Gå til innhold

Dere som har med frokost og lunsj/ettermiddagsmat til barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere med mat i to matbokser eller har dere alt i en?

Ja sikkert rart spørsmål😅Har aldri pakket til barnehage før, så hva er lurt/vanlig? Blir mye med to, men vil ikke at ungen skal rote rundt så det blir lite mat igjen til den andre måltidet. Er til en på 1 år. 

Anonymkode: c2611...049

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De dagene vi må stå for alle måltidene, blir det to matbokser. Både for at det skal være plass til nok mat (har en liten matmoms), men også for at han ikke skal spise opp alt ved første måltid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alt i en.. To skiver, legger nøtter og rosiner i en liten foliepakke på siden, og oppkuttet grønnsaker og bær løst i et annet rom i matboksen :)

Anonymkode: 5f0f5...e6a

Skrevet

To bokser👍 hvis ikke risikerer barnet og ha et veldig godt måltid til første måltid og kjipe skorper og halvspist frukt til andre måltid. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
atropos skrev (3 minutter siden):

To bokser👍 hvis ikke risikerer barnet og ha et veldig godt måltid til første måltid og kjipe skorper og halvspist frukt til andre måltid. 

Så hvis det ene er frokost legger ikke foreldre eller ansatte ut noe å spise til barnet som ikke klarer dette selv og pakker bort resten? Det er snakk om en på ett år.

To matbokser tar jo MYE plass å ta med frem og tilbake, spesielt når barnet har egen sekk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Så hvis det ene er frokost legger ikke foreldre eller ansatte ut noe å spise til barnet som ikke klarer dette selv og pakker bort resten? Det er snakk om en på ett år.

To matbokser tar jo MYE plass å ta med frem og tilbake, spesielt når barnet har egen sekk. 

Jeg ville ikke tatt det for gitt. Ha større sekk? Mindre matboks? Det kan jeg ikke løse for deg. Jeg skrev hvordan jeg gjorde det jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte dette under koronaen, og da hadde vi bare én matboks. De ansatte tok av skiver til lunsjen. 

Det gjør de med minstemann fremdeles, for de ser at han ofte er mer sulten til fruktmåltidet (som er mellom lunsj og henting). Så vi tar med en ekstra skive i matboksen, som de legger av til lunsj. Dette gjør de for flere barn. 

Hør med din bhg hva de foretrekker at dere gjør. 

Anonymkode: 7bc23...825

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker Sistema sine. Lager frokost og frukt/mellommåltid i samme boks. Vi pleier å sende med brødskiver, oppskåret frukt og yoghurt 

Anonymkode: f7eb9...15e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å sende med to matbokser. Oftest en mattermos med havregryn eller grøt til frokost og en vanlig til lunsj. Men jeg jobber i barnehage, og selv om de fleste der også har to matbokser, er det flere som har alt i én. Det går helt fint :) 

Anonymkode: c0647...773

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker å sende med to matbokser. Oftest en mattermos med havregryn eller grøt til frokost og en vanlig til lunsj. Men jeg jobber i barnehage, og selv om de fleste der også har to matbokser, er det flere som har alt i én. Det går helt fint :) 

Anonymkode: c0647...773

Det var lurt!:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender med to bokser. For barnet hadde det ikke utgjort noen forskjell om det var en eller to bokser, men det er et par av de ansatte som ikke gir han frokost om den vanlige frokostboksen ikke er med.

Anonymkode: cdd08...047

AnonymBruker
Skrevet

I vår bhg sier de at de ønsker to matbokser.

Anonymkode: c1aef...d93

Skrevet

Sender med 1 matboks,men er plass til 4 -5 skiver. Som regel er det 1 igjen når dagen er slutt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...