nostalgia Skrevet 11. januar 2006 #1 Skrevet 11. januar 2006 Jeg har så lyst på en grønn plante i gangen. Men, der har jeg altså ikke vindu, så det må være en som klarer seg uten noe særlig dagslys. Finnes det en slik plante? Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg noe a la eføy... en som jeg kan få til å gro i et slikt stativ som man putter i potten... Noen som har et godt råd?
Gjest vimse Skrevet 11. januar 2006 #2 Skrevet 11. januar 2006 Det selges grønne blomster i plast både på platasjen, spar Kjøp, bohus, skeidar. Evigggrønne kalles de
nostalgia Skrevet 11. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2006 Nei takk!! Jeg vil ikke ha plastplanter!!
Gjest Betty Boop Skrevet 11. januar 2006 #4 Skrevet 11. januar 2006 Jeg hadde en leilighet uten lys en gang. Syngonium tror jeg planten min het. Entall fordi det er den eneste jeg fikk til å overleve der inne. Det var en grønn klatreplante som var tvunnet rundt en stokk og sto i potte på gulvet.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. januar 2006 #5 Skrevet 11. januar 2006 Zamioculcas burde funke for deg! Det er salg på grønnplanter rundt omkring nå, og zamioculcas er en veldig vanlig plante, så det bør du få tak i uten å lete så lenge
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #6 Skrevet 11. januar 2006 Zamioculcas gir jo ikke helt samme inntrykk som en eføy, da (om trådstarter ønsket noe hengende), den er jo opprettvoksende og 50 cm høy... Den grønne utgaven av grønne renner, gullranke og eføy kan brukes. For gulvstående (50-60 cm) kan jeg anbefale bajonettplante/svigermors tunger (Sanseviera?) Er gangen helt uten lys bør du ikke tro at plantene klarer seg evig. Vær heller realistisk og regn med å kaste/bytte plante et par ganger i året, så kan du ha plante der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå