Gå til innhold

Bestefar som snakker ufint foran barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faren min kan finne på å si høyt at han foretrekker å være med det eldste barnet mitt (10) fremfor det yngste (4,5). Dette sier han høyt så barna hører det. Jeg har sagt til han at han ikke får lov å si det høyt så barna hører det, men det skjer ved gjentatte ganger. Når han sier det så mener han egentlig ikke noe vondt med det, jeg forstår at det han mener er at han blir sliten av miste barnet og orker derfor ikke for lenge av gangen. Jeg prøver å forklare han at han kan allikevel ikke si det foran barna, men det skjer allikevel igjen og igjen. Jeg føler jeg er så tydelig jeg kan. 

Er det noen som har råd til hva jeg kan si for at han skal forstå at jeg mener det jeg sier? Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan være tydeligere enn jeg er. 

Anonymkode: 34a13...190

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Faren min kan finne på å si høyt at han foretrekker å være med det eldste barnet mitt (10) fremfor det yngste (4,5). Dette sier han høyt så barna hører det. Jeg har sagt til han at han ikke får lov å si det høyt så barna hører det, men det skjer ved gjentatte ganger. Når han sier det så mener han egentlig ikke noe vondt med det, jeg forstår at det han mener er at han blir sliten av miste barnet og orker derfor ikke for lenge av gangen. Jeg prøver å forklare han at han kan allikevel ikke si det foran barna, men det skjer allikevel igjen og igjen. Jeg føler jeg er så tydelig jeg kan. 

Er det noen som har råd til hva jeg kan si for at han skal forstå at jeg mener det jeg sier? Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan være tydeligere enn jeg er. 

Ta med ungene å reis der fra neste gang han sier det. Skjønner han det ikke da så er det vel ikke håp… Tenk hvor skadelig det kan være for det minste barnet å høre at det ikke er bra nok

Anonymkode: 7acd7...fd2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde svigermor som holdt på sånn. Og den minste ble veldig lei seg og gråt og spurte hvorfor ikke hun fikk være med osv.

Anonymkode: b4fbd...19e

AnonymBruker
Skrevet

Ta barns med vekk derfra om det ikke hjelper å ta en alvorsprat med han!

Anonymkode: b4fbd...19e

AnonymBruker
Skrevet

Første barnebarn blir alltid favoritten. Men stygg oppførsel av en voksen å si det så barna hører det.

Anonymkode: 30f55...297

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Første barnebarn blir alltid favoritten. Men stygg oppførsel av en voksen å si det så barna hører det.

Anonymkode: 30f55...297

Herregud for en påstand. 

Anonymkode: 7acd7...fd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...