AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Hei! Jeg er 25 år og har fått mitt første barn, hun er nå 6 mnd, og jeg har fullammet henne hittil. Jeg er veldig glad for at jeg har hatt muligheten til å gjøre det. Men jeg kjenner nå at det begynner å bli slitsomt. Er det noen her inne som sluttet å amme baby da de var 6 mnd ? Eller rundt den alderen? ( Jeg har også begynt med litt annen mat i tillegg til amminga). Hvordan gikk det å gå over på flaske? Var det lettere? Angret du? Ble baby fornøyd? Og hva/hvor mye annet spiser deres 6 mnd i tillegg til flaske? Jeg ønsker bare råd, ikke krittikk. Takk Anonymkode: d3ff5...5dc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg er 25 år og har fått mitt første barn, hun er nå 6 mnd, og jeg har fullammet henne hittil. Jeg er veldig glad for at jeg har hatt muligheten til å gjøre det. Men jeg kjenner nå at det begynner å bli slitsomt. Er det noen her inne som sluttet å amme baby da de var 6 mnd ? Eller rundt den alderen? ( Jeg har også begynt med litt annen mat i tillegg til amminga). Hvordan gikk det å gå over på flaske? Var det lettere? Angret du? Ble baby fornøyd? Og hva/hvor mye annet spiser deres 6 mnd i tillegg til flaske? Jeg ønsker bare råd, ikke krittikk. Takk Anonymkode: d3ff5...5dc Slutta lenge før baby ble 6 måneder alle 5 gangene. Siste gang så begynte jeg ikke engang. Men pumpet og ga morsmelk på flaske og trappet opp morsmelkerstatning etterhvert som det ble mindre melk i puppene. Har begynt med grøt og middag fra de var 4 måneder. Det gikk veldig greit å bruke flaske. Og angrer ikke på at jeg gjorde dette. Syns amming ikke var noe "kos" i det hele tatt. Anonymkode: 78d15...eba 3
AprilLudgate Skrevet 22. juni 2023 #3 Skrevet 22. juni 2023 Veldig mange slutter da eller tidligere, det går selvsagt helt fint 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #4 Skrevet 22. juni 2023 Suttet å amme da jeg skulle tilbake på jobb. Gikk helt fint, ungen koser seg med flaska😊 Gjør det som føles riktig for deg. Du har allerede ammet i 6 mnd og ungen har fått den beste starten den kan få😊 Anonymkode: f71f4...d98
Tanuki Skrevet 22. juni 2023 #5 Skrevet 22. juni 2023 ammet aldri, men greide å pumpe i ca.5 uker, i tillegg til mme. Gikk helt fint. Med neste mann skal jeg prøve amming, men går det ikke så går det ikke. Viktigste er at baby får den næringen den skal ha. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #6 Skrevet 22. juni 2023 Tja, det spørs jo hva du ser mest verdien i. Jeg uttalte senest i dag at jeg har stor respekt for de som må gå igjennom babyfasen uten amming. Vi bruker amming til trøst og kos hele tiden. Gutten vår er 9 mnd og har fremdeles stor glede av ammingen, ikke så mye for næring, men for kos og trygghet ❤️ I natt hadde bleien lekket og det var vått i hele sengen hans. Han var så lei seg og fortvilet stakkars. En halvtime på mammas bryst måtte til, da lå han nesten bare å smokket, men det var en god trøststund for han. Vi hadde sikkert greid å roe han uten også, men for meg er det verdt det at det faller litt ekstra natt/trøst/sutregutt på meg når jeg ser hvor godt det er for han! Anonymkode: 34a34...651 1 1
Chantielle Skrevet 22. juni 2023 #7 Skrevet 22. juni 2023 Ryddet for brukerangrep,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #8 Skrevet 22. juni 2023 Hun sluttet av selv på dagtid da jeg begynte å jobbe ved 5,5 måneder. Hadde aldri tatt flaske før (vi hadde så klart prøvd) men det gikk kjempefint etter en dag. I løpet av en uke var hun ikke interessert mer. Ved 7 mnd kuttet jeg ut nattamming. Angrer ikke. Amming har sine fordeler og sine ulemper, på samme måte som flaske. Den soleklare fordelen med flaske er at far og jeg ble likestilt. Anonymkode: 209b7...498 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #9 Skrevet 22. juni 2023 Er jo så beleilig å amme. Savner nesten tiden vi fullammet. Da hadde jeg maten med meg og klar hele tiden. Nå må vi ha med matpakke, finne et sted det er greit å spise og grise. Bekymre meg for om hun et mett eller bare ikke gidder å spise mer osv.. Anonymkode: de273...98d 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #10 Skrevet 23. juni 2023 Sluttet da han var 3-4 måneder gammel. Far avlastet med flaskemating fra han var født, så det var ikke noe problem med tanke på overgangen til flasken. Jeg syntes det var veldig trist å slutte og savnet kosen rundt amming, også var det jo veldig praktisk å bare flekke ut puppen når baby var sulten, men jeg hadde ikke noe valg. Før ammepolitiet kommer og tar meg, vil jeg nevne at jeg måtte slutte fordi jeg fikk en stor cyste som blokkerte melkegangene i den ene puppen. Forsøkte å fullamme med bare den andre puppen, men produksjonen økte i begge og jeg fikk betennelser fordi jeg ikke fikk tømt den tette. Anonymkode: 325ea...a79
myMa Skrevet 23. juni 2023 #11 Skrevet 23. juni 2023 (endret) Slutta ved 5 måneder med nr 2. Merket at hun trengte litt fast føde (stor jente). Når hu fikk smaken på mat så var dessverre ikke puppen så interessant lenger. Orket ikke en ny periode med brystvegring, så da ble det slutt. Hun hadde fått en del mm på flaske tidligere så overgangen til mme+mat gikk fint. Hadde en del trøbbel med amming av førstemann så hadde bestemt meg på forhånd at jeg ikke skulle gå gjennom ild og vann for ammingen denne gangen. Edit. Ser nå at jeg glemte å svare på spørsmålene dine. Jeg angret ikke. Det ble vel ikke akkurat lettere. Amming er mer praktisk. Hun ble fort glad i mat så overgangen gikk ganske fort. Husker ikke eksakt med tror vi var oppe i 2 små grøtmåltider (kanskje 0,5dl) + fruktmos/grønnsaksmos. Ga vel 4 flasker mme på 150ml i tillegg tenker jeg. Har fra 7 måneders alder spist 4 måltider med fast føde (grøt, brød+++, middag, grøt) og får 2-3 flasker mme i døgnet. Endret 23. juni 2023 av myMa
snillochsøt Skrevet 23. juni 2023 #12 Skrevet 23. juni 2023 Det går jo sikkert greit, MEN nr 1 ammet jeg gjennom barnehagestart og vel så det, det gjorde jeg ikke med nr 2, og gud så mye enklere det var når nr 1 ble syk og ikke ville spise. Like gamle var de når de starta i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå