AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Skrevet 21. juni 2023 Også har barnet vårt fått vannkopper. I utgangspunktet null problem, men vi har et barn til som skal på cup hele helgen. Dersom barnet blir dårlig så ser jeg mørkt på at han skal reise å være borte hele helgen (dette til et familiemedlem han har null kontakt med i det daglige) og jeg skal ha et barn som skal på cup hele helgen og et som trolig må være hjemme. Dette har han NULL forståelse for. Han har nylig vært på en uke reise med jobb (frivillig, han meldte seg og ønsket det), han er ofte på guttetur, jakt osv. Jeg nekter han lite og unner han mye synes jeg. Likevel er det smålig og egoistisk av han, jeg nevnte det bare, og han fløy i taket nærmest. «Han fikk aldri dra på noe og det er alltid så mye styr».. Blir bare så skuffet over at han ikke kan se min side av dette… Jeg har ingen til å hjelpe meg heller… Anonymkode: e1f76...f44 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #2 Skrevet 21. juni 2023 Jeg er ikke så godt kjent med hvordan cupper foregår, men hvis det ene barnet er borte på cup hele helgen så kan det vel ikke være såå ille å være hjemme med ett sykt barn? Sympatiserer med det andre du skriver, kanskje det kan være en idé å lage en oversikt over hvor mye dere har reist på turer og slikt hver for dere? Så får mannen se det svart på hvitt og det siger kanskje bedre inn? Anonymkode: ad798...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #3 Skrevet 21. juni 2023 Får det andre barnet reist på cup hvis dere bare er en forelder og det ene barnet er syk? Tenker mannen er litt kjip her samtidig skjønner jeg at det sitter litt langt inne å ikke dra i bryllup når man har sagt man skal komme. Ang. at han ofte drar på ting men sier han ikke gjør det kan du kanskje skrive en liste over hans turer bort siste året + dine turer i samme tidsrom, og vise ham? Be han forklare hvorfor han tenker at han skal ha så mye tid utenfor huset men du ikke skal ha det samme. Anonymkode: d170a...7e5 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #4 Skrevet 21. juni 2023 Jeg forstår ikke problemstillingen. Mannen skulle på bryllup. Barn 1 skulle på cup. Du skulle være med barn 2. Og alt var ok i utgangspunktet. Hvorfor ikke nå? Anonymkode: f7ae7...957
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er ikke så godt kjent med hvordan cupper foregår, men hvis det ene barnet er borte på cup hele helgen så kan det vel ikke være såå ille å være hjemme med ett sykt barn? Sympatiserer med det andre du skriver, kanskje det kan være en idé å lage en oversikt over hvor mye dere har reist på turer og slikt hver for dere? Så får mannen se det svart på hvitt og det siger kanskje bedre inn? Anonymkode: ad798...a6a God ide! Det må jeg gjøre, så får han faktisk se. Det ene barnet er ikke borte- da hadde det ikke være noe problem. Men jeg må bli med barnet som skal på cup, men det går ikke da isåfall. Anonymkode: e1f76...f44
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #6 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår ikke problemstillingen. Mannen skulle på bryllup. Barn 1 skulle på cup. Du skulle være med barn 2. Og alt var ok i utgangspunktet. Hvorfor ikke nå? Anonymkode: f7ae7...957 Jeg får ikke blitt med det barnet som skal på cup.. Anonymkode: e1f76...f44
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #7 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Også har barnet vårt fått vannkopper. I utgangspunktet null problem, men vi har et barn til som skal på cup hele helgen. Dersom barnet blir dårlig så ser jeg mørkt på at han skal reise å være borte hele helgen (dette til et familiemedlem han har null kontakt med i det daglige) og jeg skal ha et barn som skal på cup hele helgen og et som trolig må være hjemme. Dette har han NULL forståelse for. Han har nylig vært på en uke reise med jobb (frivillig, han meldte seg og ønsket det), han er ofte på guttetur, jakt osv. Jeg nekter han lite og unner han mye synes jeg. Likevel er det smålig og egoistisk av han, jeg nevnte det bare, og han fløy i taket nærmest. «Han fikk aldri dra på noe og det er alltid så mye styr».. Blir bare så skuffet over at han ikke kan se min side av dette… Jeg har ingen til å hjelpe meg heller… Anonymkode: e1f76...f44 Kan ikke du være hjemme og barnet på cup, hva er problemet med at mannen reiser bort? Anonymkode: daba5...786 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #8 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får ikke blitt med det barnet som skal på cup.. Anonymkode: e1f76...f44 Så det blir ikke cup.. Anonymkode: e1f76...f44
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #9 Skrevet 21. juni 2023 Jeg hadde forsøkt å reise bort like mye slik at han får ditt erfaringsgrunnlag Anonymkode: ae97e...ef2 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #10 Skrevet 21. juni 2023 Mannen din er bra egoistisk. Barnet som sikkert har gledet seg til cup kommer til å bli så sykt skuffet for at det ikke kan dra. Hadde det vært min mann hadde jeg vinklet det inn på barnet og hvor skuffet det blir. Kanskje han ser det bedre da. Så kan du si han kan velge om han vil dra på cup med barnet eller være hjemme med den som har vannkopper. Bryllupet kan han seriøst avlyse! Jeg hadde avlyst bryllup hvis ene barnet skulle på noe det har gledet seg til lenge og andre var sykt. Og INGEN kunne stilt opp og dratt med den på cupen med barnet. Anonymkode: f4d19...5e3 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #11 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg får ikke blitt med det barnet som skal på cup.. Anonymkode: e1f76...f44 Kan ikke barnet sitte på med en lagkamerat? Dere må jo ikke være med. Anonymkode: 697b7...dca 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #12 Skrevet 21. juni 2023 Å avlyse bryllup så sent går bare ikke. Du er urimelig. Anonymkode: 6bce1...21a 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #13 Skrevet 21. juni 2023 Jeg ser overhodet ikke din side av saken. Ja, det er kjempeubeleilig med vannkopper, og ordentlig kjipt for deg. Men mannen skal da virkelig ikke avlyse et bryllup av den grunn. Er det et problem at han er mye borte på gutteturer og jobbturer, så får dere snakke om det en annen gang, og han må kanskje begrense det. men ikke avlyse et bryllupp fordi ett barn har vannkopper og er hjemme med sin mor. Han kan hjelpe deg med å ringe rundt og skaffe skyss til den som skal på cup. Anonymkode: 3c339...85f 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #14 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): God ide! Det må jeg gjøre, så får han faktisk se. Det ene barnet er ikke borte- da hadde det ikke være noe problem. Men jeg må bli med barnet som skal på cup, men det går ikke da isåfall. Anonymkode: e1f76...f44 Okay, men må du bli med på cup da? Kan ikke barnet reise med lagkamerater? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å avlyse bryllup så sent går bare ikke. Du er urimelig. Anonymkode: 6bce1...21a Det gjør det vel. Høres ikke ut som om mannen er en kritisk nødvendig deltager i dette bryllupet. Anonymkode: ad798...a6a 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #15 Skrevet 21. juni 2023 1. kan dere se an til lørdag? Kan hende unger er bra og dere kan dra på cup 2. kan barnet som skal på cup bli tatt hånd om av en av de andre foreldrene om du ringer og forklarer situasjonen? Anonymkode: 6e348...1fa
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #16 Skrevet 21. juni 2023 Hvis far ikke ønsker å melde avbud til bryllupet, er det minste han kan gjøre å ordne skyss til barnet som skal på cup. Da legger jeg til grunn at barnet er stort nok til å kunne sitte på med andre. Så lenge han ordner skyss og lager en plan for barnet som skal på cup, tenker jeg det går helt greit at han drar i bryllup. At du er bitter for at han får mer tid alene, tenker jeg er lurt å ta et oppgjør om på et senere tidspunkt. Anonymkode: 9cfaf...87f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #17 Skrevet 21. juni 2023 Et bryllup er mye viktigere enn cup. Hvis det yngste barnet er for sykt til å være med, får ungen bli igjen hjemme (eller sitte på med noen andre). Anonymkode: fa41a...e28
Ut_på_tur Skrevet 21. juni 2023 #18 Skrevet 21. juni 2023 Bryllup trumfer cup. Barnet kommer til å delta på haugevis av cuper oppigjennom årene. Er ikke barnet gammelt nok til dra med andre foreldre så er ikke cup superviktig akkurat. At mannen din er mye borte generelt er en annen problemstilling enn at han drar i et bryllup han har takket ja til. Blir barnet så sykt at du ikke orker å være alene hjemme med begge to så må han bli hjemme. Men ikke for at et barn skal få med seg (enda en) fotballcup! 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #19 Skrevet 21. juni 2023 Kan det syke barnet ha barnevakt som allerede har hatt vannkopper? Anonymkode: da6e3...b8c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #20 Skrevet 21. juni 2023 Jeg forstår ikke helt hvordan dette skulle fungere når det yngste barnet ikke var sykt? Jeg synes du er urimelig. Det er bare vannkopper Anonymkode: 0e2ed...ef5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå