Gå til innhold

Ser du på deg selv som ressurssterk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du smart? Kapabel? Har du evnen til å navigere deg rundt i livet og lykkes? Mestrer du ting? Da tenker jeg på alt fra A til Å.

Hvis du skulle plassert deg seg på en skala fra 1-10, hvor ville du plassert deg?

Anonymkode: 127db...574

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, 8 i hvertfall. Jeg navigerer meg rundt i livet eg er ikke redd for å prøve noe nytt. Bedre å prøve enn å si:"Jeg kan ikke, får ikke til, våger ikke"-osv.

Anonymkode: 1456a...d19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er du smart? Kapabel? Har du evnen til å navigere deg rundt i livet og lykkes? Mestrer du ting? Da tenker jeg på alt fra A til Å.

Hvis du skulle plassert deg seg på en skala fra 1-10, hvor ville du plassert deg?

Anonymkode: 127db...574

8

Anonymkode: 1b123...ee0

AnonymBruker
Skrevet

Er en 4/10 på voksenkompetanse-skalaen. Er K48.

Anonymkode: 92fae...099

• Hjerte 1
Skrevet

På noen områder ja absolutt. På andre områder, overhodet ikke. På en skala fra 1-10, 6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ville gitt meg selv 8-9 på skalaen. Har fullført en krevende utdannelse, jobber 100%, er gift, har barn, har venner, trener og holder husholdningen gående. 

Men jeg er ikke et perfekt menneske. Jeg er ganske rotete av meg og jeg har til tider gått til psykolog grunnet traumer. Men alt i alt har jeg klart meg bra. 

Anonymkode: 1f597...09b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg alene vil si jeg er 8/10. Inkluderer jeg mannen er vi nok 10/10 pga hans familienettverk.

Anonymkode: 11e52...f0e

AnonymBruker
Skrevet

4/10. Jeg er kapabel på alle områder, bortsett fra utdanningsmessig. Men det er jo et ganske stort område, så det trekker ned minst 4 poeng. 

Anonymkode: f0e5e...a99

AnonymBruker
Skrevet

Sånn middels, tenker jeg. 5/10. 

Anonymkode: 530c3...d0c

AnonymBruker
Skrevet

Overraskende mange ressurssterke her mtp at KG tiltrekker seg de ressurssvake må en si.

Anonymkode: 930ff...336

AnonymBruker
Skrevet

Både og. Jeg er dessverre ufør, og derfor begrenset helsemessig. Men jeg har mye utdannelse og var mange år i jobb, derfor høyeste sats på trygda + forsikring.

Jeg kan hjelpe ungen med alle leksene og legger til ektra, jeg fikser hus og bil (i mitt tempo) . Det jeg ikke vet og har behov for, det finner jeg ut av. Om ungen lurer på noe jeg ikke vet om, finner vi ut av det.

Jeg mestrer mye, men ikke alt. Kunne hatt flere sosiale relasjoner, det er nok min akillishæl. Men er fornøyd.

7/10

Anonymkode: ddb85...8bf

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er skalaen så må jeg si 12 🤣

Anonymkode: 1b123...ee0

AnonymBruker
Skrevet

Etter et veldig krevende og belastende liv, vil jeg si 2. Jeg er rett og slett ødelagt av det andre mennesker har påført meg, omsorgssvikt, alkoholmisbru, mobbing. Håper dere vet hvor heldige dere er! 

Anonymkode: c9bdc...c32

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

6-7. Mangler en del på helse og inntekt. 

Anonymkode: 2b2a9...0e2

AnonymBruker
Skrevet

Har utdanning, fast jobb, eier bolig, gift og 2 barn. Har alt på stell. Er ressurssterk som forelder, som flink i jobben min, fikser opp i det meste selv. 
tar avgjørelser selv og er selvstendig og oppegående. 

normal + iq, sosialt oppegående og har kontroll på livet.

Vil si 8 ..?

jeg har mine feil og mangler jeg også da jeg er menneske. 
å være ressurssterk er å klare å ta vare på seg selv, og være en god forelder som ser barnas behov. 
En trenger ikke være rik for å være ressurssterk, men nok til å klare å ta vare på seg selv og familien.

man trenger ikke ha store vennegjenger, men vite hvordan man oppfører seg i sosiale situasjoner.

man trenge ikke stor dyr villa, men en bolig med god standard. 
Alt er relativt. 

Anonymkode: d3f60...9e9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en tier, til tross for å ha vokst opp med omsorgssvikt og rusmisbruk. Jeg følger opp barna og involverer meg i deres liv, driver forretninger i inn- og utland, er politisk engasjert, driver frivillig arbeid og har høyere utdanning. 

Anonymkode: 2ea1a...8a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Etter et veldig krevende og belastende liv, vil jeg si 2. Jeg er rett og slett ødelagt av det andre mennesker har påført meg, omsorgssvikt, alkoholmisbru, mobbing. Håper dere vet hvor heldige dere er! 

👇

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er en tier, til tross for å ha vokst opp med omsorgssvikt og rusmisbruk. Jeg følger opp barna og involverer meg i deres liv, driver forretninger i inn- og utland, er politisk engasjert, driver frivillig arbeid og har høyere utdanning. 

Anonymkode: 2ea1a...8a7

Anonymkode: 4651c...c26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

9/10. God familiebakgrunn, to mastergrader, god jobb, godt gift, sitter greit i det økonomisk, takler det sosiale godt, og liker en utfordring. 

Ett poeng i trekk fordi jeg er kvinne. Da starter man på minussiden i enkelte settinger, som styremøter. 

Anonymkode: 2e1b1...385

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kom deg ut av offerrollen. Du må ikke la andre mennesker definere hvordan du selv er 

Anonymkode: d3f60...9e9

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

👇

Anonymkode: 4651c...c26

Hva mener du med dette? Å trykke ab c32 ned ved å vise hvor mye flinkere ab 8a7 er? 

Isåfall viser du ganske lav innsikt når det kommer til hvor komplekst det er hvordan man kommer seg gjennom og ut av traumer og livsbelastninger. Blant annet genetisk disposisjon. 

____ 

Når det gjelder meg selv så var jeg mer ressurssterk før. Jeg tok høyere utdanning, fulgte opp mine barn osv. Klarte meg greit til tross for store problemer i livet.

Men så i 2016 så knakk jeg fullstendig sammen og opplevde et ifølge psykiatrien dramatisk og alvorlig funksjonsfall. Og siden har jeg vel ikke kommet meg. Men jeg har varierende funksjon. 

Vil si den varierer mellom 2 og 6. Kanskje mest på 4. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...