AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Skrevet 21. juni 2023 En bekjent av meg har funnet ut at han kan kjøre drosje billig, ved å bruke brorens TT-kort. Tipper det koster noe rundt 50 kr. pr. tur. Broren ligger på sykehjem og bruker ikke kortet selv. Så jeg bare lurer, er dette lov? Kan det bli oppdaget og hvilke kosekvenser får det i tilfelle? Synes dette er direkte frekt. Anonymkode: 0d0ce...c74
Topsi Skrevet 21. juni 2023 #2 Skrevet 21. juni 2023 Det er selvsagt ikke lov og kan føre til at kortet blir inndratt 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #3 Skrevet 21. juni 2023 Selvsagt er det ikke lov. De som innvilget tt-kort vet at broren nå har fått sykehjemsplass, så stor sannsynlighet for at det oppdages. Det er først eier av kortet som står til ansvar og evt må betale tilbake. Anonymkode: fc8b1...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #4 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En bekjent av meg har funnet ut at han kan kjøre drosje billig, ved å bruke brorens TT-kort. Tipper det koster noe rundt 50 kr. pr. tur. Broren ligger på sykehjem og bruker ikke kortet selv. Så jeg bare lurer, er dette lov? Kan det bli oppdaget og hvilke kosekvenser får det i tilfelle? Synes dette er direkte frekt. Anonymkode: 0d0ce...c74 nei det er ikke lov og selv om man selv bare betaler 50 kr så er det en grense på kortet man kan bruke altså en viss sum per kilometer man kan skjekke det med en kode som er på kortet Anonymkode: 769cf...c3d
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Skrevet 21. juni 2023 Ok, takk for svar alle Jeg har hatt TT kort selv en gang og vet at alle turer blir registrert. Og her i Oslo får man 150 turer i året. Tror pensjonister bare får 50 TS Anonymkode: 0d0ce...c74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå