Gå til innhold

Reise til varmen med familien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie på 5 altså, ganske stor familie. Vår minste har aldri flydd eller dratt til sydligestrøk, mellomste kan ikke huske det pga h*n var bare 2 år. 
Nå er det 8 og 11 år! De ønsker så gjerne å reise og jeg kjenner litt på reiselysten selv, planen i år var hjemmeferie, spare penger. 

Jeg ser på reiser og har gjort det over flere år nå, for oss fem må vi ut med rundt 60.000 og det uten lommepenger?! 
Er det verdt det? Eller er det bedre at de står på sparekontoen og spare til fremtiden?
Mannen mener det er altfor dyrt, snart flytter vel eldste ut og vi får ikke en familieferie igjen siden barna begynner å bli så store. 
Dere som reiser litt og prioriterer dette, er det verdt det? 

Anonymkode: 01450...475

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser ofte med barna, prioriterer det. MEN for at vi skal ha råd til å reise så ofte som vi vil, må vi planlegge i lang tid i forveien. F.eks. i fjor sommer dro vi til Kreta på "sydenferie". Da kjøpte vi flybilletter med Norwegian et halvt år i forveien. Passet på å kjøpe ungdomsbillett til tenåringen, på en egen ordre (kan visst ikke kjøpes samtidig som vanlige billetter), sparte litt på det. Leide oss inn på to fine hoteller på hver sin side av øya - det er nemlig fordelen med å ordne ting på egen hånd, du kan få dele inn ferien og behøver ikke være hele uka på ett sted. Vi er bare 4 stk, men hotell og fly kom på 25000 kr. Vi reiser fra Trondheim, så det er nok mulig å få billigere flybilletter fra Oslo, bare du er tidlig nok ute.

Ellers er det vanligvis høstferien som er vår sydentur-ferie. Da reiser vi ofte med KLM eller andre flyselskap som ikke skrur opp prisene like mye som de SAS/Norwegian i de norske skoleferiene.

Har også reist charter, funnet tilbud og slått til på, slik at det har vært overkommelig. Men hobbyen min er reising, så det er derfor jeg bruker så mye tid på planlegging lang tid i framtiden, og vi bruker som regel årets feriepenger på å betale neste års ferie. Setter av på egen konto til salgene begynner rundt juletider/nyttår. :)

TS, hvis dere vil reise i sommer kan det sikkert være mulig å finne hopp-på-billetter, hos charterselskapene. Ville kontaktet dem og hørt.

Anonymkode: 3c45a...d20

• Nyttig 1
Skrevet

Om det er verdt det er ikke så lett og si. 60000 er mye penger for vanlige folk, samtidig så tenker jeg at ferie med familien er noe som har en egen verdi. Når pandemien kom og alt stengte ned var jeg glad for at jeg hadde tatt med ungene på turer, både sydendestinasjoner og storbyferier. 

Det jeg synes er problemet med å ta med familien til varmen, er at jeg og mannen dårlig tåler den varmen som er om sommeren i sydligere strøk. Det blir rett og slett sånn at vi ikke kan være så mye ute på dagen, og da er jo noe av poenget borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...