Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 30, man og har aldri hatt en kjæreste.

Jeg har gjort så mye for å få det til. Jeg har flyttet, går på fester, trent og evaluert meg selv og prøvd å forbedre min personlighet og ferdigheter.

Jeg er en ganske kompetent kokk, har gjennomsnittlig fysisk og har ingen grove feil å mangler som jeg vet om, men det kan være at jeg ikke ser dem om jeg har dem.

Jeg har prøvd ganske mye i mit liv, og cv en min høres ut som om jeg skal gå av med pensjon snart.

Har prøvd både tinder og hapn, og sukker og match. De greiene funker bare for kvinner og de 10% beste mennene i vær kategori. Det funker ivertfall ikke for meg.

Jeg spør meg selv hva er mine motivasjoner, og klart sex kommer høyt på listen. Men det som kommer like høyt er noen å dele kveldene med. Noen som kan drive bort ensomheten. Noen som gjør at man føler seg verdsatt og at jeg ikke kommer til å bli gammel alene.

Kan være min personlighet og kansje jeg har elendig kontaktetablerings ferdigheter. 

Men jeg vet jeg har mye å by på, bare jeg kommer meg over dørstokken.

Det verste av alt er at jeg er ikke sjy. Drømmejobben min hadde vært å være vokalist i et stort band hadde det ikke vært for at jeg syng som enn kråke.

Jeg føler meg bare så alene. Jeg ønsker også å finne lyken. Jeg drit i penger, hus og båt. Byter det gjerne ut med kjæreste reise og god mat.

Jeg vet ikke, men hva må jeg gjøre for å finne noen?

Jeg er så sliten, så lei, så oppgitt. Jeg har lyst til å gi opp, men jeg kan ikke. Jeg må finne noen jeg kan elske. Hadde bare håpet at det skjedde ganske snart. For jeg synes jeg har prøvd lenge nok nå. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En god mann jeg kjenner var eldre enn deg da han fikk sin første kjæreste. De er gift i dag. Hva med å ta en liten pause fra letingen, slappe av og så prøve igjen om et års tid? Finn andre ting å glede deg over i mellomtiden.

Anonymkode: ca002...c8b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du trønder?

Anonymkode: 5fa67...8ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er du trønder?

Anonymkode: 5fa67...8ab

Nei. Er fra nord norge, men holder på med en ny utdanning i oslo.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Damer er ikke for alle. Damer er for vinnere.

Anonymkode: b9161...992

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor den overskriften? Er du bitter? Hvis det er en holdning du stadig lar skinne gjennom, forstår jeg hvorfor folk skygger banen, det er svært lite sjarmerende med det jeg oppfatter som litt ynkelige og selvmedlidende menn. Jeg har en bekjent som er sånn "Jeg får aldri kjæreste jeg, det er ingen som vil ha meg, må være det at jeg har fått grått hår, ingen liker jo grått hår, du liker vel ikke grått hår du heller?" sutre sutre. Utrolig lite sexy!

Anonymkode: 33861...4b7

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Først av alt: du må gjøre alle disse "forbedringene" og tiltakene som du forteller om for deg selv, ikke i hensikten om å få deg kjæreste. Man merker så godt dem som har det som mål, og det oppfattes som lite sjarmerende. 

Tren fordi du vil, ikke fordi det kan gi en "kjærestekropp". Gå på et kurs i noe som interesserer deg, uten å gjøre det i håp om at det er det som vil gi deg kjæreste. Legg fra deg tanken om at "du har ventet lenge nok nå", for det er ikke sånn tid og innsats automatisk gir kjærlighet. Mye er flaks, at man møter noen tilfeldig, og plutselig er kjærligheten der. 

Du forteller at du harmye å by på, bare du kommer over dørstokken. Det tror jeg absolutt på! Kom deg over dørstokken alene først, så skal du se at kjærligheten dukker opp nettopp når du finner ro i deg selv, og slutter å tenke at du MÅ finne noen. Å ha trygghet i seg selv, er den mest ettertrakta egenskapen.

Anonymkode: 597f4...612

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig en slask. Har en grei jobb og har tidvis greit utseende, når jeg ikke er for overvektig. Jeg drikker kanskje litt for mye og du kan sikkert plukke på mye annet også. Er litt sjenert og introvert. Absolutt ingen Don Juan. Har likevel knapt vært singel i mitt liv.

Jeg kan ikke fortelle deg akkurat hvorfor det er sånn, men jeg har konsekvent møtt damene i mitt liv når jeg ikke har vært i letefasen.

Noe å tenke på.

Anonymkode: 6a2c4...8bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du lever et greit liv, men har du noe du brenner for? Hvorfor har du byttet jobb eller utdanning så mange ganger før fylte 30? Hvorfor spiller du ikke i et band om drømmejobben er å drive med musikk? 

Anonymkode: 77927...a7b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du lever et greit liv, men har du noe du brenner for? Hvorfor har du byttet jobb eller utdanning så mange ganger før fylte 30? Hvorfor spiller du ikke i et band om drømmejobben er å drive med musikk? 

Anonymkode: 77927...a7b

Hmm livet har vært kronglete, prøvd nye ting, ikke alt har fungert for meg. Alt fra plasering, løn og generelt yrket har passet meg dårlig. Musikk er bare enn av de tingene jeg skule ønske jeg kune, men jeg har dedikert nok tid til både å prøve å synge og spille til at jeg vet at jeg rett og slett ikke har et talent for det. Jeg retter min energi i retninger der jeg har talenter, selv om de ikke bestandig fører meg i retninger der jeg skulle ønske jeg kunne vært. Jeg likte å tro at så lenge du ville det nok så kunne du få til alt. Jeg tror ikke på det lenger. Om det er jeg som var for svak, eller om det er jeg som ikke har de innebygde talenter som måte til, det vet jeg ikke. Men jeg tror jeg vil bli lykkeligere om jeg velger det jeg kan få til, istede for det jeg skule ønske at jeg kunne få til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Damer er ikke for alle. Damer er for vinnere.

Anonymkode: b9161...992

Dette er så feil! Det er en der for alle. Jeg synes det er tull å snakke om «vinnere», men tenk på at det også er mange damer som synes det er vanskelig å få kjæreste, og som ikke tikker inn alle «boksene» på hva som er «perfekt». Forstår at dette er vanskelig for ts nå, og har ikke så mange råd. Men kanskje ts skal prøve å glemme kjæreste-jakten en stund, heller konsentrere seg om ting og aktiviteter han liker. Det kan jo hende han møter noen damer gjennom det, ellers så får han nye opplevelser og opplever å mestre noe. Damer merker godt om noen er «desperate» etter kontakt, og liker ikke det. Videre liker mange damer menn som har interesser. Og så er det mange damer som synes det er lettere å møte menn utenom den tradisjonelle datingen.

Anonymkode: d1a58...988

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du hobbyer, snakker du med kvinner på hobbyer, eller når du er ute å tar en øl på byen med kompiser etc?

Jeg som singel kvinne i slutten av 20-åra er ikke på noen av disse appene, nettopp fordi jeg ikke har selvtilliten til å være på apper. Jeg foretrekker å komme i snakk naturlig når man er ute på standup, for å ta en øl på bar i solen, eller mens man driver på med hobbyene sine. Har vært på tinder før, men synes det er vanskelig å møte noen derifra. Det føles så falskt og oppsatt. Og det er ekkelt når man blir spurt om de kan komme hjem til deg for første møte, livredd for å bli utsatt for overgrep. 

Anonymkode: 56ee4...3a9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor den overskriften? Er du bitter? Hvis det er en holdning du stadig lar skinne gjennom, forstår jeg hvorfor folk skygger banen, det er svært lite sjarmerende med det jeg oppfatter som litt ynkelige og selvmedlidende menn. Jeg har en bekjent som er sånn "Jeg får aldri kjæreste jeg, det er ingen som vil ha meg, må være det at jeg har fått grått hår, ingen liker jo grått hår, du liker vel ikke grått hår du heller?" sutre sutre. Utrolig lite sexy!

Anonymkode: 33861...4b7

Jeg vil ikke si biter, men lit lei, sliten og som jeg skrev ensom. Jeg forventer ikke at noen skal gå ut med meg på grunn av at nå er det min tur. Jeg vil at noen skal gå ut med meg for den jeg er. Jeg vil at hun skal like meg for den jeg er. Normalt så vil jeg aldri nevne disse tingene i det daglige, jeg går med masken opp som alle andre. Jeg går ikke å klager. Tittelen er egentlig litt lat og overdramitisk av meg. Har litt sans for det overdramatiske, kune sikkert valgt enn mer nytrall tittel, men hvor er moroa i det. Men uansett. Selv om jeg har maska opp, så er jeg litt redd for at min usikkerhet, skinner igjenom. Din holdning, og alle dine bevegelser forteller din livshistorie. Du kan prøve å skjule det, men kroppen vil reflektere hvordan du føler deg. Jeg har det ganske bra ellers. Jeg trenger bare å lufte tanken litt. Hvis man bare selvreflekterer så blir man fort til et ekokamer og som altid gir de samme svarene tilbake.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tim92 skrev (1 time siden):

Jeg vil ikke si biter, men lit lei, sliten og som jeg skrev ensom. Jeg forventer ikke at noen skal gå ut med meg på grunn av at nå er det min tur. Jeg vil at noen skal gå ut med meg for den jeg er. Jeg vil at hun skal like meg for den jeg er. Normalt så vil jeg aldri nevne disse tingene i det daglige, jeg går med masken opp som alle andre. Jeg går ikke å klager. Tittelen er egentlig litt lat og overdramitisk av meg. Har litt sans for det overdramatiske, kune sikkert valgt enn mer nytrall tittel, men hvor er moroa i det. Men uansett. Selv om jeg har maska opp, så er jeg litt redd for at min usikkerhet, skinner igjenom. Din holdning, og alle dine bevegelser forteller din livshistorie. Du kan prøve å skjule det, men kroppen vil reflektere hvordan du føler deg. Jeg har det ganske bra ellers. Jeg trenger bare å lufte tanken litt. Hvis man bare selvreflekterer så blir man fort til et ekokamer og som altid gir de samme svarene tilbake.

Du virker jo som en reflektert mann, og det er bra at du setter ord på ting. Det er vanskelig å skinne igjennom god selvtillit om man egentlig ikke har det, alle som har litt erfaring med å se bak masker ser jo dette. 

Men har du hatt noen tidligere forhold? Eller flørter? 

Anonymkode: 8a199...312

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du virker jo som en reflektert mann, og det er bra at du setter ord på ting. Det er vanskelig å skinne igjennom god selvtillit om man egentlig ikke har det, alle som har litt erfaring med å se bak masker ser jo dette. 

Men har du hatt noen tidligere forhold? Eller flørter? 

Anonymkode: 8a199...312

Flørt ja, men aldri kommet lengere. 

Skrevet

Ser, du er ikke bitter, bare litt lei av å være alene. Jeg er alene, singel, men ikke ensom. Du føler deg ensom. Har ikke noe klart svar eller råd. Synes likevel at det er tøft av deg å sette ord på ting. Skulle ønske du var nærmere min alder. 

• Liker 1
Skrevet
Helene skrev (16 minutter siden):

Ser, du er ikke bitter, bare litt lei av å være alene. Jeg er alene, singel, men ikke ensom. Du føler deg ensom. Har ikke noe klart svar eller råd. Synes likevel at det er tøft av deg å sette ord på ting. Skulle ønske du var nærmere min alder. 

Takk, det var snilt av deg 😄

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer når du er på Tinder da? Er det ingen kvinner som sveiper høyre? 

(Ikke kritisk spørsmål altså, bare lurer for å hjelpe :) )

Anonymkode: ba465...c42

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva skjer når du er på Tinder da? Er det ingen kvinner som sveiper høyre? 

(Ikke kritisk spørsmål altså, bare lurer for å hjelpe :) )

Anonymkode: ba465...c42

Joda, men ingen som svarer tilbake. Tror de fleste er der for å see, ikke for å faktisk fine noen.

Skrevet
Tim92 skrev (6 timer siden):

Hmm livet har vært kronglete, prøvd nye ting, ikke alt har fungert for meg. Alt fra plasering, løn og generelt yrket har passet meg dårlig. Musikk er bare enn av de tingene jeg skule ønske jeg kune, men jeg har dedikert nok tid til både å prøve å synge og spille til at jeg vet at jeg rett og slett ikke har et talent for det. Jeg retter min energi i retninger der jeg har talenter, selv om de ikke bestandig fører meg i retninger der jeg skulle ønske jeg kunne vært. Jeg likte å tro at så lenge du ville det nok så kunne du få til alt. Jeg tror ikke på det lenger. Om det er jeg som var for svak, eller om det er jeg som ikke har de innebygde talenter som måte til, det vet jeg ikke. Men jeg tror jeg vil bli lykkeligere om jeg velger det jeg kan få til, istede for det jeg skule ønske at jeg kunne få til.

Hva med å pause letingen etter kjæreste litt , å ikke nødvendigvis prøve deg i nye ting du kan bli flink i, men kan finne stor glede i? Smilende , glade folk med god selvtillit , er ofte mer attraktive enn de «perfekte / billedskjønne « . Utstråle glede , trygghet og selvtillit kan gjøre at du trekker til deg flere . Å aldri fokuser på hva du ikke kan , eller ikke får , det er uattraktivt. Du høres ut som en kar som har mye å by på, du må bare komme deg utav offerrollen og inn i en tilstand som utstråler trivsel / glede over livet  ☺️

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...