist hvis det finnes noen som ikke opplever bedre sex med en partner enn der man klarer alene. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Rent fysisk behov er på ingen måte det samme som sex med en partner. Jeg kan aldri bli tilfredsstilt på samme måte alene!! Trist hvis det finnes noen som ikke opplever bedre sex med en partner enn der man klarer alene. 

Ok, men da er det snakk om noe annet og mer enn sex (som fysisk drifts-/behovstilfredsstilelse). Du savner nærhet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg onanerer to ganger daglig, men det hjelper ingenting på sexfrustrasjonen. Det er jo en manns kropp, lukt, kyssing, sammensmeltningen når vi har sex, fysisk nærhet og intimitet jeg lengter etter. Ikke orgasmen. Den fikser jeg fint selv

Anonymkode: 344fa...cdf

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinne på 34 her. Jeg er helt enig med deg. Jeg har faktisk litt sympati for menn som er utro når kona aldri vil ha sex og ikke prøver å gjøre noe for å endre på det, fordi DE lever godt med ingen/lite sex. En orgasme er ikke en orgasme. Uansett om de fysiske forutsetningene er de samme, så er det IKKE det samme å tilfredsstille seg selv alene som å ha sex.

Anonymkode: 232ad...4c2

Enig. Ser ikke like ned på utroskap om grunnen er at partner ikke ønsker sex, uansett kjønn

Anonymkode: b9069...94a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ønsker ikke forhold eller intimitet akkurat nå men nei, det er ikke det samme å fikse det selv. Må høre stønning og bli tatt hardt for å føle ro. Skal møte en i kveld som jeg ikke ønsker forhold med kun fordi jeg nå har gått 4 uker uten og snart går på veggen 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ønsker ikke forhold eller intimitet akkurat nå men nei, det er ikke det samme å fikse det selv. Må høre stønning og bli tatt hardt for å føle ro. Skal møte en i kveld som jeg ikke ønsker forhold med kun fordi jeg nå har gått 4 uker uten og snart går på veggen 

4 uker er ingenting, jeg går flere år uten sex om jeg ikke prøver. Blir selvfølgelig frustrert, men er ikke lett som mann å finne noen man faktisk _vil_ ha sex med og som ikke kun er et hull å tømme seg i.

Anonymkode: f92c4...daf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

4 uker er ingenting, jeg går flere år uten sex om jeg ikke prøver. Blir selvfølgelig frustrert, men er ikke lett som mann å finne noen man faktisk _vil_ ha sex med og som ikke kun er et hull å tømme seg i.

Anonymkode: f92c4...daf

Ser den, jeg avstår også sex om jeg ikke er seksuelt tiltrukket så det står respekt av at du ikke gjør det

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok, men da er det snakk om noe annet og mer enn sex (som fysisk drifts-/behovstilfredsstilelse). Du savner nærhet.

Men orgamsene med en partner er da noe helt annet enn orgamsene alene? Alene kan jeg aldri bli ekstremt svett, totslt utmattet, i erotisk koma. Det er snakk om det fysiske, det fysiske med en partner er noe langt mer men det msn har alene. Det kjemiske med sex med en partner er noe langt annet enn det man har alene. Nærheten kommer i tillegg, men det er ikke mulig å si at man kan dekke det fysiologiske behovet for sex alene. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men orgamsene med en partner er da noe helt annet enn orgamsene alene? Alene kan jeg aldri bli ekstremt svett, totslt utmattet, i erotisk koma. Det er snakk om det fysiske, det fysiske med en partner er noe langt mer men det msn har alene. Det kjemiske med sex med en partner er noe langt annet enn det man har alene. Nærheten kommer i tillegg, men det er ikke mulig å si at man kan dekke det fysiologiske behovet for sex alene. 

Du tar nok feil. Den fysiologiske tilfredsstillelsen av det driftsbaserte behovet kan man gjøre minst like godt alene. Det er intimiteten og nærheten som er forskjellen. Altså bare psykologi.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Du tar nok feil. Den fysiologiske tilfredsstillelsen av det driftsbaserte behovet kan man gjøre minst like godt alene. Det er intimiteten og nærheten som er forskjellen. Altså bare psykologi.

Delvis enig. Oppsøkte en mann jeg har ligget med før da jeg begynte å gå på veggen etter 4 uker uten sex, ble mye klining og orgasme på begge ender og føler nå av rent hormonelle grunner at jeg føler en tilknytning og savn fordi jeg måtte dra men det er jo «falskt» fordi før orgasmene følte jeg null. Ønsker ingen intimitet med han

AnonymBruker
Skrevet

En gang annenhver uke er i det minste jevnlig. Jeg har vært singel i snart fem år, og for meg (mann) er det ensbetydende med at jeg ikke har sex. Jeg har vel egentlig konkludert med at det neppe vil skje igjen, og selvtilliten øker jo naturligvis ikke i takt med at man ikke er noe nærmere målet enn for flere år siden.

Anonymkode: 4794d...342

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for kontaktannonse og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Det er på en måte litt «befriende» å høre at også dere damer kan kjenne på denne frustrasjonen😅😇.
Det jeg synes er litt rart da, er når noen ikke ser sammenhengen mellom lyst/sexbehov og behov for nærhet/intimitet i begge retninger? 
Med det mener jeg at den ene parten kanskje har behov for mye intimitet/nærhet for å ha lyst på sex, mens den andre kan ha behov mer/mye sex for å kjenne trangen og lysten på nærhet.. Så ender begge opp mer eller mindre frustrert på hvert sitt grunnlag, uten å kanskje innse at de begge kan gjøre noe for at det løsner ..

Det er nå uansett frustrende å ha sååå lyst å ikke få delt med partner 😣

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har ikke hatt sex på ca 3 år. Onanerer jevnlig, så jeg har jo sex, bare med meg selv. Har aldri kjent på noen seksuell frustrasjon disse årene. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tror ikke du "forstår" så altfor meget jeg, TS... :fnise:

Hadde du ikke hatt en "fjase-kompis" du pulte på annenhver helg - så hadde du nok ikke vært seksuelt frustrert, whatsoevva... 

Du hadde kanskje vær frustrert over andre ting, men neppe "seksuelt"...  

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for forståelsen.

Nå må jeg nesten si at du har sex ganske ofte motfor mange menn som er lite attraktive og da kanskje går en 10 - 20 år før de opplever å ha sex, eller en 5 til 10 år i seksløst forhold.

Da blir det helt ok å være singel og ikke ha sex motfor å være i de andre situasjonene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...