AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #81 Skrevet 23. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Da har du aldri jobbet i kassa, det skjer stadig vekk. 😂 Ser jo at folk bruker betydelig lenger tid i selvbetjent enn betjent kasse. Jeg går alltid i betjent kasse hvis den er ledig, det går mye raskere. Men er det kø er selvbetjent gull. Anonymkode: 418b7...7f1 For meg og mange andre i tråden går det raskere med selvbetjent. Det kan da ikke være verre enn at man bare velger det en foretrekker selv, egentlig rart det kan bli mange sider diskusjon av dette. Anonymkode: 8fd8c...c52 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #82 Skrevet 23. juni 2023 39 minutter siden, AnonymBruker said: For meg og mange andre i tråden går det raskere med selvbetjent. Det kan da ikke være verre enn at man bare velger det en foretrekker selv, egentlig rart det kan bli mange sider diskusjon av dette. Anonymkode: 8fd8c...c52 Ja helt klart opp til en selv. Det blir vanskeligere og vanskeligere å få tak i arbeidskraft, og derfor må butikkene ty til slike løsninger. Vi må huske at den arbeidsdyktige befolkningen i Norge bare krymper og krymper fordi folk blir eldre. Men er den betjente kassa ledig så er den raskere for de fleste, hvertfall hvis man har flere varer. Folk bruker ganske lang tid på scanning i selvbetjent kasse, det går mye fortere i betjent kasse. Anonymkode: 418b7...7f1
Kokeplate Skrevet 23. juni 2023 #83 Skrevet 23. juni 2023 Skal man bare ha noen få varer er absolutt selvbetjent å foretrekke.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #84 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Pust med magen, det er bare en kontroll, ikke anklagelse, og det kommer etter at du har bekreftet at du har scannet alt. Hvis kontrollen skal komme etterpå, må det stå noen klar og fange det opp, ellers kan du jo bare gå. Det er ikke for å være slem, det er fordi det er kun på det tidspunktet man kan foreta kontroll hvis man ikke skal ha en dedikert person der hele tiden. Det er bind (både vanlige og sånne store nattbind, fordi første dag er alt vondt og man orker ikke tanken på tamponger eller menskopp), Ibux og Paracet (ja begge deler), og sjokolade og/eller is. Kanskje et blad, hvis man liker sånne. Fordelen med å gå i vanlig kasse og ikke selvbetjent, er de sympatiske blikkene fra hun i kassen. Hvis man er mottagelig for sympati. 😆 Anonymkode: e29ee...a42 Da lurer jeg på hva de tenker om meg. Gidder ikke huske tamponger 12 ganger i året, så kjøper en god del pakker når det først står på handlelista. Gidder ikke kaste penger ut vinduet på pillebrett fra dagligvaren, så får resept på krukker med 100 stk som koster nesten det samme. Anonymkode: ab8eb...5b1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #85 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg bruker ikke selvbetjent mye, men har kommet over "hvilken type epler er nå dette" flere ganger. Ofte ser man bare en type på hylla, men når man skal slå inn viser det seg at det var flere. Det samme gjelder bakevarer. Egentlig tror jeg ikke man sparer mye tid uansett, ikke om man ikke har få varer i hvertfall. I betjent kasse kan man pakke samtidig som betjeningen skanner og man slipper å lete etter alle strekkodene. Strekkoder er forresten en annen ting, ganske ofte finner man en strekkode som ikke går inn. Da må man be om hjelp da også. Anonymkode: 9457b...a17 Det gjør jeg jo i selvbetjent kasse og. Piper - ned i pose - piper - ned i pose Om ikke strekkoden går inn må den slås inn, eller du kan søke opp produktet på navn, akkurat som den ansatte må gjøre i kassa, like raskt. Anonymkode: ab8eb...5b1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #86 Skrevet 23. juni 2023 Jeg syns det er greit å bruke selvbetjente kasser. Jeg følger jo med på skjermen når jeg skanner inn varene at ting blir riktig. Om noe blir feil får man som regel slette det ved at man skanner på nytt det man vil slette. Eller så ber man bare noen som jobber der om hjelp. Får jeg skikkelig problemer med en selvbetjent kasse går jeg jo bare i vanlig kasse, men jeg unngår det som regel så godt jeg kan hvis de har selvbetjente kasser i butikken. Jeg liker ikke å drive med "smalltalk" med de i kassen. Sier hei så klart og gir et smil, men liker ikke den følelsen av å stå der med kortet i hånda og bare vente /stirre på at personen i kassen står å skanner alt jeg har plukket med meg. Anonymkode: 3a1ad...e87
ops2 Skrevet 25. juni 2023 #87 Skrevet 25. juni 2023 On 6/23/2023 at 8:49 AM, AnonymBruker said: Da har du aldri jobbet i kassa, det skjer stadig vekk. 😂 Ser jo at folk bruker betydelig lenger tid i selvbetjent enn betjent kasse. Jeg går alltid i betjent kasse hvis den er ledig, det går mye raskere. Men er det kø er selvbetjent gull. Anonymkode: 418b7...7f1 Det beste for meg er å bruke den håndholdte scanneren når jeg går gjennom butikken. Så får jeg lagt varene akkurat som jeg vil i posene. Når jeg har en full handlevogn, må jeg stå og stappe ned så fort jeg kan i betjent kasse mens jeg må passe på at ikke salaten og rundstykkene blir klemt flate av de tunge varene som kommer etter... ugh. Og hvordan skal jeg både legge opp varene på båndet, og samtidig stå i den andre enden og legge de i poser? Jeg kan prøve å styre strømmen av varer ved å legge opp de tunge harde først, og så de lette etterpå, men da ender alt opp i en eneste stor haug på enden av båndet. Nei det blir mas, og så kommer neste kunde og de varene begynner å strømme på, og jeg må ihvertfall stresse da. Selvbetjening med håndholdt scanner er det beste som finnes. Er det selvbetjent kasse så tar det kanskje litt lenger tid å gjøre jobben selv, enn en kasserer som jobber som en velsmurt maskin. Jeg foretrekker likevel å stå og registrere selv, så legger jeg varene slik jeg vil oppi posene. Og ikke alle som sitter i kassene jobber superfort heller. Man kan like gjerne få en som er uerfaren og bruker lang tid på å scanne varene og lete opp prisen på det som skal veies.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #88 Skrevet 25. juni 2023 46 minutter siden, ops2 said: Er det selvbetjent kasse så tar det kanskje litt lenger tid å gjøre jobben selv, enn en kasserer som jobber som en velsmurt maskin. Jeg foretrekker likevel å stå og registrere selv, så legger jeg varene slik jeg vil oppi posene. Og ikke alle som sitter i kassene jobber superfort heller. Man kan like gjerne få en som er uerfaren og bruker lang tid på å scanne varene og lete opp prisen på det som skal veies. Jeg opplever ikke at det tar lengre tid å gjøre jobben selv i hvert fall, man får jo god trening selv etter noen forsøk. Og en annen grunn til at jeg foretrekker å ikke bruke den vanlige kassen, er de ansattes uvane med å alltid kjøre to kunders varer oppå hverandre, istedenfor å bruke begge sider. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stått og prøvd å holde mine og neste kundes varer fra hverandre. Iblant med kvitteringer til hjelp hvis vi har kjøpt flere av de samme tingene. Anonymkode: 8fd8c...c52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå