Gå til innhold

Blir det dobbel renteheving i morgen?

Blir det dobbel renteheving i morgen?  

122 stemmer

1. 1. Heves renten med 0,25 eller 0,50 prosentpoeng på torsdag 22.6?

• Vanlig heving 0,25
      32
    • Dobbel heving 0,50
      90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir nok også heving av rentebanen

AnonymBruker
Skrevet

Den BØR bli 0.5 opp, men den gjengen der har skuffet meg såpass at jeg tror ikke det skjer, så går for 0.25. 

Anonymkode: ead4a...400

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Den BØR bli 0.5 opp, men den gjengen der har skuffet meg såpass at jeg tror ikke det skjer, så går for 0.25. 

Anonymkode: ead4a...400

Ja, får håpe de kliner til med minst 0,5. Boligmarkedet trenger å kjøle seg ned.

Anonymkode: 89210...c39

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mitt lån idag ble nettop 46 kroner høyere fra hva den var på mandag 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje hvis de satte opp renta skikkelig, så kunne vi sluppet denne latterlig svake kronen. Vi som har tenkt fremover og bundet renten, burde ikke lide for at Norges Bank må ta hensyn til alle som har tatt opp lån som om renten aldri kan stige igjen.

Anonymkode: 28957...632

Jeg er helt enig i at ingen burde lide for andres dumme valg. Jeg har ikke noe særlig lån, så ikke tenk på det.

Men man bør kanskje kunne se litt større sammenhenger enn kun eget lån, f.eks at man ønsker å få ned inflasjonen og få sterkere krone,  eller syns du det er greit at prisene er mye høyere enn de trenger å være?

Anonymkode: 1daf5...5a6

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ha dobbel renteheving selv om jeg har boliglån.

Men spørsmålet er, hva er smertegrensen? Til økonomien og de som er i mye dyr gjeld de sliter med å betjene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer oss gjennom dette også, økonomien går opp og ned her i livet. Men må si jeg er overrasket over de som virker skadefro. Vi har stort fint hus, virker som noen tror vi har mye lån og kommer med kommentarer om hvor dyrt det må være. Vel, vi har finansiert huse vårt med sparing, gevinst på boligsalg og arv. Det betyr ikke at vi ikke forstår hvor vanskelig det kan være for andre.

Anonymkode: 5d9ff...bcc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får håpe de øker renten utover neste år og. Da blir det høyere lønnsvekst og vipps så krymper boliglånet! Gull!!!

Anonymkode: 63eda...d6b

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Får håpe de øker renten utover neste år og. Da blir det høyere lønnsvekst og vipps så krymper boliglånet! Gull!!!

De setter jo opp renta for å redusere inflasjonen og for å få ned inflasjonen må også lønnsveksten gå ned. Høy lønnsvekst gir høy inflasjon som igjen gir enda høyere rente. 

Anonymkode: a5ed5...5c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper virkelig det. Har boliglån og kommer til å merke det, men noe må gjøres for alvor nå før kronen svekkes enda mer.

Anonymkode: 068f8...640

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke hvorfor de må heve renten for tro at inflasjon skal bli borte, det som folk må innse er at de må slutte å handle så mye og bruke så mye penger

Anonymkode: 887eb...33b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De setter jo opp renta for å redusere inflasjonen og for å få ned inflasjonen må også lønnsveksten gå ned. Høy lønnsvekst gir høy inflasjon som igjen gir enda høyere rente. 

Anonymkode: a5ed5...5c5

Som igjen gir høyere matvarepriser, som igjen gir høyere lønnsvekst, som igjen gir høyere rente (frem til inflasjonen går ned til 2%) Jatakk!!!! Håper på 3 år til med inflasjon.

AnonymBruker
Skrevet

De som hever renten blir sikker populær men hvorfor selger Norge mye av den norske kronen?😉 Norge skulle aldri ha solgt alt av gullet sitt som de gjorde og de visste faktisk ikke hvem de solgte det til, reint galskap rett å slett!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ser ikke hvorfor de må heve renten for tro at inflasjon skal bli borte, det som folk må innse er at de må slutte å handle så mye og bruke så mye penger

Bare renten blir høy nok, så vil folk innse at de ikke har penger igjen å handle for når boliglånsavdraget er betalt.

Anonymkode: 28957...632

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

*Asketisk

Anonymkode: af4ea...c42

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det to timer til rentebeslutningen annonseres av Norges Bank.

KG's kollektive visdom mener det blir dobbel heving. Jeg håper også det, men tror det bare blir 0,25.

En joker kan være at Norges Bank har blitt presset av politikerne og dropper å heve renten?

Lykke til kl. 10.00 !

Hilsen TS.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/O8Xo1A/nhh-professor-tror-paa-pause-i-rentehevingene

Skrevet

Ops. Da var et jammen 0,5% mer likevel.

AnonymBruker
Skrevet

Hurra!

Norges bank dro til med dobbel heving. Nå ble jeg glad 🥰

Hilsen TS.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dobbel ble det 😕

Anonymkode: 113c4...485

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...