Gå til innhold

Du har søkt på en jobb hvor du absolutt er kvalifisert men du får den ikke…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tar du det personlig?

Altså etter du har vært på intervju så får du avslag.

Jeg kjenner st jeg gjør det; synes rett ov slett det er flaut å ikke være den som får en jobb jeg har søkt på.

Nå skal det sies at jeg har vært lenge i de jobbene jeg har hatt så har lite erfaring med jobbsøking. Men er på leit nå og kjenner på det nederlaget dersom jeg ikke får de jobbene jeg søker på.

Anonymkode: 43b25...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jobbsøking er litt som dating. Det holder ikke å være kvalifisert, det må matche også. 

Da mener jeg matche med kulturen på arbeidsplassen, teamet, hvilken kompetanse som er der fra før etc. 

Anonymkode: 36335...8cf

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å være helt ærlig, blir jeg av og til litt "snurt" ja. Har ikke søkt så veldig mange jobber i løpet av livet, men de gangene jeg ikke har blitt innstilt, har jeg nesten bestandig blitt forbigått av mennesker med fortrinnsrett. Det er forsåvidt greit nok, men kan noen ganger "godte meg" litt når den som blir ansatt ikke står i stillingen særlig lenge, eller jeg hører at arbeidsgiver ikke er fornøyde med arbeidsinnsatsen deres. :ninja: Er nok litt preget av alle gangene jeg har brukt mye tid på å forberede meg og reise på intervju, for så å bli møtt med "ja, vi har jo noen andre vi må ansatte, men vi ville bare møte deg". Altså.........

Anonymkode: c59e8...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tar du det personlig?

Jeg kjenner st jeg gjør det; synes rett ov slett det er flaut å ikke være den som får en jobb jeg har søkt på.

Nå skal det sies at jeg har vært lenge i de jobbene jeg har hatt så har lite erfaring med jobbsøking. Men er på leit nå og kjenner på det nederlaget dersom jeg ikke får de jobbene jeg søker på.

Klart man tar det personlig, og det er bra. Men man må ikke la det knekke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tar du det personlig?

Nei , jeg tenker at det ligger noe bedre for meg lenger frem , å at det ( i ettertid )har vært en velsignelse jeg ikke fikk dem.  Enig med en bruker lenger opp som sammenligner det med dating . At det er en grunn til at man ikke passer , også i jobbsammenheng ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, litt.  

Selv om jeg føler på intervjuet at jeg ikke egentlig vil ha jobben, så vil jeg jo at de skal ville ha meg! 😂

Anonymkode: 6b6dd...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre jeg er den eneste kvalifiserte søkeren, skjønner jeg ikke hvorfor jeg skulle ta det personlig. Selv om jeg er god i jobben min og et noenlunde omgjengelig menneske, er det ikke så utenkelig at det finnes andre jobbsøkere der ute som også har kvaliteter å vise til. Ikke minst har jeg sittet på andre siden av bordet i noen ansettelsesprosesser og vet både hvor mye som spiller inn og hvor lite enstemmig valget  kan være...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok det personlig da jeg søkte fast stilling etter flere år i vikariat, og den jeg ble forbigått av hadde mindre ansiennitet og utdanning enn meg. Min graviditet ble brukt som begrunnelse, og da jeg forsøkte å grave mer benektet de også at de hadde brukt graviditeten som begrunnelse… 🤦‍♀️

For en tid tilbake søkte jeg en liten stilling i en organisasjon som jeg er veldig kvalifisert for, og som jeg syntes var veldig spennende, men som jeg ikke fikk. Det var egentlig helt greit, for jeg hadde begynt å bekymre meg for hvordan jeg skulle klare det ved siden av hovedjobben min og studier. 😏

Anonymkode: 7983a...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg vet at det finnes mange andre som er minst like godt kvalifisert som meg.

Jeg ble litt lei av avslag siste runden jeg var på jakt etter ny jobb, det ble mange avslag etter intervjuer. Jeg tok det ikke personlig, men det var frustrerende. Så kom jeg på intervju til en jobb jeg egentlig følte meg underkvalifisert til, og det siste halvannet året har vært helt magisk. Etter 20 år i arbeidslivet har jeg endelig fått drømmejobben, med drømmesjefen, og drømmeteamet.

Anonymkode: 29f5c...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...