Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg strever skikkelig. I hovedsak med meg selv. Jeg har truffet en mann i et par måneder og vi liker hverandre begge to. Inntil jeg fikk følelser var jeg ganske cool på det, tenkte at jeg er bra, han liker meg, null stress. Så har følelsene kommet og jeg ser virkelig for meg at dette kan være det store. Med den følelsen kommer enorm redsel for at han skal gå, avsløre at jeg ikke er bra, osv osv. Jeg er i midten av tredveårene og har dessverre noen vonde erfaringer fra ungdomsår og tidlig i voksenlivet som har ødelagt selvtilliten på dette området. Jeg har god selvtillit og selvfølelse i andre relasjoner og på jobb. Nå er jeg et aspeløv som tror jeg trenger melding fra han da og da for at jeg skal tro på at han liker meg. Plutselig livredd for å spørre når vi skal sees igjen i frykt for at han ikke vil. Jeg uttrykker ikke denne usikkerheten til han, men det er så fryktelig vondt. Hvordan skal jeg bli trygg på han, på oss og på den måten skape en sunn og god langvarig relasjon?! 

Anonymkode: d7924...5f2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror rett og slett du må åpne litt opp. Du trenger ikke si alt men si at det betyr noe for deg å få høre fra ham. Hvis han skal trygge deg, må han få vite at du er utrygg. Ikke prøv å være kul, du er voksen og ærlighet er sexy. 

Hos oss var det han som var redd og usikker. Jeg klarte å stå i det med ham fordi han ihverfall innimellom satte ord på at det var vanskelig for ham, at han følte seg usikker osv. Han er jo herlig men han ble overkjørt av redsel for å miste meg/ikke være bra nok. 

Anonymkode: 2d4c1...83f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått lignende følelser selv.

Hvis jeg enda ikke har fått følelser for en mann er jeg mitt vanlige selv, samme hvis et forhold er etablert. Men den fasen hvor jeg har forelsket meg og forholdet ikke er definert... jeg hater den. Jeg føler jeg blir usikker på meg selv, føler jeg selv blir kjedeligere og mer "korrekt".

Min løsning har vært å forsøke å kommunisere nok tidlig nok. Kan vi ikke kommunisere åpent så er det uansett trolig ikke verdt å fortsette.

Anonymkode: 13116...1b0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes denbe fasen er pyton fordi jeg svinger slik. Liker jeg han godt nok? Må liker jeg han for mye? Nei, vi passer ikke sammen. Hva gjør han på nå??

Jeg er som beskrevet ovenfor her, er helt meg selv så lenge jeg ikke er investert. Når forelskelsen tar meg blir jeg usikker, redd for å gjøre/si feil osv.

Med han jeg dater nå har han mest følelser, og jeg blir da tilbakelent. Sikkert kjipt for han, for jeg har hatt det sånn selv.

Anonymkode: 40e1d...830

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...