AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Nå tenker jeg ikke på fødsel/mensen, der er vi damer ekstremt gode på å håndtere smerte😅 Men jeg har alltid lurt på om damer faktisk tåler mindre enn menn pga kjønn. Eksempel hvis en dame faller og slår seg, eller får ett slag i magen/ansiktet. Da vil vel jenter tåle mindre enn menn? enn hvis en mann slo en mann, da tåler mannen flere slag enn damen. Kan ha noe med styrkeforskjell å gjøre der da. Som når meg og mannen min lekesloss bare for gøy, er han irriterende mye sterkere, selv om jeg er trygg og vil alltid føle at han beskytter meg❤️ så er det plagsomt å tenke at jeg som dame tåler så lite. Hva tenker dere? Anonymkode: 261c1...18e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Jeg vet i alle fall hvem det er mest "synd på" når vi har en simpel forkjølelse😅 Slossing holder vi ikke på med. Heller ikke lekeslossing. Anonymkode: 9080a...9df 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #3 Skrevet 22. juni 2023 Nei? Bare fordi du er fysisk svakere, tåler du jo ikke mindre? Om noen får et slag mot hodeskallen har kjønn ingenting å si. Det har ingen ting med fysisk styrke å gjøre, så tror du misforstår/ser feil sammenhenger. Når det er sagt er kvinner bedre på å håndtere smerte. det betyr ikke at kvinner "Tåler" mer (altså en skade er en skade uansett kjønn, men måten kvinner hånterer det på er bedre). Mange kvinner med hjerteinfarkt som ikke oppsøker hjelp, fordi de tror det er mensensmerter, mens menn ikke er vandt til gjenvlig ubehag/smerte reagerer mer/dårligere. Eller f.eks når en kvinne har influensa så går som regel hverdagen rundt, erender og ting med barna, men menn med samme influensa ligger rett ut og bæs. Anonymkode: 0c5d8...fd6 4 1
Heipådegådu Skrevet 22. juni 2023 #4 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei? Bare fordi du er fysisk svakere, tåler du jo ikke mindre? Om noen får et slag mot hodeskallen har kjønn ingenting å si. Det har ingen ting med fysisk styrke å gjøre, så tror du misforstår/ser feil sammenhenger. Når det er sagt er kvinner bedre på å håndtere smerte. det betyr ikke at kvinner "Tåler" mer (altså en skade er en skade uansett kjønn, men måten kvinner hånterer det på er bedre). Mange kvinner med hjerteinfarkt som ikke oppsøker hjelp, fordi de tror det er mensensmerter, mens menn ikke er vandt til gjenvlig ubehag/smerte reagerer mer/dårligere. Eller f.eks når en kvinne har influensa så går som regel hverdagen rundt, erender og ting med barna, men menn med samme influensa ligger rett ut og bæs. Anonymkode: 0c5d8...fd6 Samtidig tror jeg at jeg hadde tålt mindre om jeg hadde fått ett slag til magen, enn om en mann hadde blitt slått i magen🤔 jeg tror ikke jeg hadde vært den første som hadde reist meg opp😅 helt ærlig, det er godt når man har gode mannfolk rundt seg, samtidig så står jeg jo opp for meg selv om noen skulle prøve å si jeg er svak🙈 Jeg tenker damer er sterke, men en mann kan ikke behandle en dame som en annen mann på lik linje på absolutt alt! Slik som kroppen 😅 du kan ikke lekeslåss på lik linje som to brødre som denger hverandre i grusen. Man må faktisk være mer forsiktig med en dame. 😅😅
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #5 Skrevet 22. juni 2023 Altså, kvinner tåler mer intens smerte som mensen og fødsel, og vi kan gjøre håndtere psykiske påkjenninger bedre. Menn er fysisk sterke med muskler. Pga muskelmassen tåler de bedre en støyt enn kvinner som har mer fett på kroppen. Menn slåss mer og er mer aggressive på den måten, så de tåler jo mer den type smerte enn kvinner. Om kvinner blir slått vil de lettere falle sammen eller besvime. Det er biologiske forskjeller på menn og kvinner, for kvinnen er den som bærer frem et barn og føder og er omsorgspersonen, mens menn er en beskytter og kan kjempe. Anonymkode: 5dc08...9e5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå