AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Skrevet 21. juni 2023 Skulle ønske dette var et dårlig forsøk på trolling, men det er dessverre helt sant. Jeg, mannen min og søsteren hans er alle i samme vennegjeng. De var begge på besøk hos noen andre i gjengen for noen dager siden, jeg var hjemme pga kvalme. Mannen fortalte meg nettopp at i løpet av besøket hadde kjønnet på babyen vår kommet opp, og han sa til de andre at vi hadde fått vite det nå, men ønsker å holde det hemmelig til fødselen. De andre hadde visst begynt å tulle om at de håpte det ble en jente fordi de er så mye bedre enn gutter osv. Så sa visst søsteren at hun håpte babyen ikke overlevde hvis det var gutt. Hun insisterte etterpå på at det bare var tull. Mannen min ble så forferdet at han ikke visste hva han skulle si, så samtalen gikk over til noe annet. Han har ikke klart å fortelle meg det før nå. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre nå. Spesielt ikke siden det faktisk er en liten gutt jeg er gravid med, tanken på at tanten hans har sagt noe sånt får meg til å skjelve. Hvor går vi herfra? Kutter kontakt uten å si grunnen? Tar det opp og ber om unnskyldning? Jeg er enebarn selv så jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det må være å høre noe slikt fra sitt eget søsken. Anonymkode: a7cbf...657 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 21. juni 2023 Teit ting å si. Ferdig med det. Anonymkode: 63dc6...f02 60 1 18
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #3 Skrevet 21. juni 2023 Er ikke sikkert hun mente det sånn. Mange sier så mye rart uten å tenke seg om. Syns dere skal glemme dette og gi henne en sjanse til. Det var på kanten, men hun mente det nok som tull. Og selvfølgelig håper hun ikke det skjer. Om det plager deg så mye, må dere prate sammen. Anonymkode: 3ec25...40e 23 5
Blåttvann Skrevet 21. juni 2023 #4 Skrevet 21. juni 2023 Grusom ting å si, men ikke mer enn det. En unnskyldning er på sin plass, men så er det eneste av betydning hvordan hun behandler gutten. En (veldig veldig) dum kommentar burde ikke skape så stor splid i familien at de ikke har kontakt med hverandre. Hun ble nok bare revet med av stemningen og prøvde å være edgy og morsom. Totalt feil selvfølgelig, men vi har alle driti oss ut når man blir hauset opp av stemningen man befinner seg i. Hvis hun faktisk mente det, også i edru tilstand, så er jo saken klar selvfølgelig. 34 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Skrevet 21. juni 2023 Jeg tror jeg ville samlet samme gjengen som de var den kvelden, minnet på hva søsteren til din mann sa ang. om det ble en gutt - og så fortalt alle der at dere nå venter en gutt og gleder dere stort, at dere håper alle kan glede seg med dere. Hvordan er din svigerinne ellers? Det hun sa er så ille at jeg tror ikke dette er det eneste uakseptable hun sier. Anonymkode: 880a5...b9c 9
Rotemor Skrevet 21. juni 2023 #6 Skrevet 21. juni 2023 Dramadronning, ta deg en bolle. Det var en teit ting å si…. Gå videre. 32 1 5
Paneera Skrevet 21. juni 2023 #7 Skrevet 21. juni 2023 Altså… Dette synes jeg mannen din bør ta opp med sin søster. Hun må settes på plass og få tydelig beskjed om at dette var skikkelig stygt sagt. Har du merket andre tegn til at hun ikke er riktig navla? Kan hun være sjalu på noe? 11
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #8 Skrevet 21. juni 2023 Hadde du hatt søsken hadde du visste hvor mye drit og stygt søsken sier til hverandre. Dette var ikke så greit, men la det gå. Forstår du er sårbar som gravid, men dette er ikke personlig ment. Jeg vet, for jeg har to brødre og en søster. Skulle ønske jeg var enebarn. Anonymkode: 3ec25...40e 9 4
Grüner Skrevet 21. juni 2023 #9 Skrevet 21. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Skulle ønske dette var et dårlig forsøk på trolling, men det er dessverre helt sant. Jeg, mannen min og søsteren hans er alle i samme vennegjeng. De var begge på besøk hos noen andre i gjengen for noen dager siden, jeg var hjemme pga kvalme. Mannen fortalte meg nettopp at i løpet av besøket hadde kjønnet på babyen vår kommet opp, og han sa til de andre at vi hadde fått vite det nå, men ønsker å holde det hemmelig til fødselen. De andre hadde visst begynt å tulle om at de håpte det ble en jente fordi de er så mye bedre enn gutter osv. Så sa visst søsteren at hun håpte babyen ikke overlevde hvis det var gutt. Hun insisterte etterpå på at det bare var tull. Mannen min ble så forferdet at han ikke visste hva han skulle si, så samtalen gikk over til noe annet. Han har ikke klart å fortelle meg det før nå. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre nå. Spesielt ikke siden det faktisk er en liten gutt jeg er gravid med, tanken på at tanten hans har sagt noe sånt får meg til å skjelve. Hvor går vi herfra? Kutter kontakt uten å si grunnen? Tar det opp og ber om unnskyldning? Jeg er enebarn selv så jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det må være å høre noe slikt fra sitt eget søsken. Anonymkode: a7cbf...657 Det høres mest ut som det var en dårlig spøk fordi det var så mye snakk om jentebabyer. Det kom nok litt feil ut, og du er hormonell og tar alt i verste mening. Synes det er litt voldsomt å kutte henne ut pga en dårlig spøk. Endret 21. juni 2023 av Grüner 35 6
Grüner Skrevet 21. juni 2023 #10 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde du hatt søsken hadde du visste hvor mye drit og stygt søsken sier til hverandre. Dette var ikke så greit, men la det gå. Forstår du er sårbar som gravid, men dette er ikke personlig ment. Jeg vet, for jeg har to brødre og en søster. Skulle ønske jeg var enebarn. Anonymkode: 3ec25...40e Det var en stygg ting å si om sine søsken 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #11 Skrevet 21. juni 2023 Grüner skrev (3 minutter siden): Det var en stygg ting å si om sine søsken Det er sånn jeg tenker når søskene mine er slitsomme. Er ofte jeg skulle ønske jeg var enebarn, men jeg har ikke noe godt forhold til mine søsken heller. Det syns jeg er trist. Anonymkode: 3ec25...40e 3 2 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #12 Skrevet 22. juni 2023 Grüner skrev (4 timer siden): Det høres mest ut som det var en dårlig spøk fordi det var så mye snakk om jentebabyer. Det kom nok litt feil ut, og du er hormonell og tar alt i verste mening. Synes det er litt voldsomt å kutte henne ut pga en dårlig spøk. Dette. Hvis alle spøkte om kjønn, så var det en spøk som enten kom ut feil eller ble mistolket av din mann. Det er gitt at mange ønsker seg et bestemt kjønn, og det finnes foreldre som nok ønsker barnet i magen dør om det er feil kjønn. Virker for meg som om det ikke er 100% hva hun sa når du skriver «Så sa visst søsteren at hun håpte babyen ikke overlevde hvis det var gutt.». Var det spesifikt det hun sa? At hun kom med en dårlig spøk i en setting hvor de spøkte om kjønn gjør henne ikke diskvalifisert til å være tante eller et dårlig menneske. Syns egentlig mannen din kunne latt være å fortelle det til deg som er hormonell. Anonymkode: f7a78...c1d 14 1
nordlending Skrevet 22. juni 2023 #13 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde du hatt søsken hadde du visste hvor mye drit og stygt søsken sier til hverandre. Dette var ikke så greit, men la det gå. Forstår du er sårbar som gravid, men dette er ikke personlig ment. Jeg vet, for jeg har to brødre og en søster. Skulle ønske jeg var enebarn. Anonymkode: 3ec25...40e Ærlig talt, man ønsker ikke barn døde av den grunn. Det er en helt horribel ting å si det hun sa. 7 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #14 Skrevet 22. juni 2023 Du kjenner henne jo. Du vet om hun er en ufin og frekk person. Eller om hun er snill og omsorgsfull, og at dette var et tilfelle av at ord bare kommer fullstendig feil ut av munnen, eller det var et dårlig forsøk på en spøk. Om du ikke klarer å tolke det i en slik kontekst så går jeg for din første påstand - trolling. Anonymkode: 0b132...8c5 6
got2go Skrevet 22. juni 2023 #15 Skrevet 22. juni 2023 Rotemor skrev (4 timer siden): Dramadronning, ta deg en bolle. Det var en teit ting å si…. Gå videre. Enig. Ts er bare hornomell. 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #16 Skrevet 22. juni 2023 Kan hun ha sagt det fordi om babyen er gutt så er han tydeligvis ikke like mye verdt eller stas, og kun jenter er bra nok, og dermed for hans skyld er det bedre å ikke bli født? Så slipper han å leve nedgradert siden resten av gjengen deres tydeligvis ikke vil ha gutt? Ikke en bra kommentar, men hun satte kjønnsdebatten deres på spissen for å si det slik. Anonymkode: 07352...caa 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #17 Skrevet 22. juni 2023 Jeg ble kvalm av å lese det hun hadde sagt - og egentlig uvel av hele selskapets oppførsel. Er så forbanna drittlei av denne opphøyningen av jenter og nedrakkingen på gutter. Et nytt liv, en liten baby er det fineste som finnes totalt uavhengig av kjønn. Fatter ikke hvordan folk får seg til å oppføre seg på den måten. Hilseb guttemamma som håper nestemann også blir en liten Mr 🥰 Anonymkode: 725a5...257 11 1 2
Havbris Skrevet 22. juni 2023 #18 Skrevet 22. juni 2023 Utsagnet - når det står alene - er ikke særlig hyggelig nei. Men det ble sagt i en kontekst, sammen med mye annet og må vel tolkes på bakgrunn av det. Uten å ha vært der og hørt hvordan "tonen" var kan vi ikke dømme noen. 14 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #19 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skulle ønske dette var et dårlig forsøk på trolling, men det er dessverre helt sant. Jeg, mannen min og søsteren hans er alle i samme vennegjeng. De var begge på besøk hos noen andre i gjengen for noen dager siden, jeg var hjemme pga kvalme. Mannen fortalte meg nettopp at i løpet av besøket hadde kjønnet på babyen vår kommet opp, og han sa til de andre at vi hadde fått vite det nå, men ønsker å holde det hemmelig til fødselen. De andre hadde visst begynt å tulle om at de håpte det ble en jente fordi de er så mye bedre enn gutter osv. Så sa visst søsteren at hun håpte babyen ikke overlevde hvis det var gutt. Hun insisterte etterpå på at det bare var tull. Mannen min ble så forferdet at han ikke visste hva han skulle si, så samtalen gikk over til noe annet. Han har ikke klart å fortelle meg det før nå. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre nå. Spesielt ikke siden det faktisk er en liten gutt jeg er gravid med, tanken på at tanten hans har sagt noe sånt får meg til å skjelve. Hvor går vi herfra? Kutter kontakt uten å si grunnen? Tar det opp og ber om unnskyldning? Jeg er enebarn selv så jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det må være å høre noe slikt fra sitt eget søsken. Anonymkode: a7cbf...657 Sagt er sagt. Syk uttalelse. Du gjør ingenting, utenom å spørre hvordan hun kunne komme på å si noe slikt. Anonymkode: 1e2f2...de7 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #20 Skrevet 22. juni 2023 For min del hadde hun vært i kulden i mange år. Jeg hadde fortsatt omgått henne av hensyn til resten av familien, men hun hadde ikke fått en dråpe omtanke av meg. Anonymkode: ded66...fbc 7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå