Gå til innhold

Barnet mitt sugde ut innholdet i en kulepenn hun åpnet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel giftig?? Ringt giftsentralen og de sa at jeg måtte bare gi mat og drikke og at det går fint. Legevakt sier at jeg må ringe giftsentral, sa dtt er gjort så sier de jeg må se ann om det kommer symptomer. Hva slags symptomer?? Nei de hadde ikke vært borti dette før. Blir sprø. Google å finner ingenting. Husker selv som barn fikk jeg høre av de voksne at dette er farlig, men er det bare en gammel myte? 

Munnen var helt svart så jeg skylte godt, hun fikk ikke lov å svelge. Pusset tennene og rundt gommene og tunge flere ganger i tillegg til å skylle. Hun måtte også henge over vasken å skylle selv mens jeg lagde mat og drikke til henne, nå sitter hun å spiser. Men hun sa i sta at hun fikk en ekkel smak i magen så må jo være fra kulepennen... Er så redd for at jeg skal våkne i morgen til at hun har blitt forgiftet i løpet av natta 😔 urolig for at hun skal gå med noe giftig i seg for lenge. Noen som vet om dette er farlig?? 

Anonymkode: 57408...172

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om giftsentralen har sagt det går fint så vil jeg tro det gjør det.

Anonymkode: bfdd9...1ad

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde dette som 11-12åring. Munnen full, og jeg gjorde det aldri igjen. Gikk helt fint

Anonymkode: 10bab...e3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg gjorde dette som 11-12åring. Munnen full, og jeg gjorde det aldri igjen. Gikk helt fint

Anonymkode: 10bab...e3e

Uff. Nei håper så inderlig der ikke er giftig! Vet det er litt giftstoffer men og hun er jo lita, små kropper tåler mindre 😭 

Anonymkode: 1fc91...ad9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Om giftsentralen har sagt det går fint så vil jeg tro det gjør det.

Anonymkode: bfdd9...1ad

Håper det 😭 

Dette er TS forresten. Har 2 kontoer, og 2 telefoner så blir forskjellige koder.

AnonymBruker
Skrevet

Trist at du mistet er barn, men gratulerer med ny blekksprut! 

Anonymkode: 4f2a4...339

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mengden er vel såpass liten at det går nok bra uansett størrelsen på barnet.

Anonymkode: 9fe6a...408

AnonymBruker
Skrevet

De putter ikke gift i kulepenner. Det sier seg selv at man ikke putter gift i noe som skal være i nærheten av hud full av gift. Det er selvsagt ikke meningen at man skal spise det. Det er kanskje ting i det som kan skade oss i veldig store mengder, men litt går faktisk bra. Datteren din kommer garantert ikke til å dø i løpet av natten. 

Anonymkode: e3aed...d72

• Liker 3
Skrevet

Du har jo ringt giftsentralen. De vet best , så stol på dem :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Håper det 😭 

Dette er TS forresten. Har 2 kontoer, og 2 telefoner så blir forskjellige koder.

Hvorfor 2 kontoer? Glad i trolling?

Anonymkode: f44c4...a5e

AnonymBruker
Skrevet

Når giftsentralen sier at det går fint så hadde jeg stolt på dem 

Anonymkode: 5c951...250

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går sikkert fint. Ville observert litt Ila kvelden. Min helte i seg mye whitesprit (han gulpa whitesprit etterpå) og det gikk også bra 😅 Fikk beskjed fra giftsentralen om å gi han så mye vaniljeis vi klarte 🙈

Anonymkode: be6e9...650

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med å ikke stole på giftsentralen? 

Anonymkode: 4e54f...1f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjorde jeg faktisk flere ganger som barn, uten å dø av det.

Anonymkode: d5a16...7b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor 2 kontoer? Glad i trolling?

Anonymkode: f44c4...a5e

Nei. Mistet tilgang til den ene men fikk tilgangen igjen, i mellomtiden lagde jeg ny med jobbmailen på jobbtelefonen for et par år siden. Alt jeg gjør her er å stille spørsmål i sammenheng med barn/småbarnslivet men er svært sjeldent. Leser mest. De som troller kan jo bare skrive fra samme med anonym, de er jo anonyme likevel så hvorfor skulle det hatt betydning hvor mange kontoer de har?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette gjorde jeg faktisk flere ganger som barn, uten å dø av det.

Anonymkode: d5a16...7b9

Lettende å høre! 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er greia med å ikke stole på giftsentralen? 

Anonymkode: 4e54f...1f7

Fordi hver kulepenn kan ha ulike mengder metall i seg. Pilot pennene er mye sterkere enn hvis du kjøper på biltema f.eks.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant dette. Tror du kan ta det helt med ro.

Toxicity Level

What are toxicity levels?

My child ate ink. Is ink toxic? 

Ink is minimally toxic and can cause a mild upset stomach or stained skin/tongue if ingested. Avoid harsh scrubbing or chemical cleaners on the skin. Any stains should wear off in several days.

Anonymkode: 89477...df8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint

Helsenorge: Kulepenner inneholder stoffer som kan gi forgiftning, men mengden i pennene er imidlertid for liten til at de innebærer noen forgiftningsfare. Det er derfor helt ufarlig å suge på kulepenner.https://www.helsenorge.no/giftinformasjon/tegne-og-hobbysaker/tusjer-penner-og-skrivemateriell/#kulepenn

men skjønner godt at du ble bekymret! 

Anonymkode: 022a0...161

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...