Gå til innhold

Sitter fast i et forhold der jeg blir psykisk misbrukt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jeg ble kjent med ei jente på tiktok. (Lager historien så kort jeg kan)

Vi ble ganske fort kjent og fant interresse før hverandre veldig fort. 
Det tok egentlig bare 2 uker før jeg overasket henne med å kjøre fra mitt bosted til hennes sted som tok over 10 timer.

Vi hadde bestemt oss for å prøve og vi begynte forholdet våres ganske fort.

Da jeg kom til henne så leiligheten ikke ut.

Det var brukt snus på gulvet, i sofaen og skittne klær liggende på badet og overalt. Stue bordet var overfylt med snus, brus bokser og næringsdrikker som hun tar.

Jeg hjalp henne neste dag med å shine opp, jeg tenkte egentlig ikke så mye over det at hun bare kanskje har vært lat.

2 dager etterpå, så finner jeg brukt snus på gulvet og begynner å rote til igjen. (Dette burde vært det første signalet at hun ikke er rensling)

Hun begynte å blakke seg selv, og hun viste meg at hun hadde over 350 uleste brev på digipost der hun sliter med gjeld. (Ubetalte inkassoer, som enda den dag idag ikke betaler) (Men hun blir tregt 5000 av namsmann av trygda)

Faren hennes var også syk, så jeg hjalp henne økonomisk med å kjøre å hjelpe faren 3 ganger daglig med å handle mat, hjelpe han å rydde og ting.

Dette tok veldig på meg, da han kunne mase 4-5 ganger daglig om å dra på butikken, så vi gjorde det, men jeg begynnte å bli SLITEN.

Dette fortsettet hele månden jeg var der. 

Broren hennes begynte å kom inn i bilde, som viste seg at han var en gal fyr som har tydet til vold og har holdt på med voldt LENGE.
Han har slått henne før, kaller henne ting og hun har alltid trudd at han skal forandre seg, noe han ikke gjorde.

Spoler en måned frem da vi kom til min leilighet, 1 måned senere.

1 uke etter vi har kommet til meg, så ligger det brukt snus over alt(Inkludert i senga, under puta, på kommoden, kjøkkenet, badet, penger som nettopp har kommet inn til henne er brukt opp allerede. Så jeg må begynne å rydde å styre for å holde det fint.  (Allerede her har jeg begynt å hatt samtaler med henne å prøver å si at dette ikke er greit, men hun fortsetter å si at hun skal skjerpe seg)

Dette her fortsetter i en måned til.

den 19 måtte hun tilbake til sin hjemplass for å hjelpe faren sin.

2 dager etterpå så blir telefonen hennes stengt, fordi broren hennes å kjæresten hans har avsluttet telefonen for henne fordi dem ikke orket selv å betale fordi dem skulle lære henne en lærepenge (Dem driver å manipulerer henne). 

Samme dag som det blir stengt, så hører vi ikke fra faren.

Jeg ringte til plassen der han bor, og får vite at dem har funnet han død i stolen sin samme dag.

Så jeg var den som måtte si til henne at hennes eneste ting hun hadde igjen i livet, har gått bort.

Jeg tok toget samme dag til henne i 10 timer.

Første ukene var tunge, men det virket ikke som hun tok det så utroligt tungt (dette går vi videre på snart)

Etter begravelsen så bestemte vi for at hun skulle flytte til meg fordi det ble for tøft i hjemmeplassen hennes.

Når vi kom tilbake, så begynte hun og bli værre.

Tok ikke grep i livet, snuste bort pengene, vasker ikke i leiligheta eller bidrar. Antall ganger jeg har bedt henne hjelpe å hun "glemmer" det bare.

(I tilegg til dette, så har hun hatt menn som har flørtet med henne, som jeg har bedt henne holde avstand fra og velger å ignorere rådene. Hun liker bilder av folk som flørter med henne(men hun flørter ikke tilbake) men det er nok for meg at jeg blir frustrert å lei meg.

OG, dette har skjedd også 5 ganger med 5 andre menn som skriver til henne og det er alltid jeg som må be henne stoppe.

Jeg ba henne ta avstand også fra broren fordi han truet meg på familien, så jeg vil ikke ha noe med han å gjøre. Noe hun gjorde bak ryggen på meg og sendte meg på butikken for å kjøpe noe bare for å lure seg  å snakke med broren.

Hun tok opp med meg flere ganger at hun savner faren å vil høre på alle rådene han ga henne. Noe hun ikke gjør 3 månder etterpå heller.

Februar , brukte hun opp hele trygda på 5 dager.

Fremover til denne siste månden:

Fra den 1, har det vært et helvete her. 

Hun ligger i bæsj fra dyrene vi har her, gir dem ikke mat og rydder ikke etter seg 

Lagde en tråd for ikke lenge siden: image.thumb.png.93bee694098ea6eda11390c2b367b186.png

I tilegg til det, har hun fått 5 advarsler fra huseiere, at hun blir kastet ut om hun ikke sortere søppel, noe hun har fått beskjed om fra meg og huseier LENGE.

Jeg klarer ikke å hoppe ut av forholdet, fordi jeg bryr meg enda om henne å er veldig forelska..

Men jeg er psykisk sliten. Jeg klarer nesten ingenting mere, jeg er deprimert, i mine egene tanker og er irritert hele tiden.

I tilegg så har jeg en mamma som er gal.

Mamma har vært mye på besøk her, og dama tilsto nettopp at moren min sa til henne for en uke siden "Jeg føler ikke noe mamma forhold til min sønn lengre", noe hun presiterer  å holde skjult for meg i en måned, der jeg invitere mamma på middag og hjelper henne med penger.

Hva i all verden skal jeg gjøre?

Er jeg den dårlige mannen her? 

Hvorfor skjer dette meg vært forhold. Blir alltid utnyttet.

Jeg er blakk, alle sparepengene er borte. Hun fortsetter enda på samme måte, enda etter at hun får beskjed.

Jeg trenger gode råd fra folk her, har laget flere tråder om dette før men forskjellige titler om ting som skjer, som f.eks snus forbruk, penger, rydding etc.

Anonymkode: 8472f...8c2

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Det tok egentlig bare 2 uker før jeg overasket henne med å kjøre fra mitt bosted til hennes sted som tok over 10 timer.

Det var brukt snus på gulvet, i sofaen og skittne klær liggende på badet og overalt. Stue bordet var overfylt med snus, brus bokser og næringsdrikker som hun tar.

Jeg hjalp henne neste dag med å shine opp, jeg tenkte egentlig ikke så mye over det at hun bare kanskje har vært lat.

2 dager etterpå, så finner jeg brukt snus på gulvet og begynner å rote til igjen. (Dette burde vært det første signalet at hun ikke er rensling)

Hun begynte å blakke seg selv, og hun viste meg at hun hadde over 350 uleste brev på digipost der hun sliter med gjeld. (Ubetalte inkassoer, som enda den dag idag ikke betaler) (Men hun blir tregt 5000 av namsmann av trygda)

Faren hennes var også syk, så jeg hjalp henne økonomisk med å kjøre å hjelpe faren 3 ganger daglig med å handle mat, hjelpe han å rydde og ting.

Dette tok veldig på meg, da han kunne mase 4-5 ganger daglig om å dra på butikken, så vi gjorde det, men jeg begynnte å bli SLITEN.

Broren hennes begynte å kom inn i bilde, som viste seg at han var en gal fyr som har tydet til vold og har holdt på med voldt LENGE.
Han har slått henne før, kaller henne ting og hun har alltid trudd at han skal forandre seg, noe han ikke gjorde.

1 uke etter vi har kommet til meg, så ligger det brukt snus over alt(Inkludert i senga, under puta, på kommoden, kjøkkenet, badet, penger som nettopp har kommet inn til henne er brukt opp allerede. Så jeg må begynne å rydde å styre for å holde det fint.  (Allerede her har jeg begynt å hatt samtaler med henne å prøver å si at dette ikke er greit, men hun fortsetter å si at hun skal skjerpe seg)

2 dager etterpå så blir telefonen hennes stengt, fordi broren hennes å kjæresten hans har avsluttet telefonen for henne fordi dem ikke orket selv å betale fordi dem skulle lære henne en lærepenge (Dem driver å manipulerer henne). 

Jeg ringte til plassen der han bor, og får vite at dem har funnet han død i stolen sin samme dag.

Så jeg var den som måtte si til henne at hennes eneste ting hun hadde igjen i livet, har gått bort.

Første ukene var tunge, men det virket ikke som hun tok det så utroligt tungt (dette går vi videre på snart)

Etter begravelsen så bestemte vi for at hun skulle flytte til meg fordi det ble for tøft i hjemmeplassen hennes.

Tok ikke grep i livet, snuste bort pengene, vasker ikke i leiligheta eller bidrar. Antall ganger jeg har bedt henne hjelpe å hun "glemmer" det bare.

(I tilegg til dette, så har hun hatt menn som har flørtet med henne, som jeg har bedt henne holde avstand fra og velger å ignorere rådene. Hun liker bilder av folk som flørter med henne(men hun flørter ikke tilbake) men det er nok for meg at jeg blir frustrert å lei meg.

OG, dette har skjedd også 5 ganger med 5 andre menn som skriver til henne og det er alltid jeg som må be henne stoppe.

Jeg ba henne ta avstand også fra broren fordi han truet meg på familien, så jeg vil ikke ha noe med han å gjøre. Noe hun gjorde bak ryggen på meg og sendte meg på butikken for å kjøpe noe bare for å lure seg  å snakke med broren.

Hun tok opp med meg flere ganger at hun savner faren å vil høre på alle rådene han ga henne. Noe hun ikke gjør 3 månder etterpå heller.

Hun ligger i bæsj fra dyrene vi har her, gir dem ikke mat og rydder ikke etter seg 

Lagde en tråd for ikke lenge siden: image.thumb.png.93bee694098ea6eda11390c2b367b186.png

I tilegg til det, har hun fått 5 advarsler fra huseiere, at hun blir kastet ut om hun ikke sortere søppel, noe hun har fått beskjed om fra meg og huseier LENGE.

Jeg klarer ikke å hoppe ut av forholdet, fordi jeg bryr meg enda om henne å er veldig forelska..

Men jeg er psykisk sliten. Jeg klarer nesten ingenting mere, jeg er deprimert, i mine egene tanker og er irritert hele tiden.

Mamma har vært mye på besøk her, og dama tilsto nettopp at moren min sa til henne for en uke siden "Jeg føler ikke noe mamma forhold til min sønn lengre", noe hun presiterer  å holde skjult for meg i en måned, der jeg invitere mamma på middag og hjelper henne med penger.

Jeg er blakk, alle sparepengene er borte. Hun fortsetter enda på samme måte, enda etter at hun får beskjed.

Jeg trenger gode råd fra folk her, har laget flere tråder om dette før men forskjellige titler om ting som skjer, som f.eks snus forbruk, penger, rydding etc.

Rettelse på en av siste settningene "Dama tilsto netopp at moren min sa til henne for en måned siden, ikke en uke siden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva får du ut av forholdet?

For du kjærlighet og nærhet?

Du må rett og slett veie fordeler og ulemper.

Er det lett for deg å finne en annen?

Anonymkode: 075d2...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva får du ut av forholdet?

For du kjærlighet og nærhet?

Du må rett og slett veie fordeler og ulemper.

Er det lett for deg å finne en annen?

1. Eneste hun gir meg er "jeg elsker deg",
2. Ja, jeg skal ikke nekte å si det, det gjør hun.
4. Både ja og nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du virker jo ikke særlig lykkelig nå da....

Hva får deg til å tro at det kan endres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du har hatt en barndom som var vanskelig eller utrygg, så er det ofte sånn at man ubevisst velger det samme i voksen alder også, fordi det er det hjernen oppfatter som kjent og dermed «trygt».

Med andre ord: hvis du vokste opp i kaos, med foreldre som var enten fraværende eller mishandlet deg (psykisk/fysisk), så har det lett for å bli den hverdagen man skaper for seg selv senere.

Nå er det ikke sikkert det er tilfelle for deg, men jeg får litt inntrykk av det ut fra det du skriver. I såfall er det lurt å sette seg ned å tenke igjennom de store linjene i livet: hvordan hadde jeg det som liten? Hva gjør jeg i dag som er bra for meg? Hvilke valg tar jeg som IKKE er bra for meg? Hvilke mennesker i livet mitt gjør meg godt? Hvilke mennesker tapper meg for energi og glede?

Husk at du kan ikke endre andre mennesker, de må endre seg selv. Og det er du som har ansvar for hvordan du har det - derfor må du ta gode valg for deg selv, selv om det noen ganger er vanskelig ❤️

Anonymkode: f2b66...980

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo vanskelig for dere begge. Men jeg tenker også: Har du egentlig snakket med henne om hvordan hun faktisk har det? Hun må jo ha det fryktelig vondt, som har en bror som er voldelig og en far som er psykisk syk og manipulerende som du sier. Jeg vet selv hvor grusomt det er å vokse opp slik, og kanskje hun trenger noen som faktisk bryr seg om hvordan hun har det på innsiden, ikke hvor rotete det er i huset. Selvfølgelig er dette viktig også, men ofte så kommer slike ting av at man ikke har det noe bra på innsiden. 

Jeg anbefaler deg å ta en skikkelig prat om dette, kanskje kan dere komme nærmere hverandre. Og kanskje er hun da villig til å gjøre noe med problemene sine. Jeg forstår det også er vanskelig for deg, men hvis du faktisk bryr deg, så er det verdt et forsøk hvis hun er snill ellers. 

Men jeg tenker det også er rettferdig av deg å si at hun må oppsøke hjelp også og virkelig gå inn for endring hvis dette skal fungere. Men jeg mener at hvis hun får ekstra kjærlighet fra deg som hun sikkert har manglet hele livet, så kanskje det kan gi henne det lille dyttet hun trenger for å oppsøke hjelp. 

Hvis ikke, så burde du selvfølgelig revurdere dette forholdet. 

Anonymkode: ff80f...7b8

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg klarte ikke lese hele innlegget, men kan bidra med at i Norge så har vi et såpass godt system at man alltid kan komme seg ut av forhold dersom man ønsker det. Økonomi, at hun bor hos deg osv er ikke et hinder. Hun vil få økonomisk nødhjelp ved behov. Det eneste du må klare er å sette grenser for deg selv for å beskytte deg selv.

Anonymkode: c4faa...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

dump henne da. Skjønner ikke at du ikke bare dro med en gang du fikk se leiligheten hennes

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde løpt, det her kommer jo ikke til å bli bedre.

Anonymkode: 8d8af...62d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke være sammen med noen som behandler en dårlig og drar en ned. Du får ikke forandret henne, og bare du kan gjøre noe med din situasjon. Jeg håper du finner selvrespekt nok til å kvitte deg med en som ikke gjør deg noe godt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir et sliteprosjekt som bare vil trekke deg ned i samme dragsug. Du er allerede utslitt og blakka bare etter noen få måneder.

Hadde dere hatt en lengre historie i forkant, så hadde jeg kanskje tenkt at du burde gitt henne en sjanse. Men at du skal komme inn å måtte ordne opp i denne elendigheten her, er på ingen måte rettferdig overfor deg. Du har allerede bidratt masse. Faren er at du blir en sovepute for henne til å fortsette sin destruktive nedadgående spiral. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du har "frelser-syndromet", TS. 

Du tenker at du skal fikse ein person, for så å få kjærlighet og lojalitet tilbake. 

Anonymkode: cd374...68f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde løpt, det her kommer jo ikke til å bli bedre.

Anonymkode: 8d8af...62d

Enig. 

Berre tenk, TS, ville du hatt denne personen som eventuell mor til dine framtidige barn?

Anonymkode: cd374...68f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama vil jo bare bruke deg og trekke deg ned og tappe deg for ressurser. Dette er ikke en dame å satse på et liv sammen med. Når dere får barn, så er det gjort. Ikke få barn med henne.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 8.57):

Løp. 

Anonymkode: 1b906...a83

Retter på denne.

LØØØØØØP!

Anonymkode: d2415...3a9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men herregud, det er vel bare å dumpe henne?! 

Anonymkode: d9e7e...268

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke noe i det du beskriver som tilsier at du blir psykisk misbrukt.

Du er åpenbart i et forhold med noen med store, store problemer. Det burde du trolig la være.

Anonymkode: deac5...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...