AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #41 Skrevet 22. juni 2023 Baktus skrev (3 timer siden): Kan ikke i det hele tatt skjønne pointet.. betjeningen stå allikevel og foretar kontroll så de kunne likså godt stått i kassa..tidsmessighet er det heller ikke noe å tjene på det.. skal man kjøpe alkohol så skal det godkjennes av personale..såh, ikke tjener kunden på det , ikke tjener butikken på det.. kun et moderne jippo. De står jo ikke der og ser på folk i selvbetjeningen. De ansatte jobber litt i kassa, litt i butikken og litt i Post i butikk. Det er den som er ledig akkurat da som foretar kontroll når det oppstår. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sosial angst er et svært tynt grunnlag å legge ned betjente kasser til fordel for selvbetjente på, all den tid man kan bestille matvarer på nett med kontaktløs levering.😂 Anonymkode: 211bc...af0 Du er klar over at Norge er et langstrakt land med mange små plasser der man faktisk ikke kan få levert matvarer på døra? Sosial angst er ikke grunnlaget for å ha selvbetjente kasser, men selvbetjente kasser kan være fantastisk for mange med sosial angst. Jeg tenker ja takk, begge deler. Vi trenger både betjente kasser og selvbetjente kasser. Anonymkode: c3885...fbb 2 1
ops2 Skrevet 22. juni 2023 #42 Skrevet 22. juni 2023 (endret) Han lyver selvsagt på at varene kostet under 200 kroner. I en tråd på Flashback linker de til en annen artikkel, der han sier at han bare handlet melk, fløte og ost. Så kom det fram senere at han var tatt med tre kjøttvarer han ikke hadde scannet. Det er rett og slett ikke mulig at scanneren leser feil tre ganger på de tre dyreste varene, og rett på de billige. En gang feil? Ja muligens, selv om det er suspekt at det er den dyreste varen. Men de tre dyreste? PÅ Flashback skriver mange at han er en ufordragelig type, en kranglefant. Jeg ser det ikke som usannsynlig at han lagde en scene i butikken. Kombinasjonen av å ikke registrere de tre dyreste varene og så bli sint når han blir tatt, ville ført til at politiet tilkalles. Butikken har ikke tid til å anmelde hvis det er en som har en billig vare som ikke er scannet, og som legger seg flat og ikke skaper seg som en tulling. Endret 22. juni 2023 av ops2 4
exictence Skrevet 22. juni 2023 #43 Skrevet 22. juni 2023 Tror aldri jeg gjør feil som å glemme 3 varer. Jeg følger med om jeg har klart å scanne dem. Hvis ikke, ringer jeg på hjelpeknappen. Men enig med deg, jeg liker best menneskelig kassebetjening. Bruker kun selvbetjening hvis det er lang kø i kassa
ops2 Skrevet 22. juni 2023 #44 Skrevet 22. juni 2023 Antagelig holdt de øye med han på grunn av at han var tatt i kontroll før. Anders ”Arga snickaren” Öfvergård anmäld för snatteri (aftonbladet.se) Quote Vad var det för varor då? – Jag vet inte exakt vad det var. Jag handlade mjölk, grädde och ost. Men det spelar väl ingen roll vad det var? Är detta första gången du glömt blippa varor? – Det har nog hänt någon gång innan, att man glömt blippa något salladshuvud eller vad som helst. Men det har aldrig lett till någon anmälan.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #45 Skrevet 22. juni 2023 2 hours ago, ops2 said: Antagelig holdt de øye med han på grunn av at han var tatt i kontroll før. Anders ”Arga snickaren” Öfvergård anmäld för snatteri (aftonbladet.se) Så han har sluppet unna med å stjele før, og regnet med det skulle gå igjen. Isteden ble han sinnatyven. Anonymkode: 8fd8c...c52 2
Kjetil E Skrevet 22. juni 2023 #46 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er årsaken til at selvbetjente kasser ikke er en fordel for forbrukerne. Ansvaret for at varene scannes riktig og sluttsummen på kassalappen stemmer legges over på kunden. Selv de som jobber i butikk gjør feil i blant (og de har fått opplæring, i motsetning til kunden) og kunden høster ingen fordeler ift. reduksjon i pris ved å gjøre denne jobben selv. https://www.vg.no/rampelys/tv/i/8JVRd2/anders-ofvergaard-sveriges-sinnasnekker-anmeldt-for-nasking Anonymkode: 211bc...af0 Der jeg handler har jeg merket en veldig god fordel for oss som bruker selvbetjent kasse. Så og si aldri kø eller ventetid. Før det ble selvbetjente kasser var det nesten hver gang ventetid og kø. Det er det nå slutt på for oss som bruker selvbetjent kasse. