Majer Skrevet 22. juni 2023 #1 Del Skrevet 22. juni 2023 https://www.dagbladet.no/nyheter/badevakter-ikke-barnevakter/79625623 Foreldre evner tydeligvis ikke lenger å ta vare på egne barn. Selv da jeg vokste opp var det enkelte foreldre som bare ga barna sine en haug av ting sånn at de slapp å finne på ting med de hele ferien og i helgene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 22. juni 2023 #2 Del Skrevet 22. juni 2023 Det er bare å gjøre seg klare til at dagens ungdomsgenerasjon blir litt eldre. Det er mye som har gått galt i oppdragelsen blant en del der. I tillegg ser vi konsekvensene av ukontrollert innvandring over tid. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 22. juni 2023 #3 Del Skrevet 22. juni 2023 Majer skrev (2 minutter siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/badevakter-ikke-barnevakter/79625623 Foreldre evner tydeligvis ikke lenger å ta vare på egne barn. Selv da jeg vokste opp var det enkelte foreldre som bare ga barna sine en haug av ting sånn at de slapp å finne på ting med de hele ferien og i helgene. Denne saken handler mer om manglende forståelse for hva en beslutning betyr. 1. åpner du for tenåringer, vil det være utagerende oppførsel. Vi kjenner til dette problemet siden antikken, dette kan ikke være en overraskelse. 2. Åpner du for at hvem som helst kan komme gratis inn, åpner du for unger som aldri tenkte tanken på å spørre foreldre, eller som visste fikk nei. 3. Foreldre har dårlig dømmekraft om egne barn Dette er grunnen til ALLE i samfunnet har en oppdragelsesplikt, ikke bare foreldrene. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. juni 2023 #4 Del Skrevet 22. juni 2023 Majer skrev (36 minutter siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/badevakter-ikke-barnevakter/79625623 Foreldre evner tydeligvis ikke lenger å ta vare på egne barn. Selv da jeg vokste opp var det enkelte foreldre som bare ga barna sine en haug av ting sånn at de slapp å finne på ting med de hele ferien og i helgene. Jeg jobber 100 prosent (er mor og kvinne), og klarer veldig godt å oppdra barna mine. Mine ungdommer har aldri hatt problemer med badevakter, lærere, politi, vektere på kjøpesentre osv. Ditt forsøk på å få kvinner tilbake til kjøkkenbenken har mislyktes. Men hvis du mener at en av foreldrene bør være hjemme med barna - hvorfor ikke gå foran med et godt eksempel og bli hjemmeværende pappa? Og oppfordre menn i din omgangskrets til å gjøre det samme? Vanskelige ungdommer har ofte mer respekt for menn enn kvinner, fordi menn er større, sterkere, har mørkere stemme osv. Så det logiske for å få håndtert vanskelige ungdommer er at FAR er hjemmeværende. Start gjerne kampanje for det! 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. juni 2023 #5 Del Skrevet 22. juni 2023 Druid skrev (24 minutter siden): Denne saken handler mer om manglende forståelse for hva en beslutning betyr. 1. åpner du for tenåringer, vil det være utagerende oppførsel. Vi kjenner til dette problemet siden antikken, dette kan ikke være en overraskelse. 2. Åpner du for at hvem som helst kan komme gratis inn, åpner du for unger som aldri tenkte tanken på å spørre foreldre, eller som visste fikk nei. 3. Foreldre har dårlig dømmekraft om egne barn Dette er grunnen til ALLE i samfunnet har en oppdragelsesplikt, ikke bare foreldrene. Nettopp. Når vi lever i et samfunn, har vi felles ansvar for at samfunnet fungerer. Det koster ikke meg en kalori å hjelpe et barn som har slått seg, forsvare et barn fra mobbere, irettesette andres barn og ungdommer, stoppe dårlig oppførsel osv. Jeg setter også pris på at andre gjør det hvis mine barn oppfører seg dårlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. juni 2023 #6 Del Skrevet 22. juni 2023 (endret) Example skrev (31 minutter siden): Det er bare å gjøre seg klare til at dagens ungdomsgenerasjon blir litt eldre. Det er mye som har gått galt i oppdragelsen blant en del der. I tillegg ser vi konsekvensene av ukontrollert innvandring over tid. Ååå, den evige sangen om at kvinner/feminister og innvandrere har skylda for alt som går galt i Norge. Så forutsigbart, gitt. For øvrig, så gjøres det meste av hærverk, festvoldtekter, uvøren oppførsel i butikker osv av etnisk norsk ungdom. Det nytter ikke å skylde på innvandrere for at gullgutten din har stjålet en mobiltelefon, for eksempel. Endret 22. juni 2023 av Rosalilje84 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 22. juni 2023 #7 Del Skrevet 22. juni 2023 Majer skrev (39 minutter siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/badevakter-ikke-barnevakter/79625623 Foreldre evner tydeligvis ikke lenger å ta vare på egne barn. Selv da jeg vokste opp var det enkelte foreldre som bare ga barna sine en haug av ting sånn at de slapp å finne på ting med de hele ferien og i helgene. De fleste av de ungdommene som ikke oppfører seg har mødre som er 100% hjemme. Kanskje det heller bør bli slutt på statlig sponsing av utenforskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 22. juni 2023 #8 Del Skrevet 22. juni 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Ååå, den evige sangen om at kvinner/feminister og innvandrere har skylda for alt som går galt i Norge. Så forutsigbart, gitt. Feminister og kvinner? Hvor fikk du det ut fra innlegget mitt? At ungdomsgjenger er en av baksiden av medaljen av innvandringen vi har hatt i Norge, er hevet over en enhver tvil. Om du leser lenken som står i førsteposten, så ser du at ungdomsgjenger har blitt kastet ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 22. juni 2023 #9 Del Skrevet 22. juni 2023 At barneoppdraging er tidskrevjande og vanskeleg å kombinere med fulltidsjobb er gamalt nytt. Kjernefamilien som institusjon er avhengig av at ein part tek alt, eller det meste av ansvaret. Det vil gå utover jobb for ein eller fleire parter. It takes a village. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 22. juni 2023 #10 Del Skrevet 22. juni 2023 aazy skrev (1 minutt siden): At barneoppdraging er tidskrevjande og vanskeleg å kombinere med fulltidsjobb er gamalt nytt. Kjernefamilien som institusjon er avhengig av at ein part tek alt, eller det meste av ansvaret. Det vil gå utover jobb for ein eller fleire parter. It takes a village. Eller at begge balanserer oppdragelsen og ikke bare overlater alt til partneren. Hos oss fungerer det veldig fint. Mannen og jeg er samstemte i holdninger til barneoppdragelse, og oppdrar barna begge to. Det er ikke slik at jeg tar alt av irettesetting, forklaring, kjøring, foreldremøter osv, mens han gjør ingenting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 22. juni 2023 #11 Del Skrevet 22. juni 2023 Tror ikke det er der skoen trykker. Mange av de verste barna kommer fra hjem hvor en eller begge av foreldrene er hjemme, såkalt lavinntektsfamilier. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 22. juni 2023 #12 Del Skrevet 22. juni 2023 Så politikerene bare vedtok det, uten å gi badeanlegget tid til å forberede å ta imot alle som strømmet til? Da må de bevilge mer tilskudd, til å ansette flere badevakter. Hva trodde egentlig politikerene kom til å skje? Blåøyde idioter uten evne til å tenke på konsekvenser, hele gjengen. Vedta noe som får de til å føle seg snille og gode, og lass over håndteringen på andre. Ja, jeg har politikerforakt. Deal with it. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå