AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Har hatt søvnvansker i flere år. Ofte sovner jeg ikke før kl 5 på natta, opp kl 8 på jobb.. sover på ettermiddagen og det har vært så frustrerende. Klarer ikke snu om. i går kveld tok jeg mitt livs første sove tab. Og har sovet fra kl 22- 7 i er strekk. Det føles helt nydelig. Skal gå på de ei ukes tid for å komme i rett rytme Anonymkode: 254e1...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Bruk heller Melatonin som ikke er vanedannende. Anonymkode: be50f...b58
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #3 Skrevet 22. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bruk heller Melatonin som ikke er vanedannende. Anonymkode: be50f...b58 Melatonin er en stor vits dersom man sliter skikkelig med insomnia... Anonymkode: 953d5...708 3
Helene Skrevet 22. juni 2023 #4 Skrevet 22. juni 2023 Jeg har kronisk migrene. Dvs, døgnet går i surr. Har jeg vondt så spør ikke klokka hvilken tid det er. Så jeg har sovemedisin for å rette opp døgnet innimellom. Jeg har lært, sovemedisin gir meg hengover. Jeg har prøvd det meste. Når jeg tar sovemedisin, da har jeg delt lille tabletten i 3. Bruker melatonin.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #5 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Bruk heller Melatonin som ikke er vanedannende. Anonymkode: be50f...b58 Finnes sovemedisiner som ikke er vanedannende. For eksempel Tolvon som opprinnelig er et antidepressiva, men i små mengder fungerer som sovemedisin for ikke-deprimerte (i mangel av et bedre ord 😜) Anonymkode: b89ee...9c8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #6 Skrevet 22. juni 2023 Tenker at det ikke er rart man ikke får sove på natta når en sover/dupper på ettermiddagen, det blir en ond sirkel som må brytes. Enten ved hjelp av sovepiller eller la være å sove på ettermiddagen Anonymkode: acbfc...f96
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #7 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bruk heller Melatonin som ikke er vanedannende. Anonymkode: be50f...b58 Det er jo bare tull. Det fungerer ikke i det hele tatt. Prøvde det og lå våken hele natta. Totalt virkningsløst. Det har vel placebo-effekt for dem som tror på sånt. Anonymkode: b47e9...71d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #8 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er jo bare tull. Det fungerer ikke i det hele tatt. Prøvde det og lå våken hele natta. Totalt virkningsløst. Det har vel placebo-effekt for dem som tror på sånt. Anonymkode: b47e9...71d Melatonin fungerer ikke for alle. Det er best for de som har en døgnrytmeforstyrrelse der melatoninproduksjonen ikke stemmer overens med når man ønsker å sove. For alvorlige søvnproblemer fungerer melatonin sjelden. Anonymkode: b3761...173
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #9 Skrevet 22. juni 2023 Ts her.. melatonin funker ikke nei. Tok min første innsovnings tab i går. Imovane. Sovnet med en gang, og sov i 8 timer. Våknet i dag uthvilt og glad. Skal gå på de en uke ca for å snu døgnrytmen. Anonymkode: 254e1...6e5
Alice123 Skrevet 22. juni 2023 #10 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er jo bare tull. Det fungerer ikke i det hele tatt. Prøvde det og lå våken hele natta. Totalt virkningsløst. Det har vel placebo-effekt for dem som tror på sånt. Anonymkode: b47e9...71d Melatonin fungerer, men ikke på alle, og det hjelper ikke på alvorlige søvnproblemer. Jeg veksler mellom melatonin og sovetabeletter ut i fra dagsformen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå