Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flyttet ca 45 minutt fra hjemstedet mitt. Noen venner sier at de synes dette er for langt å reise. De inviterer meg hjem til seg og i bursdager osv, men de har ikke vært å besøkt meg. Jeg er skuffet. Gjelder ikke alle venner men noen. Vurderer å droppe dem helt og si de er velkommen her om de foreslår å møtes. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 5a961...48f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du invitert? Bursdag, innflytningsfest, osv. Folk kommer gjerne når det er mer formelt :)

Anonymkode: 55b0b...fa0

• Liker 1
Skrevet

Hvor lang tid har det gått? 

Jeg ville uansett ikke ha kuttet ut noen venner på grunn av slikt, men heller nedjustert mine forventninger angående å få besøk av dem. Jeg har mange venner jeg aldri har vært hjemme hos, eller de hos meg, og det anser jeg ikke som et problem. Jeg er også fremdeles venner med dem som har flyttet til andre deler av landet, selv om vi stort sett kun treffes et par ganger i året, og da som regel ikke hjemme hos noen av oss. Besøkplikt er ikke et kriterie for mine vennskap. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det har gått 10 måneder. Jeg synes at det blir feil at jeg alltid skal komme til dem. Ja, de har blitt invitert og vet at de er velkomne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

45 min? Hvor nærme må dere bo hverandre om de skal være fornøyd? Nesten alle mine venner bor 30-60 min unna. 

Anonymkode: bee0c...1a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Avstand er ikke problem for meg, det e4 som sagt noen venner som synes å mene dette  de bor innenfor radius 10-20 min fra hverandre 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår det ikke. De fleste vennene mine bor minst 30-40 minutter unna. Vi treffes ikke hver dag, men ca. månedlig. Forventer at både jeg drar på besøk og de kommer hit. 

Anonymkode: 5ac01...9b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg forstår det ikke. De fleste vennene mine bor minst 30-40 minutter unna. Vi treffes ikke hver dag, men ca. månedlig. Forventer at både jeg drar på besøk og de kommer hit. 

Anonymkode: 5ac01...9b4

Du forstår kanskje at disse vennene som jeg skriver om bor i en by hvor det er korte avstander, og det er altså da meg ts som har valgt å flytte litt utenfor byen og når kommer de ikke på besøk. En har sagt rett ut at jeg er velkommen der når som helst, men hun synes det blir langt å dra til meg. Jeg har egentlig kommet til at jeg vil droppe dem, og skrev denne posten for å se om jeg kunne få bekreftelse på at dette er riktig valg. Har nå konkludert med at det ikke er godt nok for meg og jeg vil kutte ut disse vennskapene med mindre de kommer å besøker meg.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest EmKay
Skrevet

Det blir jo fort sånn at den som flytter bort, er den som må strekke seg lengst når det gjelder å besøke. Men avstanden er jo like stor for deg som for dem, så om de ikke en eneste gang gidder å ta turen, ville jeg nok stilt litt spørsmål med hvor gode venner de egentlig er ja. 
Antakeligvis hadde jeg omdefinert vennskapet litt, til at det er kjekt å treffes når det skjer, men orker ikke legge så mye energi i vennskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Er det 45 min med bil, og har alle bil? Går det kollektivt? Jeg ble en gang invitert til et sted som var "bare 20 minutter unna", men var 1,5 timer med kollektivt + gange på trafikkert vei.

Anonymkode: 547d9...5f3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her forstår jeg både de og deg. Men du vet jo selv best hvor mye disse vennene betyr for deg. Om du ikke syns de er verdt reisen ev å ta opp problemet med dem så dropper du dem. Personlig tenker jeg at vennen jeg har nå er veldig viktige for meg. Og siden det var jeg som hadde flyttet vekk fra en gruppe venner er reiseveien mer mitt ansvar enn deres. hvorfor flyttet du forresten ? Her har jeg vær gang jeg har flyttet holdt meg nær folk fordi jeg bryr meg om dem. Ja og har kunnet gjøre de slik.

Selv har jeg ikke bil og lange reiser blir pes. Så jeg bor relativt nærme de jeg omgår ofte. Men de som bor lenger vekk veksler vi litt på det. Som jo er det ideelle.

Har du snakket med dem om det ?

Anonymkode: a073f...8f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2023 den 13.28):

Du forstår kanskje at disse vennene som jeg skriver om bor i en by hvor det er korte avstander, og det er altså da meg ts som har valgt å flytte litt utenfor byen og når kommer de ikke på besøk. En har sagt rett ut at jeg er velkommen der når som helst, men hun synes det blir langt å dra til meg. Jeg har egentlig kommet til at jeg vil droppe dem, og skrev denne posten for å se om jeg kunne få bekreftelse på at dette er riktig valg. Har nå konkludert med at det ikke er godt nok for meg og jeg vil kutte ut disse vennskapene med mindre de kommer å besøker meg.

Jeg har og trappet ned noen som aldri kommer på mine invitasjoner.

Anonymkode: 3951b...9fd

Skrevet

Jeg flyttet laaaangt unna, typ 4-5 timer reisevei. Jeg var inneforstått med at det hovedsakelig var jeg som måtte reise og hilse på. Var "hjemover" (der jeg flyttet fra) ca. 1 gang i mnd. Etter 2 år, og ingen som kom til meg, så sluttet jeg bare å ta kontakt selv når jeg var "hjemover". Så vennskapet bare fadet ut. Snakker med mine gamle venner når jeg er i farvannet, men ellers lite til ingen kontakt siste 10 årene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...