AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Skrevet 21. juni 2023 Jeg er en kvinne på snart 34 år som var i et samboerskap fra 20-30. Vi hadde sex hver dag men jeg var så deprimert etter bruddet at jeg ikke tenkte på sex de første månedene og visste ikke hvor «avhengig» jeg egentlig var. Nå har jeg vært singel i 4 år og lurer på når denne forferdelige sexlysten skal gå over, hvis det går mer enn 4 uker uten sex kan jeg gråte i dusjen av desperasjon og det er jo helt jævelig. Prøvd alt av sexleketøy uten hell og føler meg miserabel. Dette gjør meg og mer sårbar for drittsekker som jeg ellers overser og som prøver seg lenge på meg, når det har gått litt tid uten sex sier jeg omsider ja hvis de er attraktive ut av desperasjon, og så angrer jeg jo etter jeg har fått orgasme og det hele er over, for syns jo egentlig disse mennene er helt pyton i personligheten og er en grunn for at jeg ignorerer dem i utgangspunktet. Jeg er der nå at jeg er åpen for å prøve hormoner, operasjon osv for å bli kvitt sexlyst og blir veldig happy for innspill fra andre kvinner. Har lest før at det går over når man blir vant til det men jeg syns det bare blir verre med tiden Anonymkode: 730bc...a08 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Begynn på hormonell prevensjon? Anonymkode: c7f4a...2a0
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #3 Skrevet 22. juni 2023 45 minutter siden, AnonymBruker said: Begynn på hormonell prevensjon? Anonymkode: c7f4a...2a0 Det hjelper for problemet mitt er verst under eggløsning, problemet er at jeg har blitt deprimert (eviglang PMS) og fått en del andre bivirkninger, så legen har konkludert med at jeg har bedre livskvalitet uten. Men kanskje jeg burde gjøre det likevel for hater jo nåværende situasjon også. Vil liksom bli kvitt alle menneskelige behov som har med sex og menn å gjøre Anonymkode: 730bc...a08
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #4 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er en kvinne på snart 34 år som var i et samboerskap fra 20-30. Vi hadde sex hver dag men jeg var så deprimert etter bruddet at jeg ikke tenkte på sex de første månedene og visste ikke hvor «avhengig» jeg egentlig var. Nå har jeg vært singel i 4 år og lurer på når denne forferdelige sexlysten skal gå over, hvis det går mer enn 4 uker uten sex kan jeg gråte i dusjen av desperasjon og det er jo helt jævelig. Prøvd alt av sexleketøy uten hell og føler meg miserabel. Dette gjør meg og mer sårbar for drittsekker som jeg ellers overser og som prøver seg lenge på meg, når det har gått litt tid uten sex sier jeg omsider ja hvis de er attraktive ut av desperasjon, og så angrer jeg jo etter jeg har fått orgasme og det hele er over, for syns jo egentlig disse mennene er helt pyton i personligheten og er en grunn for at jeg ignorerer dem i utgangspunktet. Jeg er der nå at jeg er åpen for å prøve hormoner, operasjon osv for å bli kvitt sexlyst og blir veldig happy for innspill fra andre kvinner. Har lest før at det går over når man blir vant til det men jeg syns det bare blir verre med tiden Anonymkode: 730bc...a08 Det høres ut som problemet ditt primært er av psykologisk/psykiatrisk natur. Søk profesjonell hjelp. Anonymkode: 14c5d...6d2 5 1
Friluftsmann70 Skrevet 22. juni 2023 #5 Skrevet 22. juni 2023 Finn deg en flott ff, en du kan ha faste gode treff med, som dere vet at dere er der for hverandre for å mette behovet. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #6 Skrevet 22. juni 2023 2 hours ago, Friluftsmann70 said: Finn deg en flott ff, en du kan ha faste gode treff med, som dere vet at dere er der for hverandre for å mette behovet. Det fungerte fint frem til de ønsket forhold, og ble bitre og ghostet. Har en som jeg har merket ikke ønsker forhold og det fungerte med han, men han har opplagte problemer med intime relasjoner og lite til å stole på, han er redd jeg ønsker mer til tross for at jeg har gjort det klart at jeg ikke gjør det Anonymkode: 730bc...a08
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #7 Skrevet 22. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Det høres ut som problemet ditt primært er av psykologisk/psykiatrisk natur. Søk profesjonell hjelp. Anonymkode: 14c5d...6d2 Mange som trenger profesjonell hjelp om alle seksuelt frustrerte er gale 😄 Anonymkode: 730bc...a08 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #8 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Mange som trenger profesjonell hjelp om alle seksuelt frustrerte er gale 😄 Anonymkode: 730bc...a08 Ja, endel trenger nok profesjonell hjelp rundt skakkjørt seksualitet, avhengighetsproblematikk osv.. Mye av dette har antakelig opphav i mer generelle psykologiske utfordringer. Seksualiteten er en integrert del av vår psyke, og ikke en egen sfære løsrevet fra den vi ellers er. Anonymkode: 14c5d...6d2 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #9 Skrevet 23. juni 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Ja, endel trenger nok profesjonell hjelp rundt skakkjørt seksualitet, avhengighetsproblematikk osv.. Mye av dette har antakelig opphav i mer generelle psykologiske utfordringer. Seksualiteten er en integrert del av vår psyke, og ikke en egen sfære løsrevet fra den vi ellers er. Anonymkode: 14c5d...6d2 De som er avhengige er som alkoholikere og går ikke uker uten sex som jeg gjør. De er ekstreme og utfører risikofylte handlinger med sex med fremmede her og der osv, så kjenner meg ikke igjen som sexavhengig. For min del er det verst 1-2 uker i måneden (fruktbar periode) så roer det seg litt ned før mensen. Føler nesten det hele er hormonelt betinget og ikke psykologisk Anonymkode: 730bc...a08
kiloijdh Skrevet 23. juni 2023 #10 Skrevet 23. juni 2023 Det virker som du først og fremst kjenner på ensomhet og depressive tanker
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #11 Skrevet 23. juni 2023 1 hour ago, kiloijdh said: Det virker som du først og fremst kjenner på ensomhet og depressive tanker Er med folk hele tiden og blir bedt ut en del, så savner tvert imot mer alenetid. Men kan noen ganger føle på savn etter kjæreste. Dette med sexlysten er dog rent fysisk og hormonelt betinget, må bruke bind i trusa fordi det er så vått og får orgasmer i søvne om jeg ikke har sex på over 2 uker. Er helt jævelig Anonymkode: 730bc...a08
AprilLudgate Skrevet 23. juni 2023 #12 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 11.22): Det hjelper for problemet mitt er verst under eggløsning, problemet er at jeg har blitt deprimert (eviglang PMS) og fått en del andre bivirkninger, så legen har konkludert med at jeg har bedre livskvalitet uten. Men kanskje jeg burde gjøre det likevel for hater jo nåværende situasjon også. Vil liksom bli kvitt alle menneskelige behov som har med sex og menn å gjøre Anonymkode: 730bc...a08 Om du faktisk er deprimert og generelt sliter med psykisk uhelse så er jo løsningen åpenbar: Ssri. Da får du hjelp med depresjon og eventuelt angst, og de aller aller fleste får også nedsatt sexlyst.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #13 Skrevet 23. juni 2023 6 minutter siden, AprilLudgate said: Om du faktisk er deprimert og generelt sliter med psykisk uhelse så er jo løsningen åpenbar: Ssri. Da får du hjelp med depresjon og eventuelt angst, og de aller aller fleste får også nedsatt sexlyst. Er ikke plaget med depresjon, men blir veldig deprimert av prevensjon så legen vurderte at jeg bør slutte med det da alt fra piller til ring gjorde meg nedstemt. Hadde lett begynt på ssri hvis jeg var deprimert for vet det senker sexlyst betraktelig. Hadde jo vært flott om det fantes piller som kun senket lyst men det finnes ikke så vidt jeg vet Anonymkode: 730bc...a08
AprilLudgate Skrevet 23. juni 2023 #14 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke plaget med depresjon, men blir veldig deprimert av prevensjon så legen vurderte at jeg bør slutte med det da alt fra piller til ring gjorde meg nedstemt. Hadde lett begynt på ssri hvis jeg var deprimert for vet det senker sexlyst betraktelig. Hadde jo vært flott om det fantes piller som kun senket lyst men det finnes ikke så vidt jeg vet Anonymkode: 730bc...a08 Nei, man må påvirke hormoner eller lystsenter i hjernen.
kiloijdh Skrevet 23. juni 2023 #15 Skrevet 23. juni 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Er med folk hele tiden og blir bedt ut en del, så savner tvert imot mer alenetid. Men kan noen ganger føle på savn etter kjæreste. Dette med sexlysten er dog rent fysisk og hormonelt betinget, må bruke bind i trusa fordi det er så vått og får orgasmer i søvne om jeg ikke har sex på over 2 uker. Er helt jævelig Anonymkode: 730bc...a08 Det er forskjell på å være singel når du er 19 og når du er 34. Det er Ikke så gøy å våkne opp søndag morgen alene i senga og sveipe på tinder, når venner har giftet seg og fått barn.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #16 Skrevet 23. juni 2023 AprilLudgate skrev (23 minutter siden): Om du faktisk er deprimert og generelt sliter med psykisk uhelse så er jo løsningen åpenbar: Ssri. Da får du hjelp med depresjon og eventuelt angst, og de aller aller fleste får også nedsatt sexlyst. Det er ikke sant. Redusert libido er en av bieffektene til f.eks Zoloft/sertralin, den står under "vanlig". Vanlig betyr at mellom 1% og 10% får bieffekten. https://www.felleskatalogen.no/medisin/zoloft-upjohn-eesv-565676#bivirkning https://www.felleskatalogen.no/medisin/nyttig-om/bivirkninger Anonymkode: a635e...61d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #17 Skrevet 23. juni 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke sant. Redusert libido er en av bieffektene til f.eks Zoloft/sertralin, den står under "vanlig". Vanlig betyr at mellom 1% og 10% får bieffekten. https://www.felleskatalogen.no/medisin/zoloft-upjohn-eesv-565676#bivirkning https://www.felleskatalogen.no/medisin/nyttig-om/bivirkninger Anonymkode: a635e...61d Andre bieffekter kan være humørsvingninger, panikkanfall, selvmordstanker eller bare et helt flatt følelsesliv. Har sett det selv Anonymkode: dbe81...c46
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #18 Skrevet 23. juni 2023 1 hour ago, kiloijdh said: Det er forskjell på å være singel når du er 19 og når du er 34. Det er Ikke så gøy å våkne opp søndag morgen alene i senga og sveipe på tinder, når venner har giftet seg og fått barn. Sant, men siden jeg har litt forpliktelsesangst syns jeg ofte det er deilig å våkne opp alene også. Dvs ikke våkne opp alene for vil ha en der jeg kan ha sex og kos med, og så gjerne alene etter det. Skulle helst hatt tilgang til sex hver dag, blir ekstremt stressa når jeg ikke aner hvor lenge det blir til neste gang og det er slitsomt å bruke så mye tid og tanker på det Anonymkode: 730bc...a08
kiloijdh Skrevet 23. juni 2023 #19 Skrevet 23. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Sant, men siden jeg har litt forpliktelsesangst syns jeg ofte det er deilig å våkne opp alene også. Dvs ikke våkne opp alene for vil ha en der jeg kan ha sex og kos med, og så gjerne alene etter det. Skulle helst hatt tilgang til sex hver dag, blir ekstremt stressa når jeg ikke aner hvor lenge det blir til neste gang og det er slitsomt å bruke så mye tid og tanker på det Anonymkode: 730bc...a08 Jeg syns du er i overkant metodisk når du argumenterer i svarene dine, nesten som det sitter langt inne at du er litt deprimert og har lyst på en kjæreste. Og jeg tror kroppen din prøver å fortelle deg noe😉 Jeg ville anbefalt deg å prøve noen timer hos psykolog. Ikke fordi du er gal, men bare for å snakke litt om dette
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #20 Skrevet 23. juni 2023 AprilLudgate skrev (1 time siden): Om du faktisk er deprimert og generelt sliter med psykisk uhelse så er jo løsningen åpenbar: Ssri. Da får du hjelp med depresjon og eventuelt angst, og de aller aller fleste får også nedsatt sexlyst. Ikke presenter bivirkninger som noe positivt her. Ssri er skummelt som f.., og kan ødelegge seksualiteten for livet. Kanskje ikke det ts vil, hvis hun om en stund finner noen å dele det med. Anonymkode: 0497c...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå