Gå til innhold

13-åring forlanger å gå aleine på nakenstrand

Anbefalte innlegg

Gjest Cecjoh85
Skrevet

Datter på 13 år forlanger å dra aleine på nakenstrand. Vi snakker om en 13-åring som er tidlig utvikla å voksen for alderen - de fleste tror hu er 15-16, og hu er veldig bevist på d sjøl.... What to do?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det du eller 13-åringen som er forelderen? 
En 13-åring kan ikke forlange noe som helst, det er jo du som er voksen som må sette ned foten her. Om du ikke vil at hun skal dra på nakenstrand, så bestemmer du det. Drar hun likevel, må du sette konsekvenser for det. Og fortell hvilke konsekvenser hun vil få på forhånd, så hun vet hva som vil skje om hun bryter reglene du lager.

Anonymkode: 26489...45c

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

At hun er så komfortabel med egen kropp i den alderen er jo egentlig noe å applaudere, men jeg tror jeg ville vært skeptisk til å la 13-åringen dra alene. Dette gjelder forsøkspersonene vidt påkledd-Strand også.

Anonymkode: bd5fc...fa3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mye rart på nudiststrender (erigrerte peniser, middelaldrende mannfolk som onanerer i skjul feks), så hadde vært noe skeptisk til dette.

Anonymkode: 52c6b...919

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fortell henne at dersom hun er komfortabel nok med å dra på nakenstrand, så må hun klare å være komfortabel nok til at du som forelder også kan være med henne dit. 

Hvis ikke er hun ikke godt nok forberedt på hva hun faktisk kan og vil møte der. 

Anonymkode: 4fed4...fa4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært 100% nei fra meg. Hva skal egentlig tenåringer på nudiststrender? De jeg har vært på har overvekt av voksne folk på 35+. Noen barn som er med foreldre selvsagt, men sjelden tenåringsflokker. 

Anonymkode: ff8ef...b4e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt nei. Punktum

Anonymkode: ed9bd...cba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det nesten selvskading? 

Anonymkode: 779c9...8d4

AnonymBruker
Skrevet
Cecjoh85 skrev (45 minutter siden):

Datter på 13 år forlanger å dra aleine på nakenstrand. Vi snakker om en 13-åring som er tidlig utvikla å voksen for alderen - de fleste tror hu er 15-16, og hu er veldig bevist på d sjøl.... What to do?

Så bra at hun så selvsikker på seg selv og sin egen kropp. Men nei hadde ikke latt hun dra alene!

Anonymkode: f8b99...6da

AnonymBruker
Skrevet

Tidlig utviklet voksen? Hva snakker du om? Hun er jo et barn. Ikke la ungen din gå til en nakenstrand så reduserer en risikoen også for at noe skjer med dit barn.

Anonymkode: b5aef...a73

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden. Hun er et barn, å barn har ikke noe å gjøre sammen med fullt av andre nakne voksne. Det er nok av gamle griser som runker til de de ser på en nudiststrand. I tillegg til bilder som plutselig kan bli tatt av henne. 

Anonymkode: f781e...67d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en realitet at barn i den alderen har en seksualitet som er i utvikling og det er en selvfølge at de vil ta steg for å utforske den.  Jeg vil foreslå at dersom det er så viktig for henne å dra på nudiststrand, at du tillater dette men insisterer på at hun er for ung til å dra uten voksent oppsyn. Bli med henne og pass på, bruk din livserfaring til å styre henne unna farlige situasjoner, men ikke prøv å kontrollere henne. Husk at traumer ofte oppstår som et resultat av andres reaksjoner ovenfor hendelser; om et barn faller, og mor løper bort og trøster, vil barnet få inntrykk av at de har vært utsatt for noe vondt og farlig og ha en sterkere reaksjon enn om det behandles som noe uvesentlig. Samtidig har studier vist at barn som vokser opp med å se foreldrene nakne har et sunnere forhold til egen kropp. Til tross for dette er en nudiststrand ikke et sted jeg hadde foreslått å sende en trettenåring, ei heller noe jeg hadde anbefalt, men siden interessen allerede er tilstede er det bedre om det skjer med oppsyn enn uten. Sansynligvis vil opplevelsen ikke leve opp til forventningene hennes, og være et engangstilfelle. Om du skal nekte henne, må du huske det fundamentale prinsipper innen gisselforhandling, en må gi noe i gjengjeld om man ønsker resultat. Prøv å finne en mer passende aktivitet for henne, eller tilby noe annet hun ønsker mot at hun droppet emnet. Å nekte plent uten å tilby noe som helst, eller å gi straff, vil nok utløse en slags utagering, et slags hevntokt som har enda høyere risiko, og hun vil nok begynne å bli mer hemmelighetsfull om aktiviteten sin. Det er ikke ønskelig, at hun i det hele tatt har turt å komme til deg med dette er en uhyre positiv ting. Du må se på denne åpenheten dere har imellom dere som en velsignelse som må vernes og holdes ved like.

Anonymkode: f42ad...bf0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om dette ikke er en trolletråd:

Det hadde vært helt fullstendig uaktuelt!

Som nabo til en svært populær naturiststrand ser jeg hva som foregår og det er ikke et oppholdssted for barn.

Anonymkode: 5877b...b2d

AnonymBruker
Skrevet

Mitt spørsmål som jeg FORVENTER at du som foreldre har spurt datteren din om:

HVORFOR vil hun på nudiststrand alene?
Er det for å se på andre? for å bli sett? 

Anonymkode: aeaca...963

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

«Nei».

Anonymkode: 700ac...f3e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...