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #47 Skrevet 22. juni 2023 Sofakona skrev (3 timer siden): Nei ingen mister jobbene sine...i stedfor at 2 skal sitte i kassa..kan disse to gå rundt og fylle på produkter og passe på at du får det du trenger...det er letter å få hjelp i butikken da det alltid er noen på gulvet. Og dermed ser det bedre ut i butikken. Har en meny her vi bor...sitter 1 i kassa.. innimellom....elles brukes de 8 selvbetjente kassene. Og slik som på morgenen...kan de heller bruke mer tid på gjøre i stand butikken, fylle på tobakk,snus,vg Dagbladet, vaske etc en å måtte sitte i kassa. Det trengs alltid folk i en butikk Og du tenker ikke at ansatte til å rydde i butikken, fylle på varer og hjelpe kundene er noe butikkene har behov for uansett ? 🤷♀️ Summen av det hele blir uansett at butikkene får lavere behov for arbeidskraft. ops2 skrev (2 timer siden): Antagelig holdt de øye med han på grunn av at han var tatt i kontroll før. Anders ”Arga snickaren” Öfvergård anmäld för snatteri (aftonbladet.se) 😂🙈 Anonymkode: 211bc...af0 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #48 Skrevet 22. juni 2023 Bruker, og liker, selvbetjeningskasse hvis jeg har ca under 10 varer. Har jeg full vogn, gidder jeg ikke gjøre jobben selv 🙃 Anonymkode: 068c4...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #50 Skrevet 22. juni 2023 Jeg elser alt med selvbetjente kasser, og kommer til å fortsette med dem. Dersom noen mister jobben er det også bare positivt, da det er bedre at de bruker arbeidskraften sin andre steder. Automatisering er bare bra. Anonymkode: d2f32...b97
Even Tuell Skrevet 22. juni 2023 #51 Skrevet 22. juni 2023 Herlig å ikke måtte snakke med noen. Herlig å ikke måtte vente på andre. Og ikke minst herlig å ikke måtte vente på en jækla dølle som skal ha en sånn obskur snus som hun/han i kassa må gå å lete etter ... og når de kommer tilbake for å slå den inn "Øøhj, jeg skulle ha to bokser". Snus meg midt i ræva. Selvbetjening er et godt supliment. Jeg bruker det når jeg kan.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #52 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg elser alt med selvbetjente kasser, og kommer til å fortsette med dem. Dersom noen mister jobben er det også bare positivt, da det er bedre at de bruker arbeidskraften sin andre steder. Automatisering er bare bra. Anonymkode: d2f32...b97 Jeg er enig. De som eventuelt blir overflødige kan jobbe i eldreomsorgen. Der får vi bruk for MANGE framover! Tror ikke folk har fått ordentlig med seg dette, men det er avsporing av tråden. Anonymkode: 500f4...698 1
Honey Dew Skrevet 22. juni 2023 #53 Skrevet 22. juni 2023 Even Tuell skrev (8 minutter siden): Herlig å ikke måtte snakke med noen. Herlig å ikke måtte vente på andre. Og ikke minst herlig å ikke måtte vente på en jækla dølle som skal ha en sånn obskur snus som hun/han i kassa må gå å lete etter ... og når de kommer tilbake for å slå den inn "Øøhj, jeg skulle ha to bokser". Snus meg midt i ræva. Selvbetjening er et godt supliment. Jeg bruker det når jeg kan. Jeg synes det er mye bedre med noen som sitter i kassen. Jeg forsøkte noen ganger slike selvbetjeningskasser, men de stresset meg slik at jeg ikke fikk det til. Det stod jo masse folk og ventet på at jeg skulle bli ferdig. Jeg mistet varer i gulvet og skalv sånn på hendene at jeg gikk over til å bruke betjente kasser i stedet. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #54 Skrevet 22. juni 2023 Baktus skrev (6 timer siden): Kan ikke i det hele tatt skjønne pointet.. betjeningen stå allikevel og foretar kontroll så de kunne likså godt stått i kassa..tidsmessighet er det heller ikke noe å tjene på det.. skal man kjøpe alkohol så skal det godkjennes av personale..såh, ikke tjener kunden på det , ikke tjener butikken på det.. kun et moderne jippo. Jeg sparer ofte masse tid på selvbetjent kasse. Er det lite/ingen kø i vanlig kassa, bruker jeg den. Men er det kø i vanlig kasse, bruker jeg selvbetjent kasse. Der bruker det være mindre kø, og kunder med fulle handlekurver bruker som regel ikke selvbetjent kasse. Jeg skjønner derimot ikke hvordan man kan glemme å scanne varer, og iallfall ikke 3 varer. Man kan jo selvsagt være veldig distre, men likevel er det litt voldsomt å glemme å scanne flere varer. Anonymkode: bdc60...717
Arild37 Skrevet 22. juni 2023 #55 Skrevet 22. juni 2023 Skjønner ikke helt problemet med det, deilig å slippe å snakke med de i kassen, også er det mye raskere
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #56 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Blir forbanna hver gang jeg blir tatt ut til kontroll FØR JEG HAR BETALT. Som om jeg skulle bli anklaget for å stjele / kontrolleres imens jeg står i vanlig kassakø😡 Anonymkode: 7b280...1af Pust med magen, det er bare en kontroll, ikke anklagelse, og det kommer etter at du har bekreftet at du har scannet alt. Hvis kontrollen skal komme etterpå, må det stå noen klar og fange det opp, ellers kan du jo bare gå. Det er ikke for å være slem, det er fordi det er kun på det tidspunktet man kan foreta kontroll hvis man ikke skal ha en dedikert person der hele tiden. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå MÅ jeg få vite hva "fyrste dag mensen"-handlekorga er 😄 Når det gjelder å "glemme" å slå inn varer så skal det mye til. Det som kan skje er at det piper i nabokassa akkurat når man slår inn sin egen vare, men hvis man samtidig følger med på skjermen er det lett å se om varen kommer inn. Og hvis man likevel er bekymret, er det bare å bruke den vanlige kassa. Så dette er et ikkeproblem. Anonymkode: 8fd8c...c52 Det er bind (både vanlige og sånne store nattbind, fordi første dag er alt vondt og man orker ikke tanken på tamponger eller menskopp), Ibux og Paracet (ja begge deler), og sjokolade og/eller is. Kanskje et blad, hvis man liker sånne. Fordelen med å gå i vanlig kasse og ikke selvbetjent, er de sympatiske blikkene fra hun i kassen. Hvis man er mottagelig for sympati. 😆 Anonymkode: e29ee...a42
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #57 Skrevet 22. juni 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Dette er årsaken til at selvbetjente kasser ikke er en fordel for forbrukerne. Ansvaret for at varene scannes riktig og sluttsummen på kassalappen stemmer legges over på kunden. Selv de som jobber i butikk gjør feil i blant (og de har fått opplæring, i motsetning til kunden) og kunden høster ingen fordeler ift. reduksjon i pris ved å gjøre denne jobben selv. https://www.vg.no/rampelys/tv/i/8JVRd2/anders-ofvergaard-sveriges-sinnasnekker-anmeldt-for-nasking Anonymkode: 211bc...af0 Jeg orker ikke lese tråden, men for meg er disse selvbetjente kassene et gode, fordi de normalt har mindre kø - vesentlig mindre. Jeg klarer veldig fint å se at jeg scanner varene på riktig måte, det kommer tross alt opp på skjermen som står rett foran meg. Skjermen kontrolleres for hver scanning, selvsagt. Unntaket er om jeg har varer jeg er litt usikker på, ofte ting jeg normalt ikke kjøper, som noe "eksotiske" bakevarer, grønnsaker eller andre vektvarer. Da går jeg i vanlig kasse, og må tåle å vente i kø. Samtidig slipper jeg interaksjonen med den i kassen. For meg, av personlige grunner, er det nok en fordel. Anonymkode: 5aaf2...582
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #58 Skrevet 22. juni 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bind (både vanlige og sånne store nattbind, fordi første dag er alt vondt og man orker ikke tanken på tamponger eller menskopp), Ibux og Paracet (ja begge deler), og sjokolade og/eller is. Kanskje et blad, hvis man liker sånne. Fordelen med å gå i vanlig kasse og ikke selvbetjent, er de sympatiske blikkene fra hun i kassen. Hvis man er mottagelig for sympati. 😆 Anonymkode: e29ee...a42 Tror du overtenker dette. De fleste kjøper jo ikke bind første dagen av blødningen, det fyller man jo på før det er tomt. Ellers hadde man ikke kommet seg i butikken for å kjøpe 😛 Sjokolade og is kjøper man jo hele tiden (i hvert fall jeg). Menn kjøper jo også det, samme med paracet. Anonymkode: 8fd8c...c52 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #59 Skrevet 22. juni 2023 Stoler på at når d sier pip at riktig vare blir registrert! Sjekker dog kassalappen at alle grønnsakene blir riktig registrert. Har aldri blitt tatt i å gjøre noe feil. Anonymkode: c4f79...7e8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #60 Skrevet 22. juni 2023 Har vært saker om dette i Norge også, bl.a. fra en Meny-butikk i Tønsberg hvor de hadde flere typer bananer. Frukt har som kjent ikke strekkoder, så man må søke den opp i en «katalog» på skjermen på selvbetjeningskassa. En tenåring hadde kjøpt en banan og valgte «feil» banan på skjermen, og ble utsatt for svært frekk behandling fra betjeningen, som truet med anmeldelse og sjikanerte henne. https://www.dagbladet.no/nyheter/slo-inn-feil-banan---truet-med-anmeldelse/71836999 Jeg velger alltid betjente kasser, blant annet på grunn av saker som dette. Jeg skal ikke gjøre betjeningens jobb og i tillegg ta all risikoen om noe blir feil. Anonymkode: 255ef...548 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå