Gå til innhold

Erstatte/fikse ødelagt vaskemaskin selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd dette før. En hvitevare blir ødelagt, ikke min feil men den er gammel, alt greit for huseier kjøper ny....men så ender hen opp med å øke husleien med 500 kr i mnd. Så i praksis betaler jeg for en ny hvitevare likevel. Kan jeg bare ringe noen og fikse dette selv eller må huseier kontaktes?

Kjøleskapet slår seg av og på så det kan plutselig være lunken melk. Jeg har nettopp flyttet inn og har absolutt ingen grunn til å tro at huseier er vrang! men jeg er veldig stresset nå. 

Hva hadde du gjort? 🙂

Anonymkode: 86257...52b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sorry! Kjøleskap IKKE vaskemaskin (det var en gammel historie, beklager det)

Anonymkode: 86257...52b

AnonymBruker
Skrevet

Kan du få huseier til å hente det ødelagte kjøleskapet og overta det (lagre det et sted eller fikse det til senere, what ever) og så kjøper du deg et eget kjøleskap som du eier og skal ta med deg når du flytter?

Husk å ta vare på kvitteringen....! Det er for å huske hvor du kjøpte det, og kan henvende deg om det går i stykker innen fem år (garantiperiode). Og for å bevise for huseier at dette er faktisk ditt kjøleskap.

Anonymkode: 1dc08...6f6

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt huseier. 
Med mindre det er ett nytt kjøleskap (eller andre hvitevarer), så lønner det seg sjeldent fikse det. 
Jeg hadde blitt veldig sur om en leietaker ikke varslet meg om eventuelle defekter, og ikke ga meg en sjanse til å rette opp. Jeg hadde protestert mot den regningen, og forventet at leietaker tok den. Det skal være veldig akutt, og med stor fare for ødeleggelse av bolig for at en leietaker kan bestille service/reparasjon uten at utleier varsles på forhånd. 

Men, husleieøkningen skal varsles i henhold til loven, og kun økes en gang pr år, i henhold til konsumprisindexen. All annen økning er ulovlig. 

Anonymkode: 1a169...305

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...